וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופת החטוף אוריון הרננדס-ראדו, בן זוגה של שני לוק, הושבה לישראל: "דמם זועק מהאדמה"

עודכן לאחרונה: 24.5.2024 / 12:36

הרננדס-ראדו, אזרח מקסיקני-צרפתי כבן 30 ומפיק פסטיבלים ששהה בארץ כתייר, נחטף מצומת מפלסים ב-7 באוקטובר. גופתו אותרה בג'באליה לצד החטופים חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום. אביה של לוק: "זאת סגירת מעגל קשה". הנשיא מקרון: "מחויבים לשחרור כל החטופים"

"אנחנו הולכים לשחרר את החטופים, חמאס מחזיק בהם ברפיח"/דובר צה''ל

אוריון הרננדס-ראדו, אזרח מקסיקני-צרפתי כבן 30 ובנם של סרחיו ופסקל, הוא אחד משלושת החטופים שגופותיהם נמצאו במנהרה בג'באליה, והובאו לישראל - כך הודיע היום (שישי) דובר צה"ל.

הרננדס-ראדו, אב לפעוטה ומפיק פסטיבלים ששהה בארץ כתייר, היה בן זוגה של שני לוק, שגם גופתה חולצה בשבוע שעבר מרצועת עזה. שניהם בילו יחד במסיבת נובה ברעים.

לוק, אמנית קעקועים ובעלת אזרחות גרמנית, נרצחה עוד בשטח בישראל. היא תועדה מובלת על משאית של חוטפיה כשהיא ערומה למחצה, כשמסביבה מחבלים צועקים. לעומתה, על גורלו של הרננדס-ראדו לא היה ידוע דבר עד היום.

כמו שני החטופים הנוספים, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום, הרננדס-ראדו נחטף מצומת מפלסים ב-7 באוקטובר. גופות השלושה אותרו במנהרה במבצע חילוץ של אוגדה 98 ובשיתוף שב"כ. מדובר צה"ל נמסר כי "על פי מידע מודיעני מהימן שנמצא ברשותנו", שלושת החטופים נרצחו כבר ב-7 באוקטובר. "צה"ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחות בשעה קשה זו".

ברצועת עזה נותרו 125 חטופים בשבי חמאס, מתוכם 39 שנקבע מותם.

אוריון הרננדז, נחטף משטח המסיבה ברעים וגופתו חולצה על ידי צה״ל. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
הרננדס-ראדו/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

"מטה המשפחות מרכין ראשו בצער רב, בעקבות ההודעה על רציחתם של מישל ניסנבאום, חנן יבלונקה ואוריון הרננדס ראדו זכרונם לברכה, על ידי מרצחי חמאס", נמסר מטעם מטה משפחות החטופים.
"חזרתם העצובה של מישל, חנן ואוריון היא שברון לב נוסף ל-125 משפחות החטופים, שחולקות את הכאב, הצער והדאגה הבלתי נגמרת. חזרתם לקבורה, מהווה סגירת מעגל חשובה לבני המשפחה, ויש לפעול להשבתם של כל החללים לישראל. חילוץ גופותיהם הוא תזכורת אילמת אך נחרצת, שמדינת ישראל מחויבת להוציא כבר היום את צוותי המו"מ בדרישה ברורה להבאת עסקה שתחזיר את כל החטופים הביתה במהרה: החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".

ניסים, אבא של שני לוק, ספד להרננדס-ראדו. "צריך להמשיך את החיים, להמשיך בעבודה, שעם ישראל ימשיך להתקיים. אי אפשר לעמוד מלכת ולצפות שהכול יעבור. דם הילדים האלה זועק מהאדמה. כמעט 2,000 איש שהלכו בכמה חודשים. אוריון היה אזרח מקסיקני-צרפתי, אבא שלו נמצא בספרד כרגע ואמא שלו בצרפת. הוא נרצח כמו השאר ב-7 באוקטובר והם החביאו את הגופות. רק להצדיע לחיילים על האומץ והנחישות", אמר. "זאת סגירת מעגל קשה גם עבורנו. אוריון בכלל לא היה ישראלי, ככל בנראה הייתה לו כתובת קעקוע על החזה בערבית עם השם של הבת שלו, חשבתי שאולי בגלל זה יינצל, שידברו איתו. אבל רואים שזה לא עובד ככה עם האנשים האכזריים האלה".

עוד בוואלה!

גופתה חולצה מהרצועה: שני לוק הובאה למנוחות

לכתבה המלאה

"הם היו אמורים להגיע אלינו לליל שמחת תורה וששם נכיר אותו. פתאום אמרו שלא ושיכירו לנו אותו שבוע אחרי זה", סיפר לוק. "אוריון מאוד מקושר בתחום המסיבות. הייתי עם אבא שלו בקשר מאז היום הראשון. דיברנו כמעט כל ערב. הקול שלו נשבר. הקול השבור שלו עדיין מהדהד לי בראש. הוא היה בלחץ ולא ידע אם יחלצו אותו".

סרחיו, אביו של אוריון אמר כי הוא "עצוב מאוד" והעדיף שלא להרחיב בשלב זה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון ספד אף הוא להרננדס-ראדו, שהוא בעל אזרחות צרפתית. "אני חושב על המשפחה שלו ועל הקרובים אליו. אנחנו לצידם. צרפת נותרה מחויבת יותר מתמיד לשחרור כל בני הערובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully