וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת עשרות שב"חים ויריות על היישובים: כך עלול להיראות 7 באוקטובר בשרון

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 23:50

התושבים שמתגוררים סמוך לערים כמו טול כרם וקלקיליה הביעו דאגה מפני פיגועים שעלולים להתבצע על ידי מחבלים שעברו את הגדר. תחושת הפחד גברה בעקבות צמצום כיתות הכוננות ומקרי ירי חוזרים לעבר יישובים. "כפר יונה לא תסכים להיות עוטף השומרון", אמר ראש העיר

בווידאו:חצייה של שב"חים מעל גדר ההפרדה במרחב התפר באזור טול כרם, 27 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

19 שוהים בלתי חוקיים משטחי הרשות הפלסטינית חצו היום (שני) את גדר ההפרדה ליד היישובים בת חפר ובחן שבמועצה האזורית עמק חפר. לאחר שזוהו, כוחות צבא קפצו למקום ועצרו אותם. מהצבא נמסר למועצה האזורית כי אין חשש לאירוע ביטחוני וכי הנושא בבדיקה.

בתיעוד שהופץ ברשת ניתן לראות כיצד השוהים הבלתי חוקיים טיפסו על גדר החומה הגבוהה. תושבי השרון, שמתגוררים סמוך לקו התפר ולערים כמו טול כרם וקלקיליה, מביעים במשך שנים דאגה מפני פיגועים רצחניים שעלולים להתבצע על ידי מחבלים שיעברו את הגדר.

בשנים האחרונות התגברה תחושת הפחד של התושבים, בעקבות מעבר קבוע של פלסטינים שחצו את הגדר, צמצום היקף כיתות הכוננות ביישובים ומקרי ירי חוזרים לעבר יישובים. החשש התעצם משמעותית מאז מתקפת 7 באוקטובר.

חציה של שב"חים על גדר ההפרדה מעל קו התפר באזור טול-כרם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חצייה של שב"חים מעל גדר ההפרדה במרחב התפר באזור טול כרם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"המועצה האזורית עמק חפר רואה בחומרה רבה את חציית השב"חים", נמסג מטעם המועצה. "המועצה דורשת מהצבא לנקוט אפס סבלנות אל מול תופעה זו, ולמנוע הגעה של כל גורם לקרבת החומה. המועצה ממשיכה לדרוש הוספה של כוחות ביטחון במרחב, וכן הקמת אזור חיץ מעבר לחומה, שימנע התקרבות אל קו התפר".

לפני חודש קול ירי נשמע ביישוב בת חפר. באירוע לא דווח על נפגעים או פגיעות שזוהו ביישוב. ואולם, תושבי היישוב הופתעו לגלות סרטון שהופץ ברשת, ובו פלסטינים חמושים יורים לעבר היישוב שלהם, ככל הנראה מאזור השומרון הסמוך. בת חפר נמצאת רק כ-800 מטר מהעיר הפלסטינית טול-כרם.

הסרטון שהופץ ברשת הועלה על ידי פלסטינים תחת הסמל של גדוד חללי אל אקצא של תנועת הפתח. "לוחמינו ביחידה המיוחדת תקפו את ההתנחלות בת חפר במטח כבד של כדורים שפגעו בבתי המתנחלים. וזו רק ההתחלה", נכתב בסרטון.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

"תמרור אדום לכולנו"

"אני חוזר ואומר: כפר יונה לא תסכים להיות 'עוטף השומרון' ולא נאפשר ל-7.10 לחזור", כך אמר ראש עיריית כפר יונה, אלברט טייב, בהתייחסו לסרטון שבו נראים פלסטינים חוצים את חומת ההפרדה באזור היישוב בת חפר.

טייב הוסיף כי "הצבא חייב לפעול ביתר שאת מן הצד השני של חומת ההפרדה, בטול-כרם עצמה, כדי למנוע הישנות מקרים דומים לאלו". עוד מסר כי "על אף שבמקרה הנוכחי מדובר בפלסטינים שככל הנראה מחפשים עבודה, זהו עוד תמרור אדום לכולנו. עם זאת, חשוב לציין, שכפר יונה ערוכה לכל תרחיש שהוא, ומיד עם קבלת המידע, נכנסה העירייה לכוננות, בשיתוף גורמי הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully