וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד במעבר רפיח ביום, איש בזרוע הצבאית של חמאס בלילה: צה"ל איתר מסמכים במהלך הלחימה

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 19:54

בניסיון להשתלט על הצד העזתי של המעבר על מנת לקטוע את ההברחות, הלוחמים איתרו מסמכים של עובדי מעבר ששימשו כמחבלים בגדודי עז א-דין אל-קסאם. "חמאס מנצל את הצד העזתי של המעבר למטרות טרור", אמר גורם בצה"ל ל'ג'רוזלם פוסט"

תיעוד מפעולות כוחות גדוד 932 ברפיח/דובר צה"ל

במסגרת מאמצי צה"ל לאבטח את הצד העזתי של מעבר רפיח, נתקלו חיילי צה"ל בראיות מפלילות המעידות כי לפחות חלק מהצוות במעבר שירת גם בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, כך פורסם היום (חמישי) בג'רוזלם פוסט. "חמאס מנצל את הצד העזתי של המעבר למטרות טרור", אמר גורם בצה"ל לעיתון.

על פי הראיות שנאספו, אותר כרטיס עובד ממחלקת התחזוקה של מעבר רפיח, השייך לעובד בשם נאסר כמאל גיזאן אבו מוסא, לצד כרטיס נוסף שלו המתאר אותו כחבר בחטיבות עז א-דין אל-קסאם של חמאס. בכרטיס המציג את השתייכותו לזרוע הצבאית נכתב: "אנא הקל על המשימות של בעל הכרטיס הזה".

גורם בצה"ל אמר ל"ג'רוזלם פוסט": "המשימה של צה"ל במעבר רפיח היא לטהר את השטח מפעילות טרור של חמאס, ולוודא שהסחורה שהוכנסה לרצועה תגיע לאזרחי עזה, ולא למחבלי חמאס. ישנם מחבלים נוספים הקשורים למעבר ונחשוף אותם בעתיד", הוסיף הגורם. "מדובר בממצא אחד מסדרה שלמה המספקת עדות לכך שחמאס ניהל למעשה בחשאי את המעבר, תוך ניצול הצד העזתי של מעבר רפיח למען הישרדותו".

כרטיס עובד מעבר רפיח שהשתייך לזרוע הצבאית של חמאס. דובר צה"ל
כרטיס עובד מעבר רפיח שהשתייך לזרוע הצבאית של חמאס/דובר צה"ל

בנוסף, הדגיש הגורם את העובדה כי בשבועות האחרונים חשפו לוחמי צה"ל, פירי מנהרות באזור מעבר רפיח, המשמשים את חמאס למטרות תקיפה. "זה מסביר כיצד חמאס שלט בסביבת המעבר". במהלך המלחמה, ארגון הטרור תקף נקודות כניסה ששימשו להכנסת סיוע הומניטרי, שיגר רקטות מכוונות לעבר מעבר כרם שלום והסביבה מאזור המעבר, תוך ניצול אזורים אלו כדי למנוע משיירות הסיוע להגיע לאזרחים.

למרות שליטת חמאס בעזה, לאורך השנים הכחישו בכירי הארגון כי יש להם אחריות על הרצועה. בחודש אוקטובר, רמז מנהיג חמאס, מוסא אבו מרזוק, שרשת המנהרות של הארגון נועדה להגן רק על אנשיו, בעוד ששאר האזרחים נמצאים בסמכות השיפוט של אונר"א או ישראל. כמו כן, כמה ממנהיגי חמאס נמלטו מהרצועה לדוחא ולמקומות נוספים, ימים ספורים לפני אירועי 7 באוקטובר כדי להימנע מתקיפה ישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully