וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן בביקורת על נתניהו: בלי תכנית ליום שאחרי בעזה - לא יהיה יום אחרי

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 18:59

שר החוץ האמריקני אמר כי התקרית ברפיח הייתה "מזעזעת", והבהיר כי ארצות הברית דרשה מישראל לחקור מיידית כדי להבין מה קרה ברפיח. "אני לא יודע באיזה נשק נעשה שימוש בתקיפה וכיצד נעשה בו שימוש. גם תקיפות מוגבלות יכולות להביא לתוצאות נוראיות"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ערך היום (רביעי) מסיבת עיתונאים במהלך ביקורו במולדובה, והתייחס בין היתר למלחמה בעזה. "התקרית ברפיח הייתה מזעזעת. כל מי שראה את התמונות לא היה יכול שלא לחוש כך. אני חושב שגם תקיפות מוגבלות ומדוייקות שנועדו לפגוע בטרוריסטים שמתכננים התקפות יכולות להביא לתוצאות נוראיות ובלתי מכוונות".

עוד הוסיף: "היינו ברורים בשיחות עם ישראל לגבי הצורך לחקור מיד את התקרית כדי לברר מה קרה ולמה זה קרה והאם יש צורך שמישהו יישא באחריות. אני לא יודע באיזה נשק נעשה שימוש בתקיפה וכיצד נעשה בו שימוש. כל זה ייקבע בחקירה ואנחנו ממתינים לתוצאותיה".

אנתוני בלינקן, 3 בנובמבר 2023. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
"התקרית ברפיח הייתה מזעזעת. כל מי שראה את התמונות לא היה יכול שלא לחוש כך". שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר החוץ האמריקני גם ביקר את חוסר הנכונות הממשלה לבצע מהלך מדיני ברצועת עזה, "בהיעדר תכנית ליום שאחרי בעזה, ישראל צריכה לשאול את עצמה האם הישגים קטנים מול חמאס שווים את התוצאות הנוראיות והבלתי מכוונות של פעולה צבאית נגד אנשים שמסתתרים בלב אוכלוסייה אזרחית", אמר.

"מה שקרה מדגיש את הצורך בתכנית ליום שאחרי בעזה" קבע. "בלי תכנית ליום שאחרי בעזה - לא יהיה יום אחרי. לשם צריך להתקדם במהירות האפשרית. צריך תכנית שלא תשאיר את ישראל כאחראית על עזה, וישראל אומרת שהיא לא רוצה להיות אחראית. אם האחריות תישאר בידי ישראל היא תצטרך להתמודד עם התקוממות חמושה בעזה בעתיד הנראה לעין, או שחמאס יישאר אחראי וזה בלתי מקובל, או שיהיה כאוס וואקום אליו ייכנס משהו גרוע מחמאס. יש דחיפות לגבש תכנית ברורה להבסת חמאס באופן מתמשך. התכנית הזו צריכה לעשות בביטחון, בניהול הרצועה ובשיקום הרצועה".

בלינקן בוועידה בריאד, 29 באפריל 2024. רויטרס
"יש דחיפות לגבש תכנית ברורה להבסת חמאס באופן מתמשך". שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/רויטרס

לפני כשבוע, רשת ABC האמריקנית דיווחה כי רסיס שפגע במיכל דלק גרם לשריפה במחנה הפליטים רפיח במהלך תקיפה של צה"ל במקום. בשריפה נספו עשרות פלסטינים. בהמשך, צה"ל הציג תיעוד לפיו לא תקף באזור ההומניטרי, והאוהלים התלקחו בגלל תחמושת שחמאס החזיק במקום ולא בגלל ירי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully