וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המידע המפליל: צה"ל הציג תיעודים שמעידים שהאסון ברפיח נגרם בגלל תחמושת של חמאס

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 17:40

מהתחקיר הראשוני שהוצג לרמטכ"ל הרצי הלוי ופורסם כעת לציבור הרחב נראה כי 47 מטרים ממקום האירוע היה משגר של חמאס ובורות שיגור רקטות. אזור התקיפה רחוק יותר מקילומטר מהאזור ההומניטארי ואין בו אוהלים. צה"ל טען כי תקיפה כזאת לא אמורה לגרום לשריפה

בווידאו: הצהרת דובר צה"ל באנגלית על האסון ברפיח/צילום: דו"צ

דובר צה"ל מסר היום (שלישי) הצהרה בשפה האנגלית בנושא האסון ברפיח, בו הציג תיעודים שהאסון ברפיח נגרם בגלל תחמושת של חמאס. מהתחקיר הראשוני שהוצג לרמטכ"ל הרצי הלוי ופורסם כעת לציבור הרחב נראה כי 47 מטרים ממקום האירוע היה משגר של חמאס ובורות שיגור רקטות.

לפי צה"ל, אזור התקיפה רחוק יותר מקילומטר מהאזור ההומניטארי, ואין בו אוהלים. התקיפה בוצעה עם שני טילים, כל אחד מהם במשקל של 17 ק"ג. השריפה שם פרצה במתחם הצמוד שעלה באש. לפי התחקיר, צה"ל ביצע מאות תקיפות עם החימושים הללו והם לא היו אמורים לגרום לשריפה, ויש לצה"ל חשד שאחסנו שם תחמושת. בצה"ל טוענים כי החשד שהיה שם שנק מגיע על בסיס סרטונים שעלו ברשת, ויירוט שיחות על ידי יחידת 8200.

האסון נגרם בעקבות סיכול ממוקד כפול של שני בכירי מפקדת הגדה ברצועת עזה שנהרגו מאש חיל האוויר בחלק המערבי של רפיח ביום ראשון השבוע. בצה"ל מספרים כי השב"כ ואמ"ן עקב אחריהם במשך תקופה. בנוסף עדכנו כי יעבירו את תחקיר הרג השוטר המצרי במעבר רפיח בהקדם לידי המצרים.

צפו: שיחה בין שני עזתיים בנוגע לתקיפה ברפיח

בווידאו: שיחה בין שני עזתיים בנוגע לתקיפה ברפיח/קרדיט: דו"צ
תצלום אווירי של בורות שיגור במרחב התקיפה ברפיח. דובר צה"ל
תצלום אווירי של בורות שיגור במרחב התקיפה ברפיח/דובר צה"ל
תצלום אווירי של מיקום תקיפת צה״ל במרחק 1.7 ק״מ מהמרחב ההומניטרי. דובר צה"ל
תצלום אווירי של מיקום תקיפת צה״ל במרחק 1.7 ק״מ מהמרחב ההומניטרי/דובר צה"ל

כוחות צה"ל נכנסו היום לנקודה העמוקה ביותר בתמרון הקרקעי בלב העיר רפיח. במהלך התמרון בימים האחרונים איתרו הכוחות לאורך ציר פילדלפי באזור, כמויות חריגות מאוד של תחמושת ומטעני חבלה, וכן נמצא מספר דו ספרתי של מנהרות, שחלקן נחפרו תחת הציר.

חטיבת ביסל"ח, שהצטרפה לתמרון תחת אוגדה 162 בפיקוד תא"ל איציק כהן, מתמודדת בשעות אלה בקרבות בטווח קצר מול מחבלים. בימים האחרונים הצליחו לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי, בפיקודו אל"מ לירון בטיטו, לאתר כמויות חריגות מאוד של מטעני חבלה, רובים, תחמושת, טילי נ"ט וקני שיגור המוכנים לפעולה לאורך ציר פילדלפי ובלב השכונות.

תצלום אווירי של מיקום תקיפת צה״ל במרחק 1.7 ק״מ מהמרחב ההומניטרי. דובר צה"ל
תצלום אווירי של מיקום תקיפת צה״ל במרחק 1.7 ק״מ מהמרחב ההומניטרי/דובר צה"ל

גורם ביטחוני הסביר, כי רפיח היא אזור של אגירת אמצעי לחימה ומטענים במיוחד בגלל ההברחות משם, ולכן התמרון שם הוא קריטי. זאת, לצד הערכות כי מוחזקים באזור זה חטופים.

גורמי ביטחון אמרו לוואלה, שהתמרון הקרקעי של אוגדה 162 ברפיח "מנתק בשלבים את צינורות החמצן של ארגוני הטרור", שהתרגלו לאורך שנים ארוכות להבריח אמצעי לחימה, חומרי גלים ומכונות ייצור אמצעי לחימה ממצרים לרצועת עזה. "יש עדיין מאמצי שיקום לחמאס ברחבי הרצועה אבל אין לו יכולת לבצע תהליך התעצמות כל עוד מעבר רפיח סגור, ובשאיפה לסרוק את כל ציר פילדלפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully