וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני מצעד הגאווה בירושלים הזמינו את ח"כ פינדרוס להשתתף: "זו ההזדמנות שלך לבקש סליחה"

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 12:25

הבית הפתוח הציע לח"כ, שאמר בעבר כי "הפריצות בעריות מסוכנת יותר מדאעש" ואמר כי צריך "למנוע בכלל את התנועה הזאת", להגיע כאורח כבוד למצעד הגאווה והסובלנות שייערך השבוע בבירה: "זו הזדמנות לתיקון. נשמח שתוכיח לכולנו שיש דרך אחרת לנהל מחלוקות". פינדרוס טרם הגיב

שני גברים שחזרו ממצעד הגאווה והחזיקו בידם דגל גאווה הותקפו על ידי קבוצת צעירים בירושלים/דניאל עמרם ללא צנזורה

הבית הפתוח, המארגן את מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים, הזמין את ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) - שהתבטא בעבר באופן פוגעני והומופובי נגד קהילת הלהט"ב, להשתתף באירוע כאורח כבוד. המצעד ייערך ביום חמישי השבוע בעיר הבירה.

פינדרוס עורר סערה גדולה לפני כשנה, כשדיבר בריאיון לתוכנית "אנשים" בקשת 12 נגד הקהילה הגאה ואמר כי "הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל, יותר מדאעש וחיזבאללה זה הפריצות בעריות". פינדרוס הוסיף כי "בתפישה שלי אני צריך לא רק למנוע את מצעד הגאווה, אלא בכלל את התנועה הזאת". הח"כ הסביר כי "זה מה שכתוב בתורה". הדברים עוררו ביקורת חריפה במערכת הפוליטית ומחוצה לה.

כשנה לאחר הדברים, יו"ר הבית הפתוח, יונתן ולפר, שיגר אתמול מכתב לחבר הכנסת, והציע לו להשתתף באירוע הגאווה שייערך השנה בירושלים. "אני פונה אליך כדי להציע לך לבקש סליחה. לאורך השנים, בתפקידים ציבוריים שונים שעשית אמרת ועשית דברים שפגעו ברבים, ביניהם בי. השיאים היו כשהשווית אותי, ולהט"בים אחרים, לחמורים ולבהמות ב-2010, ולחמאס, חיזבאללה ודאעש בשנה שעברה", כתב ולפר. "הטבח הנורא שביצע חמאס ב-7 באוקטובר הוא קו פרשת מים בחברה הישראלית. הוא שלח רבים מאיתנו לעשות חשבון נפש, לבקש סליחה על מעשים ואמירות שהיה עדיף שלא יאמרו או יעשו".

יצחק פינדרוס. יונתן זינדל, פלאש 90
"הזדמנות בשבילך לבקש סליחה". ח"כ פינדרוס/פלאש 90, יונתן זינדל
מצעד הגאווה בירושלים

1 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים, 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

ולפר כי הגעה למצעד יכולה להיות עבור פינדרוס הזדמנות לתיקון, וכן "לבקשת סליחה ממי שנפגעו, גם אם לא התכוונת. זו הזדמנות להגיד שגם אתה, כנבחר ציבור, שחלוק על התפיסה שאנחנו מקדמות ומקדמים, מכבד אותנו, רואה בנו אחים ואחיות, ושמח שאנחנו חלק מהפסיפס הישראלי".

"אם תבחר לעשות חזרה ציבורית אמיתית בתשובה, אשמח באופן אישי למחול לך על האמירות, על מצעדי הבהמות, על הפגיעה בי כישראלי, כקצין ששירת 6 שנים בצבא, שעשה 4 חודשי מילואים בתחילת המלחמה, כאזרח, כבן אדם", הוסיף ולפר. "אשמח שתהיה אורח כבוד שלנו, שתצעד לצידנו, שתוכיח לכולנו שיש דרך אחרת לנהל מחלוקות".

ח"כ פינדרוס טרם הגיב על המכתב.

מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ייערך השנה במתכונת מיוחדת, בצל המלחמה, תחת הכותרת "Born to be free". זו השנה ה-22 שבה הוא נערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully