וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: אמשיך לעמוד כחומה בצורה בכל הניסיונות להכניס שיקולים פוליטיים למשטרה

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 15:14

נאומו של המפכ"ל בכנס לשכת עורכי הדין מגיע ברקע הזימון לשימוע שקיבל מבן גביר וטרפודו ע"י היועמ"שית. "המשטרה במדינה דמוקרטית חייבת להיות חפה מכל סממן פוליטי, משטרת ישראל אינה פוליטית". במקביל, הורה ביהמ"ש העליון למדינה להגיב לעתירה נגד זימונו לשימוע

המפכ"ל: אמשיך לעמוד כחומה בצורה בכל הניסיונות להכניס שיקולים פוליטיים למשטרה/קונטקט

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רובי שבתאי אמר היום (שלישי) כי ימשיך "לעמוד כחומה בצורה בכל הניסיונות להכניס שיקולים פוליטיים למשטרת ישראל". דברים אלה נאמרו במהלך כנס לשכת עורכי הדין השנתי, על רקע הזימון לשימוע שקיבל מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, וטרפודו על ידי היועמ"שית. "המשטרה במדינה דמוקרטית חייבת להיות חפה ונקייה מכל סממן פוליטי, משטרת ישראל אינה פוליטית", אמר. במקביל לנאומו של שבתאי, הורה בית המשפט העליון למדינה להגיב לעתירה נגד זימונו של שבתאי לשימוע עד 19:00.

בנאומו סקר שבתאי את הפעולות העתידות להתרחש במשטרה, והוסיף: "בימים אלו נערכת עבודת מטה סדורה להקמת המשמר הלאומי - בתוך משמר הגבול, תחת משטרת ישראל, כפי שהובלתי ודרשתי מלכתחילה". בדבריו אלה רמז לדרישתו של השר לנתק את מג"ב מהמשטרה ולהפוך אותו לשירות עצמאי הכפוף לו.

בסוף נאומו אמר, "אני ער לציפייה שאתייחס לאירועי היממה האחרונה. אך כלובש מדים, אשמור על ממלכתיות ואגיב על הדברים בבוא העת".

תמונות נאום מפכ״ל-קובי שבתאי. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
"אמשיך לעמוד כחומה בצורה". שבתאי בכנס, היום/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

נושא אחר שהעלה שבתאי בנאומו הוא אכיפת המשטרה בהפגנות. "השאיפה היא לטפל במחאות ללא כל שימוש בכוח וּבאמצעים, עד כמה שניתן, ולאפשר למוחים לממש את זכותם הדמוקרטית לחופש הביטוי, ולשוב לבתיהם בשלום", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. צילום: פלאש 90, עיבוד תמונה
שבתאי ובן גביר/עיבוד תמונה, צילום: פלאש 90

לפני שעלה שבתאי לבימה, זכה למחיאות כפיים סוערות מהיושבים בכנס. יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר אמר לו: "מחיאות הכפיים האלה מסמנות את הערכה למשטרת ישראל. חשוב לנו לומר שהמשטרה היא של הציבור, לא של אף אחד אחר, ולא של הממשלה. אתה שומר סף מהחשובים ביותר, ואתה עומד בפרץ, וזה לא קל, ואנחנו מחזקים אותך".

בעקבות נאומו, כתב יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער בחשבון ה-X שלו: "קובי שבתאי הוא פטריוט ישראלי ששרת במדים את המדינה ובטחונה במשך עשרות שנים. לתפקיד המפכ"ל הוא מונה ביוזמת שר מהליכוד והשר הנוכחי הביא לממשלה את הארכת כהונתו. לבזות אותו חודש וחצי לפני תום שירותו בהליך הדחה דה-לה-שמעטע פוגע לא רק בו, אלא גם בערך של שירות הציבור. האמריקנים אומרים: Thank you for your service. כבוד בסיסי לאדם ולשירות כדרך-חיים. אם היתה מנהיגות בישראל היא היתה מתנערת מהמופע המביש הזה ומגנה אותו. אבל אין, כי "בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה".

בן גביר הודיע אמש שיזמן את המפכ"ל שבתאי לשימוע, נוכח תפקודו בחודשיים האחרונים - וזאת בטרם יכריע אם להמליץ על סיום תפקידו. בעקבות זאת, היועמ"שית גלי בהרב מיארה הודיעה לבן גביר כי אינו יכול לזמן את המפכ"ל לשימוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully