וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספיק לחטיבה שלמה: ארה"ב העבירה לאוקראינה נשק איראני שיועד לחות'ים

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 7:51

אלפי רובים ומקלעים וחצי מיליון קליעים שנתפסו על ידי הצבא האמריקני בדרך למורדים בתימן יקלו במעט על המחסור בתחמושת בשורות הכוחות של קייב הנאבקים ברוסיה. חבילת סיוע של 60 מיליארד דולר תקועה בקונגרס בשל התנגדות הרפובליקנים

הסכר הגדול ביותר באוקראינה נפגע בהתקפה רוסית/טלגרם

ארה"ב העבירה לאוקראינה אלפי כלי נשק ויותר מ-500 אלף כדורי תחמושת שנתפסו לפני יותר משנה בדרך מאיראן לכוחות החות'ים בתימן - כך אמר היום (שלישי) צבא ארצות הברית.

המלחמה באוקראינה - כל העדכונים

הנשק, שהועבר בשבוע שעבר, הוא משלוח צבאי נוסף שהממשל של הנשיא ג'ו ביידן מספק לקייב הנאבקת להדוף את הכוחות הרוסיים משטחה מאז פרוץ המלחמה לפני שנתיים.

עם זאת, משלוח נשק אמריקני גדול בסך 60 מיליארד דולר, שממשלו רוצה להעביר לאוקראינה, תקוע בבית הנבחרים בשל סירובו של יושב הראש הרפובליקני, מייק ג'ונסון, להצביע עליו.

בעידודו של הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני הנוכחי, דונלד טראמפ, חלקים במפלגה מתנגדים להמסיך הסיוע לאוקראינה בטענה שכך יוכלו ללחוץ על הצדדים לשאת ולתת על סיום המלחמה. הם אף רוצים לקשור כל סיוע ביטחוני לקייב להידוק הפיקוח על ההגירה בגבול עם מקסיקו.

אוקראינה, הדמוקרטים ומדינות אירופה מתעקשות שללא הזרמת נשק נוספת בדחיפות החזית עלולה לקרוס. בשל המחסור הגובר בתחמושת אצל הכוחות האוקראיניים, וושינגטון ובעלות בריתה מחפשות דרכים יצירתיות לצייד אותם בנשק נוסף.

נשק איראני שהחרים צבא ארצות הברית והעביר לידי אוקראינה. צבא ארה"ב, אתר רשמי
הנשק האיראני שהחרים צבא ארה"ב והעביר לאוקראינה/אתר רשמי, צבא ארה"ב

הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, שהחרים את משלוח הנשק האיראני בשנה שעברה, אמר כי הוא מספיק כדי לצייד חטיבה שלמה בצבא אוקראינה. חטיבת חי"ר מונה בדרך כלל 3,500 עד 4,000 חיילים, אך המספרים המדויקים בשורות האוקראינים לא ידועים.

הנשק, שנמסר ביום חמישי שעבר, כולל יותר מ-5,000 רובי קלצ'ניקוב, מקלעים, רובי צלפים ומטולי רקטות ויותר מחצי מיליון קליעים. הוא נתפס בארבעה כלי שיט "חסרי שיוך לאומי" שיורטו על ידי ספינות של הצי האמריקני ושל כוחות שותפים - שלא זוהו - בין 22 במאי 2021 ל-15 בפברואר 2023.

לפי הצבא האמריקני, הנשק הועבר ממשמרות המהפכה של איראן לחות'ים, שנמצאים עמו בעימות בים האדום. שגרירות איראן לאו"ם לא הגיבה.

כך, למשל, משרד החוץ בוושינגטון אמר הערב כי הוא יקצה 138 מיליון דולר מתוך תקציב חירום כדי למכור לקייב ציוד לתחזוק ושדרוג מערכת ההגנה האווירית HAWK שיש ברשותה. זאת על מנת לעזור לה להתמודד טוב יותר עם איום הכטב"מים והטילים של רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully