וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בתגובה להרשעת טראמפ: "אף אחד לא מעל החוק"

עודכן לאחרונה: 31.5.2024 / 5:31

לאחר שחבר המושבעים במשפט דמי השתיקה מצא את הנשיא לשעבר אשם בכל הסעיפים, הגיב הנשיא המכהן להרשעה וכינה את טראמפ "עבריין מורשע". עוד נמסר מטעם קמפיין ביידן - האריס כי "הדרך היחידה להרחיק אותו 'מהחדר הסגלגל' - דרך הקלפי" | כל התגובות של תומכי ומתנגדי טראמפ

קויק: נאום טראמפ/רויטרס

ההרשעה הדרמטית וחסרת התקדים הלילה (שישי) של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הובילה לגל תגובות מכל הקשת הפוליטית בארה"ב. ג'ו ביידן, הנשיא המכהן והמועמד מטעם המפלגה הדמוקרטית לבחירות מסר כי "טראמפ הוא עבריין מורשע. המשפט מוכיח שאף אחד אינו מעל החוק". בתוך כך, קמפיין ביידן - האריס הוסיף כי "עדיין, הדרך היחידה להרחיק את טראמפ 'מהחדר הסגלגל' היא דרך הקלפי".


טראמפ עצמו מסר הצהרה זמן קצר לאחר ההכרזה ואמר כי "זו הייתה בושה. משפט מושחת של שופט מושחת ובעייתי. גזר הדין האמיתי יחול ב-5 בנובמבר, דרך העם. כולם יודעים מה קרה כאן, אני אדם חף מפשע".

בתוך כך, התובע הראשי המשפט במנהטן התייחס לדרמה ומסר כי "הקול היחיד שחשוב הוא קולו של חבר המושבעים". עורך הדין מייקל כהן, שעבד תחת טראמפ ולימים הפך להיות עד מפתח בתביעה נגדו, אמר כי "היום זהו יום חשוב לאחריות ולשלטון החוק. אמנם זה היה מסע קשה עבורי ועבור משפחתי, אבל האמת תמיד חשובה".

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפרילנד, מישיגן, ארה"ב, 1 במאי 2024. רויטרס
"אני חף מפשע". טראמפ/רויטרס
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
"אף אחד אינו מעל החוק". ביידן/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

הפרשה עוסקת בפיצוי מכספי הקמפיין של כהן, שהיה בזמנו עורך דינו של טראמפ, ששילם מכיסו לסטורמי דניאלס כדי שלא תתראיין לפני הבחירות ב-2016 על קשר מיני שלכאורה היה לה עם הנשיא לשעבר.

התומכים של טראמפ הגיבו להכרעה גם כן וטענו בדומה לו, כי מדובר במשפט מוטה ומושחת. יו"ר הועידה הרפובליקנית בבית הנבחרים, אליז סטפניק, אמרה כי פסק הדין "מראה עד כמה המערכת המשפטית האמריקנית הפכה למושחתת ומזויפת תחת ממשל ביידן". עוד הוסיפה כי "עלינו להכפיל את המאמצים שלנו ולעבוד מסביב לשעון כדי להבטיח שהנשיא טראמפ ינצח בנובמבר הקרוב, כדי להציל את אמריקה מהאג'נדה הכושלת של השמאל הקיצוני הדמוקרטי".

יו"ר בית הנבחרים האמריקני מהמפלגה הרפובליקנית מייק ג'ונסון שנחשב לנאמן של טראמפ, כתב ברשת X בתגובה להכרעה כי "זהו יום מביש בהיסטוריה של ארה"ב. הדמוקרטים צוהלים כשהם מרשיעים את מנהיג המפלגה היריבה באישומים מגוחכים. זה מראה שהדמוקרטים לא יבחלו בשום אמצעי כדי לחסל את יריביהם הפוליטיים. העם האמריקני רואה שמדובר בלוחמה משפטית ויודע שזה לא בסדר. טראמפ יערער על גזר הדין האבסורדי הזה והוא ינצח".

מייק ג'ונסון אחרי ניצחונו בבחירות ליו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, 25 באוקטובר 2023. רויטרס
"יום מביש בהיסטוריה של ארה"ב". מייק ג'ונסון/רויטרס

מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, צייץ ברשת X בתגובה ואמר כי הוא "מצפה שההרשעה תבטול בערור. האישומים הללו לא היו צריכים להתקיים מלכלתחילה".

בנו של דונלד טראמפ, אריק טראמפ, הגיב ברשת X וכתב כי "היום יזכר כיום בו דונלד טראמפ זכה בקרב לנשיאות 2024". מושל טקסס, גרג אבוט, הידוע גם כן כתומך הנשיא לשעבר מסר כי "לאמריקנים מגיע יותר מאשר נשיא המשתמש בבית המשפט ככלי נשק נגד יריבו הפוליטי, רק בשביל לנצח בבחירות".

בתו של הנשיא לשעבר, איוונקה טראמפ, הגיבה במרומז לפרשה והעלתה לחשבון האינסטגרם שלה תמונה בה היא ילדה בזרועותיו, עם הכיתוב "אוהבת אותך אבא".

אריק טראמפ, בנו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, בוועידה הרפובליקנית. 20 ביולי 2016. GettyImages
"היום יזכר כיום זכייתו של טראמפ". אריק טראמפ/GettyImages

לאחר הכרעת חבר המושבעים, ביקשו עורכי דינו של טראמפ לבטל את ההרשעה ולאחר מכן הודיעו כי יערערו עליה. גזר דינו של הנשיא לשעבר יוכרז ב-11 ביולי, ארבעה ימים לפני ועידת המפלגה הרפובליקנית בה הוא צפוי להיות מוכרז רשמית כמועמד המפלגה לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully