וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הודיע: ארצות הברית תצניח סיוע הומניטרי בעזה באמצעות חיל האוויר האמריקני

עודכן לאחרונה: 1.3.2024 / 21:58

לדברי ביידן, הצנחת הסיוע תבוצע בימים הקרובים. הנשיא התבטא בחריפות יוצאת דופן: "לא נקבל תירוצים. חייהם של ילדים מוטלים על הכף. לא אעמוד מהצד ולא אוותר". ארה"ב בוחנת גם את האפשרות של פתיחת מסדרון ימי לעזה כדי להעביר כמויות גדולות של סיוע לרצועה

בווידאו: משאיות הסיוע ההומניטארי נכנסות לרצועת עזה/צילום: דוברות מתפ"ש

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע היום שארצו תתחיל להצניח סיוע הומניטרי ממטוסים של חיל האוויר האמריקני בעזה בימים הקרובים. לדברי ביידן, הסיוע שזרם עד כה לעזה אינו מספיק. הנשיא אמר שארצות הברית תנסה להתגבר על כל המכשולים כדי להכניס לעזה סיוע נוסף, ושהיא מנסה להגיע להסכם הפסקת אש מיידית כדי לאפשר את הכנסת הסיוע. ביידן הוסיף כי ארה"ב בוחנת גם את האפשרות של פתיחת מסדרון ימי לעזה כדי להעביר כמויות גדולות של סיוע לרצועה.

ביידן התבטא בחריפות יוצאת דופן ואמר: "אנחנו מתכוונים לדרוש מישראל לאפשר ליותר משאיות להכנס לעזה ודרך יותר מעברים. לא נקבל תירוצים. יש ילדים שחייהם מוטלים על הכף. מאות משאיות צריכות להכנס לעזה כל יום ולא רק מספר קטן. אני לא אעמוד מהצד ואני לא אוותר".

סיוע הומניטרי מוצנח בעזה, 1 במרץ 2024. רויטרס
סיוע הומניטרי מוצנח בעזה, 1 במרץ 2024/רויטרס

בכירים אמריקנים אמרו בשבוע שעבר כי העובדה שהנושא נשקל בבית הלבן מראה על מידת הדאגה של ממשל ביידן מהמשבר ההומניטארי ברצועה ומהעובדה שהוא מתקשה להגדיל את כמויות הסיוע ההומניטארי שנכנסות לרצועה דרך ישראל. "המצב ממש גרוע. אנחנו לא מצליחים להכניס מספיק משאיות סיוע ואנחנו זקוקים לצעדים נואשים כמו הצנחה של מזון ממטוסים בעזה", אמר בכיר אמריקני.

בכיר אמריקני אמר שבמשך תקופה ארוכה היתה סקפטיות רבה בתוך הממשל לגבי הרעיון של הצנחת סיוע הומניטארי בעזה וסירוב אפילו להכין תכנית מבצעית כזו. במקביל, ירדן ביצעה כמה סבבים של הצנחת סיוע הומניטארי בעזה. סבבי ההצנחה האחרונים אף בוצעו בהשתתפות מטוסים מצרפת ומבריטניה.

הבית הלבן קיים לאחרונה דיונים באפשרות של הצנחת סיוע בעזה באמצעות מטוסים של צבא ארה"ב והתמיכה בפעולה מהסוג הזה גדלה לאור העובדה שבכירים בממשל סבורים שזו הדרך היחידה לעקוף את הקשיים של העברת סיוע לעזה בדרך היבשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תושב עזה אוכל. רויטרס
תושב עזה אוכל/רויטרס

בכירים אמריקנים מודים שלהצנחת סיוע ממטוסים בעזה, גם בהיקפים שארה"ב מסוגלת לבצע, תהיה השפעה מוגבלת על המשבר ההומניטארי ברצועה. כמות האספקה שמטוס מסוגל לשאת קטנה יחסית וזהה לזו של משאית או שתי משאיות סיוע שנכנסות דרך היבשה.

הבכירים האמריקנים ציינו כי הצנחת סיוע ממטוסים תסייע לצורך החריף שיש לאוכלוסייה במזון, אבל הדגישו שהדרך היחידה להכניס סיוע לעזה בהיקפים הנדרשים היא דרך היבשה, ולכן הנושא שנמצא בראש סדר העדיפויות הוא הגדלת אפשרויות הגישה לעזה כדי להכניס מאות משאיות לרצועה מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully