וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית לבן גביר: אסור לך לזמן את המפכ"ל לשימוע

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 9:22

במכתב ששיגרה אליו טענה כי זימונו למפכ"ל בתזמון שכזה - יום לאחר שדיווח לה האחרון על התנהלותו של השר - מעלה חשש שבן גביר מבקש "להענישו". בנוסף טענה כי בצורה זו מתקבל הרושם, שהשר מנסה להעביר מסר לשרשרת הפיקוד במשטרה "למען יראו ויראו"

היועמ"שית גלי בהרב מיארה הודיעה הבוקר (שלישי) לשר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר, כי הזמנת המפכ"ל לשימוע אינה חוקית ואסור לו לעשות זאת. במכתב ששיגרה לשר ציינה כי הזימון ששלח למפכ"ל קובי שבתאי סמוך לפנייתו של האחרון אליה, אז דיווח לה כי השר עוקף את סמכויותיו. "סמיכות הזמנים מעוררת חשש כבד, כי במסווה של טענות עקרוניות אתה מבקש 'להענישו'", כתבה. בנוסף טענה שהאירוע מעורר חשש שבצורה זו הוא מבקש להעביר מסר לשרשרת הפיקוד במשטרה "למען יראו ויראו".

בהרב מיארה הדגישה כי ההחלטה לזמן את המפכ"ל הינה "החלטה מינהלית כבדת משקל", ובהתאם לכך יש להסביר את השיקולים שהביאו לקבלתה תוך "הנחת תשתית עובדתית מספקת המצדיקה את הצעד החריג". היא ציינה כי הדבר עוד יותר הכרחי לאור העובדה שכהונת המפכ"ל הוארכה לפני חודשים ספורים על ידי בן גביר עצמו, והיא צפויה להסתיים בתוך פחות מחודשיים, שעה שמדינת ישראל נמצאת במלחמה.

לדבריה, מכתב הזימון לשימוע ששלח בן גביר אינו מציג תשתית זו. "זהו פגם משמעותי בפני עצמו והוא מעצים את החשש לפיו שיקולים זרים הנחו אותך".

גלי בהרב מיארה היועמ"שית בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 27 במאי 2024. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
מונעת את המהלך. בהרב מיארה/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

בן גביר הודיע אמש שיזמן את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשימוע, נוכח תפקודו בחודשיים האחרונים - וזאת בטרם יכריע אם להמליץ על סיום תפקידו. "בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים ומתרבות הטענות לאי תפקודך הכללי, באופן המשליך לרעה על תפקודה של משטרת ישראל בכלל, ובתקופה מלחמתית זו בפרט", כתב במכתב הזימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully