וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הכרזתן של נורבגיה, ספרד ואירלנד להכיר במדינה פלסטינית: בן גביר עלה להר הבית

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 11:32

המדינות הכריזו על הכרתן בצל בצל המלחמה בעזה והעדר אופק מדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית. כמה מדינות אירופיות נוספות צפויות להצטרף למהלך בהמשך היום. במקביל שר החוץ הורה להחזיר את השגרירים במדינות להתייעצות

בן גביר בבית העלמין באשדוד/מעריב

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עלה הבוקר (רביעי) להר הבית. זאת, ברקע החלטתן של ספרד, נורבגיה ואירלנד להכיר במדינה פלסטינית, בצל המלחמה בעזה והעדר אופק מדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית. כמה מדינות אירופיות נוספות צפויות להצטרף למהלך בהמשך היום.

ברקע ההכרזה של המדינות, שר החוץ ישראל כ"ץ הורה להחזיר מיידית לישראל להתייעצויות את שגרירי ישראל באירלנד ונורבגיה. "אני שולח היום מסר חד וברור - ישראל לא תבליג מול מי שחותרים תחת ריבונותה ומסכנים את ביטחונה", הצהיר.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עולה כעת להר הבית.. קרדיט צילום: מינהלת הר הבית, אתר רשמי
בן גביר בהר הבית, היום/אתר רשמי, קרדיט צילום: מינהלת הר הבית

ראש ממשלת נורבגיה, יונס גר סטרה, אמר כי "אנחנו חייבים להשאיר בחיים את החלופה היחידה שמציעה פתרון פוליטי לישראלים ולפלסטינים גם יחד: שתי מדינות, החיות זו לצד זו, בשלום ובביטחון". לדבריו, ההכרה במדינה פלסטינית משמעותה תמיכה ב"כוחות המתונים" שנחלשו בעקבו "המלחמה האכזרית והממושכת".

הוא הוסיף כי זהו "מסר חזק" למדינות אחרות ללכת בעקבותיה של נורבגיה ושל מדינות אחרות באירופה ולהכיר במדינה פלסטינית. "המטרה להקים מדינה פלסטינית שהיא אחידה פוליטית, ונובעת מהרשות הפלסטינית", הצהיר. "אנחנו מאמינים שפתרון שתי המדינות הוא אינטרס ישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully