וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב השלימה את בניית מזח הסיוע לעזה, משלוח ראשון צפוי לעבור מחר

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 17:01

בצה"ל נערכים לפתיחו של המזח, אותו תאבטח אוגדה 99. צבא ארצות הברית, שהיה אחראי לבנייתו, ציין כי כחלק מהמאמצים להשלמת משימה זו, לא נכנסו החיילים האמריקנים לעזה. בנוסף ציין כי האו"ם יקבל את הסיוע ויתאם את הפצתו ברצועה

לראשונה מפרוץ המלחמה מעבר ארז נפתח לסיוע הומניטרי/דובר צה"ל

ארצות הברית השלימה את בניית המזח הימי להעברת סיוע הומניטרי לעזה, ומשלוחים ראשונים צפויים לעבור לפי הערכות כבר מחר. אוגדה 99 נערכת בימים אלה להשקת המזח, והיא שתאבטח אותו.

צבא ארצות הברית עדכן כי בניית המזח הושלמה על ידו בסביבות 7:40. עוד ציין כי כי כחלק מהמאמצים להשלמת משימה זו, לא נכנסו החיילים האמריקנים לעזה. בנוסף ציין כי האו"ם יקבל את הסיוע ויתאם את הפצתו ברצועה.

דובר צה"ל מסר שבשבועות האחרונים, צה"ל ומשרד הביטחון ביצעו הכנות נרחבות לקליטת הרציף. ההכנות בוצעו על ידי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, מערך ההנדסה של פיקוד הדרום, אגף הבינוי 563, חיל הים, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובשיתוף פעולה עם צבא ארה"ב.

הקמת נמל זמני בתרגיל באוסטרליה בשנה שעברה. משרד ההגנה האמריקני, אתר רשמי
הקמת נמל זמני בתרגיל באוסטרליה בשנה שעברה/אתר רשמי, משרד ההגנה האמריקני

הרעיון לבניית המזח, כאמצעי להעברת סיוע רב יותר לרצועה, הובא לראשונה על ידי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בחודש מרץ. אותו זמן אמר הנשיא כי מדינתו בוחנת את האפשרות של פתיחת מסדרון ימי לעזה כדי להעביר כמויות גדולות של סיוע לרצועה, שאינו מספיק.

פיקוד התובלה האמריקני היה הגוף האחראי על הקמת המזח. לפי התכנון, הנמל יקלוט כ-2 מיליון ארוחות ביום שארה"ב וגופים נוספים יספקו לתושבי הרצועה, כדי למנוע רעב המוני בעקבות המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully