וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' בגבול הצפון: חיילי צה"ל יצטרכו להישאר ברצועת ביטחון בדרום לבנון

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 13:07

בישיבת סיעתו שכינס בצפון הארץ, הגיב שר האוצר לאולטימטום של גנץ, ואמר: "הוא צודק שבתקופה האחרונה המלחמה מדשדשת, אבל זה באחריות שלו ושל קבינט המלחמה". הוא איים: "אם חיזבאללה לא ייענה לדרישות ישראל, על צה"ל לצאת למתקפה בעומק לבנון"

סמוטריץ': אם חיזבאללה לא ייענה לדרישותינו- עלינו לצאת למתקפת נגד בעומק לבנון/מערכת וואלה

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר היום (ראשון) כי נדרשת "הכרעה מוחלטת של חיזבאללה, בה צה"ל יישאר ברצועת ביטחון בדרום לבנון". את הדברים אמר בישיבת סיעתו, שכינס בצפון, על רקע המלחמה מול ארגון הטרור בגבול. בנוסף הגיב לאולטימטום שהציב השר בני גנץ אמש: "משמעות הדרישה של גנץ היא עצירת המלחמה, תבוסה לישראל גם בצפון, והקמת מדינה פלסטינית בתכתיב אמריקני".

"כולנו רוצים להחזיר את החטופים ולהכריע את חמאס, עושים זאת במלחמה", המשיך השר. עוד האשים, "גנץ צודק שבתקופה האחרונה המלחמה מדשדשת, אבל זה באחריות שלו ושל קבינט המלחמה". כמו כן טען, "אם חיזבאללה לא ייענה לדרישות של ישראל, על צה"ל לצאת למתפקת מגן בעומק שטח לבנון".

בצלאל סמוטריץ'. אורן בן חקון, פלאש 90
"אם חיזבאללה לא ייענה לדרישותינו, על צה"ל לצאת למתקפה בעומק לבנון". סמוטריץ'/פלאש 90, אורן בן חקון

אתמול איים גנץ כי במידה שלא תובא תכנית אסטרטגית להמשך המלחמה, יפרוש מהממשלה. "על קבינט המלחמה לגבש ולאשר עד 8 ביוני תוכנית פעולה, שכוללת בין היתר את השבת החטופים והשבת תושבי הצפון לבתיהם עד 1 בספטמבר", הבהיר.

רבים מתחו ביקורת על דבריו של גנץ, לרבות ראש הממשלה בנימין נתניהו. "התנאים שמציב בני גנץ הם מילים מכובסות שמשמעותן ברורה: סיום המלחמה ותבוסה לישראל, הפקרת רוב החטופים, השארת החמאס על כנו והקמת מדינה פלסטינית", נמסר מלשכת נתניהו. עוד האשימו אותו כי הוא מאיים לפרק את הממשלה ב"עיצומה של פעולה" ברפיח.

בתגובה לדברי רה"מ, נמסר מלשכתו של גנץ: "אם ראש הממשלה היה מקשיב לגנץ, היינו נכנסים לרפיח לפני חודשים ומסיימים את המשימה. עלינו להשלים אותה, וליצור את התנאים הנדרשים לכך. כמו כן, הרשות הפלסטינית לא תוכל לשלוט בעזה, גורמים פלסטינים אחרים כן - אך ורק אם נייצר לכך גיבוי של מדינות ערב המתונות וגיבוי אמריקאי. כדאי שראש הממשלה יעסוק בכך ולא יחבל במאמצים האלו".

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
בני גנץ. קונטקט, צילום מסך
"משמעות דרישתו היא תבוסה לישראל". גנץ בהצהרתו, אמש/צילום מסך, קונטקט

סמוטריץ' מיהר גם הוא לבקר את דברי גנץ לאחר נאומו. "בני, הדשדוש במלחמה הוא בגללך ובגלל חבריך לקבינט הקונספציה שגם אחרי ה-7 באוקטובר ממשיכים לדחוף לעצירת המלחמה ולהקמת מדינה פלסטינית בלחץ אמריקאי", מסר. "מדינת ישראל תנצח עם גנץ ובלעדיו בזכות הלוחמים הגיבורים ועם ישראל. אני קורא לראש הממשלה לקבל הכרעה אסטרטגית על שליטה ישראלית מלאה בעזה והחלטה שמכאן והלאה לא עוצרים את כוחותינו ברפיח, במרכז ובצפון הרצועה עד השגת כל מטרות המלחמה: השמדת חמאס, השבת החטופים והסרת האיום, גם בדרום וגם בצפון מול חיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully