וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלה להצבעה בכנסת: חוק שיכלול יישובים ביהודה ושומרון בתוך "הנגב"

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 14:43

לפי ההצעה של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך, שתוגש על ידי הקואליציה לקריאה טרומית במליאה, יישובים כמו קריית ארבע והמועצה האזורית הר חברון יוכלו להינות מתקציבים במסגרת חוק הרשות לפיתוח הנגב. ההצעה עוררה זעם רב - גם בקרב הקואליציה: "מופרכת ומנותקת"

בווידאו: שרים בממשלה קראו להגיע לכנס של ארגוני ימין שמקדם התנחלות ברצועת עזה 23.01.24/ללא

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את ההצעה של ח"כ לימור סון הר מלך שתכליל את היישובים ביהודה ושומרון תחת הגדרת "הנגב". למרות מאבק האופוזיציה, חברי הכנסת של סיעת הימין הממלכתי תמכו בהצעה. בעד ההצעה הצביעו 52 ח"כים, נגד ההצעה הצביעו 37 ח"כים. בין השאר מדובר בקריית ארבע והמועצה האזורית הר חברון אך למעט שטחי המועצה הפלסטינית. כך, יוכלו יישובים אלה להינות מתקציבים במסגרת חוק הרשות לפיתוח הנגב.

ההצבעה על ההצעה בתקופת המלחמה עוררה זעם רב בכנסת. בסיעת המחנה הממלכתי אמרו כי אין בכוונתם להשתתף בהצבעה וסיעות האופוזיציה פרסמו הודעה משותפת לפיה הן יערכו פיליבסטר על מנת לעכב את ההצבעות במליאה.

לפי ההודעה, ראשי סיעות האופוזיציה החליטו להחריף את המאבק ולהצביע בהצבעה שמית על כל החקיקה שעולה היום במליאת הכנסת. "בימים אלו, שחיילנו נלחמים בעזה, מרבית החוקים המקודמים במשכן מיועדים למען לוחמי צה"ל ואזרחי המדינה, אך ההצעה הזו מופרכת ומנותקת, כמו רוב החוקים שמגיעים ממפלגת עוצמה יהודית".

האזור בגדה המערבית שחברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוניינת לצרף להגדרת האזור "הנגב". 22 במאי 2024. סטודיו וואלה, אתר רשמי
זה האזור ביהודה ושומרון שיכלל תחת הגדרת "הנגב"/אתר רשמי, סטודיו וואלה
ההתנחלות רמת גלעד בגדה המערבית. שריה דיאמנט, פלאש 90
התנחלות/פלאש 90, שריה דיאמנט

הבוקר, שר הביטחון יואב גלנט פרסם צו המורה על ביטול ההתנתקות בשלוש התיישבויות נוספים בשומרון, שא-נור, גנים וכדים, על פי לשון הוראה שכבר עברה במליאת הכנסת שנוגעת למאחזים באזור. "לאחר העברת חוק ביטול ההתנתקות בכנסת ובתום עבודת המטה שבוצעה, הצלחנו להשלים את המהלך ההיסטורי", ציין גלנט. האחיזה היהודית ביהודה ושומרון מבטיחה ביטחון, החלת חוק ביטול ההתנתקות תביא להתפתחות ההתיישבות ותקנה ביטחון לתושבי האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully