וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיית השב"חים בשרון: "הילדים יוצאים לבתי הספר, ופתאום שומעים צרורות"

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 9:20

מורן אלון, דובר בת חפר, התייחס בראיון ל-103FM למציאות המטרידה ביישובי עמק חפר. "תחושת הביטחון נעלמת, אנחנו מאבדים אמון - אין מענה מאף כיוון"

בווידאו:חצייה של שב"חים מעל גדר ההפרדה במרחב התפר באזור טול כרם, 27 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עשרות תושבי בת חפר הפגינו אתמול (שני) בשער הכניסה ליישוב בעקבות ירי הולך וגובר של מחבלי חמאס מטול כרם הסמוכה, לצד שב"חים שחצו את חומת ההפרדה בין היישובים ונתפסו. מורן אלון, דובר היישוב בת חפר, סיפר בראיון ל-103FM על חששם של התושבים מהמצב המסלים.

"האירוע הזה מתפשט גם לגבולות היותר קרובים ומוכרים", אמר. "בת חפר, בחן, יד חנה, יושבים על קו התפר עם טולכרם. המותניים הצרות של המדינה. בנקודה הזו נכנסים שב"חים גם בזמן מלחמה, אנחנו יודעים שהיסטורית הגדר הייתה פתוחה, אנשים היו חוצים באופן שוטף עד 7 באוקטובר. מאז יש חומה לאורך כל קו התפר, אך אתמול גילינו שזה לא עוצר אף אחד. שב"חים זו מילה מכובסת. האחריות היא צבאית, אנחנו תושבים פה. עד 7 באוקטובר גרנו ביישוב פסטורלי ורגוע, והפכנו לחזית של המדינה".

חציה של שב"חים על גדר ההפרדה מעל קו התפר באזור טול-כרם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מעצר של שב"חים שחצו לשטח ישראל באזור טול כרם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהמשך הודה: "300 מטר מבתי התושבים מתנהלת מלחמה, ירי לכיוון היישוב, מי שהוא הריבון זה צה"ל ואנו מגלים שרמת המוכנות וסדרי הכוחות רק הולכים ומידלדלים. תחושת הביטחון של התושבים באזור ובבת חפר בפרט פשוט נעלמת, אנחנו מאבדים אמון. הילדים יוצאים לבתי הספר, ופתאום צרורות אימתניים, אין מענה מאף כיוון, הילדים בפניקה, ההורים בפניקה, אף אחד לא יודע במה מדובר. אלה היו מחבלים פלסטיניים שהחליטו שהם יורים צרורות לכיוון בת חפר. ירי מ־300 מטר לכיוון יישוב, זה נשמע כאילו זה אצלך בחצר. ודאי שצה"ל מודע והוא תפס את כולם ככל שאנחנו יודעים, האירוע צולם מתוך חמ"ל שיושב בבחן".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

"אתם שואלים אם זה בסדר?", הזדעק אלון, "ממש לא. בתוך השב"חים יכולים להיות אנשים שיש להם אינטרסים אחרים. האם מדינת ישראל וצה"ל מאפשרים להם לשים קצוץ על סמל הריבונות שלנו, על החומה הזאת? המדינה חייבת להחליט שיהיה שטח מפורז מעבר לגדר, שכל מי שנכנס לשם דמו בראשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully