וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד, נורבגיה ואירלנד הכירו במדינה פלסטינית

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 12:10

שלוש המדינות האירופיות אמרו כי ההכרה תיכנס לתוקף ביום שלישי הקרוב, והעריכו כי אחרות ילכו בדרכן: "פתרון שתי המדינות - היחיד שיאפשר לישראלים ופלסטינים לחיות בשלום". ישראל החזירה את השגרירים, הרשות וחמאס בירכו

תיעוד מפעילות גדוד 52 במרחב רפיח, 18 במאי 2024/דובר צה"ל

ספרד, נורבגיה ואירלנד הכירו היום (רביעי) במדינה פלסטינית, על רקע המלחמה בעזה והעדר אופק מדיני בין ישראל לפלסטינים. ההכרה הרשמית תיכנס לתוקף ב-28 במאי. ישראל, בתגובה, הורתה על החזרת שגרירים בעוד שהרשות הפלסטינית וחמאס בירכו על המהלך.

ראש ממשלת נורבגיה, יונס גר סטרה, אמר כי "אנחנו חייבים להשאיר בחיים את החלופה היחידה שמציעה פתרון פוליטי לישראלים ולפלסטינים גם יחד: שתי מדינות, החיות זו לצד זו, בשלום ובביטחון". לדבריו, ההכרה במדינה פלסטינית משמעותה תמיכה ב"כוחות המתונים" שנחלשו בעקבו "המלחמה האכזרית והממושכת".

הוא הוסיף כי זהו "מסר חזק" למדינות אחרות ללכת בעקבותיה של נורבגיה ושל מדינות אחרות באירופה ולהכיר במדינה פלסטינית. "המטרה להקים מדינה פלסטינית שהיא אחידה פוליטית, ונובעת מהרשות הפלסטינית", הצהיר. "אנחנו מאמינים שפתרון שתי המדינות הוא אינטרס ישראלי".

ראש ממשלת נורבגיה מכריז על הכרה במדינה פלסטינית באוסלו, 22 במאי 2024. רויטרס
"אנחנו מאמינים שפתרון שתי המדינות הוא אינטרס ישראלי". ראש ממשלת נורבגיה, היום/רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, 2 בדצמבר 2023. רויטרס
חיזוק בינלאומי. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/רויטרס

ראש ממשלת אירלנד, סימון האריס, אמר כי לקראת ההכרזה היום הוא שוחח עם כמה מנהיגים ועמיתים נוספים בעולם, והוא "בטוח שמדינות אחרות יצטרפו אלינו בנקיטת הצעד החשוב הזה בשבועות הקרובים". לדבריו, "פתרון שתי המדינות הוא הנתיב האמין היחיד לשלום ולביטחון עבור ישראל, פלסטין ואזרחיהן".

האריס אמר שלהכרה במדינה יש חשיבות מיוחדת באירלנד בהתחשב בהיסטוריה שלה. "לקחת את מקומנו על הבמה העולמית ולהיות מוכרים על ידי אחרים כבעלי הזכות להיות שם היה עניין בעל חשיבות עליונה עבור מייסדי המדינה שלנו", אמר.

הוא הוסיף כי אירלנד מכירה באופן חד משמעי בישראל ובזכותה להתקיים "בבטחה ובשלום עם שכנותיה", וקרא להחזיר מיד את כל החטופים הישראלים מעזה.

בישראל, שנמצאת תחת לחץ בינלאומי גובר בשל המשך המלחמה בעזה - כולל בקשה של התובע בהאג להוציא צווי מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט - הגיבו בזעם.
ישראל לא תבליג מול מי שחותרים תחת ריבונותה ומסכנים את ביטחונה.

"ההחלטה היום שולחת מסר לפלסטינים ולכל העולם: הטרור משתלם", כתב שר החוץ ישראל כ"ץ ב-X. "אחרי שארגון הטרור חמאס ביצע את הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, אחרי שביצע את פשעי המין המחרידים שראה העולם, מדינות אלו בחרו לתת פרס לחמאס ולאיראן ולהכיר במדינה פלסטינית".

לדבריו, "ישראל לא תעבור על כך בשתיקה - יהיו השלכות חמורות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully