וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים חסמו את איילון; עימות אלים בין מפגין ימין לאב שכול - שהובהל לבית החולים

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 0:11

בהפגנה המרכזית לפיד קרא לשרי המחנה הממלכתי "צאו משם, די עם מסיבות העיתונאים, אם לא הייתם יושבים בממשלה, כבר היינו אחרי עידן נתניהו ובן גביר". בחיפה נאמה ד"ר יולנדה יבור שהורחקה מקיסריה: ""למה אנחנו מחכים? למה אנחנו לא מבעירים את הרחובות?"

הפגנות נגד הממשלה-מוחים ירדו לאיילון צפון וחסמו את התנועה/מערכת וואלה

נתיבי איילון לכיוון צפון נחסמו הערב (שבת) על ידי קבוצת מפגינים שצעדה צפונה בתום הפגנת משפחות חטופים בדרך בגין בתל אביב. כמה מהמפגינים עוכבו על ידי המשטרה. לאחר זמן מה דחקה המשטרה את המפגינים לשולי הכביש, שנפתח מחדש לתנועה. מאוחר יותר חסמו מפגינים את איילון לכיוון דרום. המשטרה הפעילה מכת"זית נגד המפגינים בצומת עזריאלי. המשטרה הודיעה שמפגינה אחת נעצרה, ושנרשמו כמה דוחות על סך 1,000 שקל בגין הפרעה לתנועה.

מארגני מחאת המשפחות בדרך בגין דיווחו שאיש ימין שאחז בשלט "שמאלנים בוגדים" היה מעורב בעימות אלים עם גדי קדם, שבתו, חתנו ונכדותיו נרצחו ב-7 באוקטובר. בעקבות המקרה, קדם הובהל לבית החולים.

ראומה קדם אמרה כשהיא עומדת לידו כי "ביביסט קילל אותנו, אמר לנו 'טוב שהילדים מתו יא מנוולת יא שמאלנית מסריחה'. היו לפחות חמישה שהסתובבו יחד. היה לו שלט שמאלנים בוגדים".

גדי קדם סיפר: "מיד שוטרים תפסו אותנו ונתנו לו ללכת. אמרו לי אתה עצור. אמרתי על מה עצור? הוא בא מאיתם, אחר כך עוד אחד מהם בא לצלם אותנו".

אחד המפגינים שהיה בקרבת מקום סיפר שאיש הימין "פוצץ את גדי במכות", פתח לו את הראש ובעט בו כששכב על הקרקע. המפגין התלונן על התנהגות המשטרה שלדבריו עסקה בהדיפת המפגינים הלא אלימים, ולא הגנה עליהם מפני המפגינים האלימים.

מהמשטרה נמסר: "התקבל דיווח על אלימות בין מספר מפגינים באזור צומת עזריאל, שוטרים שנכחו במקום ופעלו במאמץ לשמירה על הסדר הציבור טיפלו באירוע והפרידו בין המעורבים תוך ביצוע מעצר של שני חשודים שהיו מעורבים בקטטה. החשודים הועברו לחקירה בתחנת המשטרה".

ההתקפה על גדי קדם באיילון

גדי קדם בהפגנה באיילון 18 במאי 2024/ללא קרדיט
״ביביסט קילל אותנו": גדי קדם, שבתו ונכדיו נרצחו ב-7 באוקטובר, הותקף בהפגנה בת"א/מערכת וואלה
הפגנות נגד הממשלה-מוחים ירדו לאיילון צפון וחסמו את התנועה. אבי רוקח
הפגנות נגד הממשלה-מוחים ירדו לאיילון צפון וחסמו את התנועה/אבי רוקח
הפגנות נגד הממשלה-מוחים ירדו לאיילון צפון וחסמו את התנועה. אבי רוקח
הפגנות נגד הממשלה-מוחים ירדו לאיילון צפון וחסמו את התנועה/אבי רוקח
הפגנות נגד הממשלה-מוחים ירדו לאיילון צפון וחסמו את התנועה. אורי סלע
הפגנות נגד הממשלה-מוחים ירדו לאיילון צפון וחסמו את התנועה/אורי סלע

ראש האופוזיציה יאיר לפיד היה הערב הנואם המרכזי בהפגנה נגד הממשלה בתל אביב. לפיד אמר בנאומו: "מול הקושי, מול הייאוש, מול הקיצוניות, אני מתחייב בפניכם: אנחנו נמשיך לעבוד אתכם ובשבילכם עד שזה שנשלח את הממשלה הזו הביתה. מאחורי הקלעים, לפני הקלעים, זה יקרה. חוק הגיוס יפול, הממשלה הזו תיפול, מדינת ישראל קום תקום מחדש".

לפיד הוסיף: "אני קורא מפה לבני וגדי, די, מספיק, צאו משם, די עם מסיבות העיתונאים, די עם האולטימטומים הריקים, צאו. אם לא הייתם יושבים בממשלה כבר היינו אחרי עידן נתניהו ובן גביר. זה שנתניהו עדיין בשלטון רשום כבר על שמכם.

עוד אמר לפיד: "אף אחד לא ישכנע אותי שאין אלטרנטיבה. אף אחד לא ישכנע אותי שהממשלה האיומה הגזענית והמשיחית הזו היא הדבר הכי טוב שהמדינה הזו יודעת להציע לאזרחיה. בערב יום העצמאות הייתי פה ליד, בכיכר החטופים. פגשתי שם את אמילי האנד, הילדה החטופה שחזרה משבי החמאס. היא בת תשע. היא חזרה מהמקום הכי קשה ונורא בעולם, וזה מה שהיא בחרה לעשות בחג. יומיים אחר כך נתניהו השווה את המפגינים כאן למפגינים האנטישמים בקמפוסים בארצות הברית. השווה בין שונאי ישראל לאמילי, למשפחות החטופים, לאנשים שהם התקווה של המדינה הזו. התקווה של השפיות".

"בני וגדי, זה שנתניהו בשלטון - על שמכם!". יאיר לפיד בקפלן.18 במאי 2024. עומר ילין Omer Yelin, אתר רשמי
"בני וגדי, זה שנתניהו בשלטון - על שמכם!". יאיר לפיד בקפלן.18 במאי 2024/אתר רשמי, עומר ילין Omer Yelin
הפגנות נגד הממשלה-מוחים ירדו לאיילון צפון וחסמו את התנועה. אורי סלע
הפגנות נגד הממשלה-מוחים ירדו לאיילון צפון וחסמו את התנועה/אורי סלע

ממטה המאבק - חופשי בארצנו, ממארגני ההפגנה בקפלן נמסר כי כ-100 אלף מפגינים הגיעו להפגנה בתל אביב ולהפגנות ב-60 מוקדים נוספים. איל נוה מ"אחים לנשק" אמר בהפגנה: "נתניהו שוב עשה תרגיל מסריח. ואנחנו שואלים תרגיל על מי? תרגיל על החיילים, תרגיל על האימהות, תרגיל על המילואימניקים שבעזה ובצפון? השבוע נפתח מושב הכנסת. על כולנו לעשות הכל בכדי שזה יהיה המושב האחרון של הכנסת הזאת. עם פתיחת המושב, נשיב בימי זעם הצטרפו - לשיירה, להפגנות, למייצגים, לרחובות
יש לנו שבועות בודדים להגיד לשרים חסרי הבושה והיכולת - זמנכם עבר".

מיכל קסטן קידר, אלמנתו של סא"ל דולב קידר שנפל ב "צוק איתן" אמרה בהפגנה: "ממשלת ישראל, איפה את? החטופים נמקים, תושבי הצפון עדיין פליטים, הקהילות בדרום מתפוררות, החלקה הצבאית הקטנה במודיעין הכפילה את גודלה, ואיפה אתם? מי ייתן לנו קמצוץ כזה של תקווה? מי יצמיח מחדש קרקע מתחת לרגליים של כולנו? מי יוביל את כולנו להחלמה ושיקום, כדי שנוכל לחזור לבנות, להקים, וקודם כל- לנשום?".

כיכר החטופים 18 במאי 2024. אורי סלע
כיכר החטופים 18 במאי 2024/אורי סלע
הפגנות נגד הממשלה-מוחים ירדו לאיילון צפון וחסמו את התנועה. אורי סלע
הפגנות נגד הממשלה-מוחים ירדו לאיילון צפון וחסמו את התנועה/אורי סלע

מארגני העצרת הבינלאומית בכיכר החטופים מסרו שיותר מ-100 אלף ישראליםהגיעו לעצרת, שבה נואמים שגרירי מדינות ונציגי בני משפחות בעלי אזרחות זרה. בעצרת משתתפות גם עדן גולן ונטע ברזילי.

שגריר בריטניה סיימון וולטרס הקריא בנאומו בעצרת מסר משר החוץ של בריטניה, דייוויד קמרון: "היום אנו מחדשים את קריאתנו לשחרור כל החטופים שנלקחו על ידי חמאס. חמאס צריך לשחרר את כל החטופים מידית. הדרך המהירה ביותר לסיים את הקונפליקט היא עסקה שתוציא את החטופים לצד הפסקת אש בעזה שתהפוך לקבועה ותוכנית חדשה לעזה שתבטיח שזה לא יקרה שוב".

הפגנה בקפלן בדרישה לבחירות עכשיו/מערכת וואלה
כיכר החטופים 18 במאי 2024. אורי סלע
כיכר החטופים 18 במאי 2024/אורי סלע

סהר קלדרון ששוחררה מהשבי, בתו של עופר שחטוף בעזה, אמרה בעצרת בקול חנוק כי "אבא שלי סובל ומי יודע עוד כמה זמן החיים שלו יישארו כך. אבא, אני מחבקת אותך חזק. מתי זה יקרה כבר במציאות? אני שומעת אותך בראש שלי כל הזמן. נהיה לי חנוק בגרון מרוב געגוע. הלב שלי שבור ויישאר כך עד שתחזור. אני יודעת את כל התשובות, עברתי את מה שאתה עובר, אני יודעת שאתה בתוך סיוט, שאתה רוצה לזעוק ולצרוח לעזרה אבל אתה לא יכול כי אף אחד לא שומע. אני פה כדי לזעוק את הזעקה שלך. כי אני הייתי שם. אין לי מילים לתאר את הסבל. אני רוצה את אבא שלי בחזרה חי".

קפלן. הפגנה בנושא בחירות עכשיו.. דנה רעני. Dana Reany, אתר רשמי
קפלן. הפגנה בנושא בחירות עכשיו./אתר רשמי, דנה רעני. Dana Reany

בחיפה, בתום צעדה שבועית ממרכז הכרמל הפגינו אלפים בצומת חורב. ד"ר יולנדה יבור, מפעילות המחאה בקיסריה שנעצרה ועוכבה כבר תשע פעמים בחדשים האחרונים, והמורחקת משם לחצי שנה, נאמה בפני הקהל החיפאי. בנאומה היא קראה לפעולה, הזכירה "אמרנו דמוקרטיה או מרד" וקראה, "למה אנחנו מחכים? למה אנחנו לא מבעירים את הרחובות? למה אנחנו לא חוסמים כבישים? למה אנחנו לא משביתים את המדינה?" היא אמרה, "אנחנו בעיצומה של מלחמת העצמאות השנייה שלנו. המלחמה הזאת לא מתנהלת בעזה, היא מתנהלת כאן ועכשיו: בחיפה, ועל האיילון, ובקיסריה, ובאילת ובירושלים. היא מתנהלת על כל כביש ובכל צומת ברחבי הארץ. זאת מלחמת העצמאות של הדור שלנו. עלינו לשחרר את עצמנו מחבורת הפושעים המשיחית שחטפה אותנו, ובראשם הבוגד הגדול ביותר בתולדות העם היהודי". היא אמרה לקהל, "אין לנו מה להפסיד, כי כבר הפסדנו ב-7 לאוקטובר, ואם נמשיך לשבת בחיבוק ידיים, נפסיד הרבה יותר, נפסיד את הכול".

הפגנה בקפלן 18 במאי 2024. צילום: גלעד פירסט, אתר רשמי
הפגנה בקפלן 18 במאי 2024/אתר רשמי, צילום: גלעד פירסט
נציגי משפחות החטופים שאתמול הודיעו על הרצחם וגופתם הוחזרה ארצה, באירוע בכיכר החטופים השבוע בסימן מאבק בינלאומי להחזרת החטופים.. אדר איל Adar Eyal, אתר רשמי
נציגי משפחות החטופים שאתמול הודיעו על הרצחם וגופתם הוחזרה ארצה, באירוע בכיכר החטופים השבוע בסימן מאבק בינלאומי להחזרת החטופים./אתר רשמי, אדר איל Adar Eyal

בקיסריה הפגינו כאלף בני אדם. נשא דברים ד"ר רואי אס, מי שביום הזיכרון עלה לכותרות כשצעק לעבר השר אוריאל בוסו בבית העלמין בסגולה. "הייתי אמור לעמוד בצפירה ליד הקבר של אחי התאום, גיורא, בחלקה הצבאית בסגולה, אבל לא הייתי מסוגל. אחד משרי ממשלת שבעה באוקטובר הגיע לייצג את מדינת ישראל בטקס, ולשמוע אותו מבכה את הטבח שרשום על שמם היה פשוט בלתי נסבל", אמר אס וקרא להדחת ראש הממשלה נתניהו, "לא מחדל היה פה, אלא פשע מכוון! במשך תשעה חודשים האשם דרדר את מדינת ישראל, את המולדת שלנו, לטבח והשפלה, לריסוק וביזיון". הוא אמר כי "לשותפיו המשיחיים, סינוואר, נסראללה, סמוטריץ' ובן גביר, המוות הוא דרך חיים, המלחמה היא אמצעי קיום". הוא הבטיח כי "לא יהיה לו רגע אחד של מנוח, לא כאן בקיסריה, לא ברחוב עזה בירושלים ולא בבית החולים"

אלפים הפגינו גם בצומת כרכור ובצמתים אחרים בצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully