וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי לשרון: חמאס פותח חזית שלישית על העורף הישראלי

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 11:27

פעילי חמאס תועדו יורים זו הפעם השנייה השבוע לעבר היישוב בת חפר. בעקבות התקרית קראה ראש המועצה האזורית לעבות את הכוחות באזור ולהקים אזור חיץ מעבר לחומה: "תושבינו חיים בחרדה גוברת". ח"כ סער תקף את קבינט המלחמה: "תתעוררו על החיים שלכם!"

מתקרבים לגדר ופותחים באש: פעילי חמאס תיעדו עצמם יורים לעבר השרון 29 במאי 2024/מצלמות אבטחה

פעילי חמאס מהשטחים ירו הבוקר (רביעי) לעבר יישוב בת חפר שבשרון. את פעולתם תיעדו בסרטון שהפיצו ברשת. באירוע הירי, שהינו השני השבוע המתרחש ביישוב, לא זוהו פגיעות. בצה"ל אישרו שמחבלים ירו מאזור טולכרם, וכי באירוע לא אותרו פגיעות. "הכוחות פועלים כעת על מנת לאתר את מבצעי הירי", נמסר.

בעקבות האירוע, ראשת המועצה האזורית עמק חפר, גלית שאול, התריעה מפני הסלמה ביטחונית, וקראה לעבות את כוחות הביטחון במקום: "תושבינו חיים בחרדה גוברת, בכל יום נחצה קו אדום נוסף". "אנו מתריעים כבר שבועות ארוכים על ההסלמה באזור קו התפר, ולצערנו המצב ממשיך להידרדר", אמרה שאול. "אנו קוראים לצבא ולמדינה להתעורר ולפעול בנחישות ובאפס סבלנות מול האירועים החמורים בגזרה. לא ייתכן כי לאור היום פלסטינים חוצים את הגדר באין מפריע. לא ייתכן כי יורים לעבר יישובינו שוב ושוב.

"חייבים לנקוט באופן מידי בצעדים הכרחיים לפני שיהיה מאוחר מדי: להוסיף כוחות ביטחון וצבא משמעותיים במרחב באופן קבוע, להוסיף אמצעים למכשול הקיים ממזרח לחומה, ובעיקר: להקים אזור חיץ מעבר לחומה, שימנע התקרבות אל קו התפר".

קויק: ירי לבת חפר. שימוש לפי סעיף 27א, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"כל יום נחצה קו אדום נוסף". מתוך הסרטון שהופץ על ידי פעילי חמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, שימוש לפי סעיף 27א

יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער התייחס לאירוע, וכתב בחשבון ה-X שלו: "‏הירי מג'נין לעבר הגלבוע ומטול כרם לעבר בת חפר הוא בלתי נסבל ומחייב טיפול מיידי ואפקטיבי. תתעוררו כבר על החיים שלכם ב'קבינט המלחמה' הכושל!"

מרכז השלטון האזורי התייחס גם הוא לאירוע, ואמר כי יעתור לבג"ץ נגד הממשלה, בדרישה להעביר 100 מיליון שקלים שאושרו בהחלטות ממשלה למרכיבי ביטחון בקו התפר בחודש דצמבר 2023 - ולא עברו לרשויות המקומיות עד כה. שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי מסר: "הבירוקרטיה בישראל היא רעה חולה שפוגעת באזרחיה. התרענו ודרשנו, זו הפקרות בגלל סחבת וגרירת רגליים. התקציב הזה חיוני להצלת חיים".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
בת חפר. מתן בוכנר, אתר רשמי
"לא מכיר מישהו באופן אישי שעזב, אך השיח פה בהחלט שם". היישוב בת חפר/אתר רשמי, מתן בוכנר

מורן אלון, דובר היישוב בת-חפר, אמר בריאיון ל-103FM, כי מדובר ב"בוקר שני ברציפות שאנו מתעוררים בסביבות 07:00 לירי מסיבי לכיוון היישוב. אנחנו מדברים על יישוב במרכז הארץ, מזרח עמק חפר. בת חפר הוא היישוב היחיד שהגדר שלו היא חומת ההפרדה עם הצד הפלסטיני. אנחנו מדברים על מרחק של 15 ק"מ מקו החוף בנתניה. מ-7 באוקטבר שרשרת היישובים נמצאת במלחמה. הצבא עובד פה שבוע אחרי שבוע בצורה אגרסיבית מאוד, וזה בסדר גמור, אבל אנחנו חלק מהאירוע.

עוד אמר, "הירי מתבצע ממרחק יחסית גדול, אנחנו מדברים על טווחים של 300 מטר. אני יכול להניח שזה יכול הרוג בטווחים כאלה, יש חומה, אבל מחכים ליד המזל? שכל פעם יהיה לנו מזל? אני חושב שצריך לעשות פה מעשה, הצבא לאורך השבועות האחרונים מדלל כוחות, מדלל כיתות כוננות, ואנחנו מרגישים את זה פה פיזית.

"לא מכיר מישהו באופן אישי שעזב, אך השיח פה בהחלט שם. יש פה 6,000 איש שמתעוררים בבוקר לקולות ירי מחרידים, והילדים שלהם עם תופעות חרדה במיטות, זה דבר שלא יכול להתקיים במדינה מתוקנת. מי שאחראי על התקצוב של כוח האדם, של הכספים כדי להחזיק את מרכיבי הביטחון, כל הדברים הללו חייבים להתקיים. מישהו צריך לייצר פה הרתעה".

  • עוד באותו נושא:
  • ירי
  • בת חפר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully