וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצה אזורית רמת נגב: "הממשלה הזאת איבדה את הבושה"

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 3:47

דבריו מובאים לאחר שאושרה בקריאה טרומית הצעת חוק המכלילה כמה התנחלויות בהרי יהודה תחת הגדרת הנגב. בתוך כך, במידה ויאושר יוכלו היישובים להינות מתקציבים הניתנים במסגרת חוק הרשות לפיתוח האזור: "הגדרת הר חברון וקריית ארבע כחלק מהדרום - כישלון טיפולי"

ועדה לפיתוח הנגב והגליל/מעריב אונליין - דניאל גולדפינגר

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, תקף אמש (רביעי) את החלטת מליאת הכנסת להגדרת הר חברון וקריית ארבע כחלק מהנגב ואמר כי "לוקחים תקציב מהנגב ומעבירים אותו ליישובים בהרי יהודה. זו החלטה חמורה שממשיכה את כשלון הטיפול בנגב ובצפון". למרות מאבק האופוזיציה, חברי הכנסת של סיעת הימין הממלכתי תמכו בהצעה. בעד ההצעה הצביעו 52 ח"כים, נגד ההצעה הצביעו 37 ח"כים. במידה והחוק יכנס לספר החוקים, יוכלו יישובים אלה להינות מתקציבים במסגרת חוק הרשות לפיתוח הנגב.

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, תקף את ההחלטה ואמר כי "הממשלה הזאת איבדה מזמן את הבושה, ובקרוב גם את הנגב. בזמן שהרשויות בנגב עוד לא קיבלו את הכספים על הטיפול במפונים מאז 7 באוקטובר, בזה מתעסקים"

ערן דורון, ראש המועצה המקומית רמת נגב. שי שמואלי,
"הממשלה הזאת איבדה מזמן את הבושה". ערן דורון/שי שמואלי
האזור בגדה המערבית שחברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוניינת לצרף להגדרת האזור "הנגב". 22 במאי 2024. סטודיו וואלה, אתר רשמי
זה האזור ביהודה ושומרון שיכלל תחת הגדרת "הנגב"/אתר רשמי, סטודיו וואלה

עוד הוסיף דורון כי "למרות הבקשות לחזק את ההתיישבות והחקלאות לאורך הגבולות בנגב ולסייע למתיישבים חדשים כמו בפיתחת ניצנה. הממשלה החליטה לקחת תקציב שמיועד לנגב ולהעביר אותה ליישובים בהרי יהודה. זו החלטה חמורה שממשיכה את הכישלון של הטיפול בנגב ובצפון".


ההצבעה על ההצעה בתקופת המלחמה עוררה זעם רב בכנסת. בסיעת המחנה הממלכתי אמרו כי אין בכוונתם להשתתף בהצבעה וסיעות האופוזיציה פרסמו הודעה משותפת לפיה הן יערכו פיליבסטר על מנת לעכב את ההצבעות במליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully