וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרכו לעזה: כלי שיט צבאי אמריקני נסחף לחוף אשדוד

עודכן לאחרונה: 25.5.2024 / 12:55

במהלך שינוע של חלקי מזח צף לנמל ברצועה, שרשרת מהאוניה המובילה ככל הנראה התנתקה וכלי השיט נסחף לכיוון החוף. כוחות אמריקנים בשיתוף כוחות הביטחון של העיר מנסים לחלצו, ונשלחה נחתת סיוע לעזור למאמצים

כלי שיט אמריקני שהיה בדרך לעזה נסחף לחופי אשדוד/ללא

כלי שיט אמריקני צבאי מסוג דוברה ששט לרצועת עזה, נסחף היום (שבת) לחוף הים באשדוד - לאחר שהתנתק משרשרת האונייה המובילה אותו ליעד. חיילים אמריקנים בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון של העיר והמצילים בחוף, מנסים לחלצו. כלי השיט נסחף ככל הנראה בעקבות הרוחות העזות באזור, ולפי שעה מאמצי החילוץ נמשכים.

גורם ביטחוני הגיב לאירוע ואמר כי "האירוע מובל על ידי האמריקנים, בקרוב יהיה מידע מטעמם. אין מה לאמת נכון לעכשיו". כוחות צבא ארה"ב הקימו רציף צף בין העיר עזה למחנות המרכז, והכשירו את המרחב היבשתי ומאבטחים את הרציף מחשש לפגיעה על ידי מחבלים. בימים הקרובים היה אמור הרציף לקלוט מכולות סיוע הומניטארי ולהעביר אותן לפלסטינים בעזה, בנוסף לכניסת סחורות מכרם שלום.

כלי שיט אמריקני שהיה בדרך לעזה נסחף לחופי אשדוד. ללא, אתר רשמי
"ככל הנראה נסחף בשל תנאי מזג האוויר". מאמצי חילוץ המזח מחוף אשדוד/אתר רשמי, ללא
כלי שיט אמריקני שהיה בדרך לעזה נסחף לחופי אשדוד. ללא, אתר רשמי
"המזח התנתק משרשרת האונייה המרכזית". מאמצי חילוץ המזח מחוף אשדוד/אתר רשמי, ללא

לפני שבוע וחצי, ארה"ב השלימה את בניית המזח הימי להעברת סיוע הומניטרי לעזה. אוגדה 99 נערכה להשקת המזח, והיא זו המאבטח אותו. דובר צה"ל מסר שבשבועות האחרונים, צה"ל ומשרד הביטחון ביצעו הכנות נרחבות לקליטת הרציף. ההכנות בוצעו על ידי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, מערך ההנדסה של פיקוד הדרום, אגף הבינוי 563, חיל הים, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובשיתוף פעולה עם צבא ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully