וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדי קדם נחקר באזהרה; בן גביר: "הוא תקף מפגיני ימין"

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 18:05

קדם, ששישה מבני משפחתו נרצחו ב-7 באוקטובר בניר עוז, הופל וספג בעיטה לגופו בהפגנה בתל אביב. שני חשודים במעורבות בתקרית נעצרו - ושוחררו. בן גביר: "כשראיתי את התמונות של בני משפחת קדם, ראיתי אותו מרביץ למפגיני ימין"

גדי קדם בהפגנה באיילון 18 במאי 2024/ללא קרדיט

גדי קדם, שכמה מבני משפחתו נרצחו ב-7 באוקטובר בניר עוז, נחקר באזהרה היום (ראשון) במשטרה על תקיפה, והגיש תלונה על תקיפה שגורמת חבלה של ממש לאחר שהותקף אמש על ידי פעילי ימין במהלך ההפגנה בת"א למען שחרור החטופים. לפי קדם, המפגין שהכה אותו אחז בשלט שעליו כתוב "שמאלנים בוגדים". בעקבות המקרה, קדם הובהל לבית החולים, זאת לאחר שהופל וספג בעיטה לגופו.

שני חשודים במעורבות בתקרית נעצרו - ושוחררו. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב הבוקר לאירוע בראיון ל-103FM: "כשראיתי את התמונות של בני משפחת קדם, ראיתי את אותו אדם מרביץ ותוקף את מפגיני הימין".

אחרי שהותקף- גדי קדם מסר עדות במשטרה/אורי סלע
גדי קדם, איתמר בן גביר. חיים גולדברג, פלאש 90, אורי סלע, אתר רשמי
גדי קדם לאחר שהותקף אמש בהפגנה ואיתמר בן גביר/אתר רשמי, חיים גולדברג, פלאש 90, אורי סלע

אלא שאשתו של גדי קדם, ראומה, אמרה אמש לוואלה: "ביביסט קילל אותנו. אמר לנו 'טוב שהילדים מתו יא מנוולת יא שמאלנית מסריחה'. היו לפחות חמישה שהסתובבו יחד. היה לו שלט שמאלנים בוגדים". גדי קדם סיפר: "מיד שוטרים תפסו אותנו ונתנו לו ללכת. אמרו לי אתה עצור. אמרתי על מה עצור? הוא בא איתם, אחר כך עוד אחד מהם בא לצלם אותנו".

אחד המפגינים שהיה בקרבת מקום סיפר שאיש הימין "פוצץ את גדי במכות", פתח לו את הראש ובעט בו כששכב על הקרקע. המפגין התלונן על התנהגות המשטרה שלדבריו עסקה בהדיפת המפגינים הלא אלימים, ולא הגנה עליהם מפני המפגינים האלימים.

גדי וראומה קדם מחוץ לתחנת משטרת ת"א, 19 במאי 2024. אורי סלע
גדי וראומה קדם מחוץ לתחנת משטרת ת"א, 19 במאי 2024/אורי סלע

עו"ד אלפסה, שמייצג את קדם, אמר ביציאה מהתחנה: "המשטרה בעיצומו של טיפול בתיק. העברנו כל מה שצריך כדי לבדוק. הגשנו עדות שנחשבת תלונה על תקיפה חבלנית בצוותא שגדי נפגע ממנה. המשטרה חקרה אותו על חלקו. הטיחו בו חשד שדחף את אחד המפגינים. התמונה הכללית מדברת בעד עצמה. סומך על קציני החקירות. אדם שאיבד את כל עולמו נזקק לתפרים רק בגלל שהוא עומד עם אשתו ומנסה לגרום למשפחות אחרות לגורל טוב יותר. מפגינים החזיקו שלטים שמאלנים בוגדים, שהפריעה להם הנוכחות של משפחת קדם סמקום.

גדי וראומה קדם מחוץ לתחנת משטרת ת"א, 19 במאי 2024. אורי סלע
גדי וראומה קדם מחוץ לתחנת משטרת ת"א, 19 במאי 2024/אורי סלע
״ביביסט קילל אותנו": גדי קדם, שבתו ונכדיו נרצחו ב-7 באוקטובר, הותקף בהפגנה בת"א/מערכת וואלה

ח"כ מירב כהן הגיבה לדברי השר בן גביר: "עבריין מורשע שתמך בארגון טרור והשתמט משירות צבאי ושירות לאומי, כיום שר לביטחון לאומי שאחראי על משטרת ישראל ומערכת אכיפת החוק. רקד על דם נרצחים בזירת פיגועים בטענה על פגיעה בביטחון האישי, כיום שר כושל שבכהונתו מספר מקרי הרצח זינק לשיאים היסטוריים, שותף בכיר בממשלת המחדל ובקבינט המדיני-ביטחוני שהביאה את המחדל הגדול ביותר של מדינת ישראל מעולם. עבריין מקורב לשלטון תקף את גדי קדם שזעק את כאבו על רצח בני משפחתו ב7.10, ובן גביר? מצדיק את התקיפה. בן גביר הוא איש ציני ומרושע, מקולקל מיסוד, סכנה למדינה בעבר בהווה ובעתיד. כל יום שהוא שר בממשלה הוא כתם לעם ישראל ולמדינת ישראל".

מהמשטרה נמסר: "התקבל דיווח על אלימות בין מספר מפגינים באזור צומת עזריאל, שוטרים שנכחו במקום ופעלו במאמץ לשמירה על הסדר הציבור טיפלו באירוע והפרידו בין המעורבים תוך ביצוע מעצר של שני חשודים שהיו מעורבים בקטטה. החשודים הועברו לחקירה בתחנת המשטרה".

מתנועת התאוררות המובילה מאבק נגד האלימות המשטרתית נמסר בתגובה: "המשטרה הפוליטית של בן גביר מסמנת אב שכול שהותקף בהפגנה והופכת אותו לתוקפן. אחרי שבן גביר שיקר והאשים אותו בתקיפה הנה באה הזרוע המבצעת שלו ומשלימה את המשימה. אסור להיכנע לרדיפה של משטרה פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully