וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הגאווה יצעד בירושלים: "חצי שנה שאנחנו שווי חובות, נאבקים לשיוויון גם בזכויות"

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 22:56

מצעד הגאווה בירושלים יתקיים ב-30 במאי במתכונת מיוחדת המותאמת לרוח התקופה. "מתקפת 7 באוקטובר לא הייתה רק על עצם קיומנו, אלא גם על ערכינו כחברה ליברלית", מסרו המארגנים, "יש לו תפקיד במלחמה על צביון המדינה"

מצעד הגאווה בירושלים/באדיבות מלי דודקביץ/TPS

גאווה בצל מלחמה: מצעד הגאווה בירושלים יתקיים השנה במתכונת מיוחדת, תוך התאמתו לרוח התקופה. כך, נמסר מהמארגנים, שהבהירו: "מתקפת 7 באוקטובר לא הייתה רק על עצם קיומנו, אלא גם על ערכינו כחברה ליברלית. מאמינים שלמצעד תפקיד מרכזי במלחמה על אופייה וצביונה של המדינה".

המצעד יחל ב-30 במאי כשכבכל שנה יתבצע בתיאום עם המשטרה ובמסלול הצעידה המסורתי. כבעבר, הוא צפוי להביא לידי ביטוי את אופיה ההטרוגני של ירושלים, כמו גם להיות להפגנה של כלל הקהילה הגאה בישראל, שעולה מדי שנה לבירת המדינה בדרישה לשוויון זכויות.

"אחרי חצי שנה שבה הקהילה הגאה בישראל הוכיחה, שוב, שאנחנו אזרחים שווי חובות, אנחנו מזמינות ומזמינים את הציבור להצטרף אלינו למאבק לשוויון גם בזכויות", נמסר מטעם יונתן ולפר, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות.

מצעד הגאווה, ירושלים, 2 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"חצי שנה שאנחנו שווי חובות, נאבקים לשיוויון גם בזכויות". מצעד הגאווה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

נילי מדרר, מנכ"לית הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, הוסיפה: "בשנה קשה ומדממת, בה הלבבות של כולנו המומים וכאובים, חלה עלינו גם החובה למפגן של עוצמה קהילתית ואנושית. להזכיר שאנחנו כאן, שהאהבה תנצח, ושיש מקום לכל אחת ואחד בירושלים ובישראל בכלל. אנחנו קוראים לכל מי שערכי הסובלנות, הפלורליזם והדמוקרטיה חשובים לו, לצעוד איתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully