וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגיב לגלנט: "התנאי הראשון ליום שאחרי הוא לחסל את חמאס בלי תירוצים"

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 20:00

"לא אחליף 'חמסטאן' ב'פתסטאן'", מסר רה"מ בתגובה לנאומו של שר הביטחון. סמוטריץ' תקף: "התכנית של גלנט היא להכניס את הרש"פ לעזה על דם לוחמינו". סער קרא לו להפסיק עם התירוצים, סטרוק ביקשה שיתייצב מול המשפחות השכולות וגוטליב דרשה לפטרו | כל התגובות לנאום

גלנט נגד נתניהו: "קורא לו להכריז שישראל לא תשלוט אזרחית ברצועת עזה"/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב הערב (רביעי) לנאומו של שר הביטחון יואב גלנט, ומסר: "אני לא מוכן להחליף 'חמסטאן' ב'פתסטאן'. התנאי הראשון ליום שאחרי הוא לחסל את החמאס ולעשות את זה בלי תירוצים". מוקדם יותר, קרא גלנט לנתניהו להבטיח "שישראל לא תשלוט אזרחית בעזה", ותקף את נתניהו: "עלינו לקבל החלטות קשות תוך העדפת השיקול הלאומי על פני כל שיקול אחר. זהו רגע מבחן, עם ישראל נושא אלינו עיניים".

דבריו של גלנט עוררו סערה במערכת הפוליטית בכלל ובקרב חברי הקואליציה בפרט. כבר במהלך הנאום, הוציא השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תגובה לגלנט ותקף: "מבחינתו של גלנט, אין הבדל בין אם בעזה ישלטו חיילי צה"ל, לבין אם ישלטו בה מרצחי החמאס. זו מהות הקונספציה של שר ביטחון שכשל בשבעה באוקטובר, וממשיך להיכשל גם עכשיו. שר ביטחון כזה חייב להיות מוחלף כדי להשיג את יעדי המלחמה".

השר שלמה קרעי תקף גם כן: "קצת צניעות משר הבטחון כלפי אלו שהזהירו כל השנים מתפיסת העולם השגויה שלו ושל חבריו. בדבר אחד אני יכול להסכים איתו: כל עוד הוא שר הבטחון, שלטון צבאי הוא בהחלט אפשרות גרועה. אפשר לסדר את זה".

מי שדווקא הביע תמיכה בגלנט היה שותפו לממשלה השר גנץ. "שר הביטחון אומר דברי אמת", קבע "אחריותה של הנהגה היא לעשות את הדבר הנכון עבור המדינה, בכל מחיר".

בנימין נתניהו ויואב גלנט. ערוץ הכנסת, צילום מסך
בנימין נתניהו ויואב גלנט/צילום מסך, ערוץ הכנסת

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', תקף את שותפו לקואליציה: "שר הביטחון הודיע היום למעשה על תמיכתו בהקמת מדינת טרור פלשתינית כפרס לטרור ולחמאס על הטבח הנורא ביותר שבוצע בעם היהודי מאז השואה. גלנט מתחבא מאחורי אמירות אמורפיות על 'גורם שלישי' שהוא לא חמאס ולא ישראל כדי להחביא את האמת. אבל האמת היא שאין שום גורם כזה".

לדברי סמוטריץ', "התכנית של גלנט היא להכניס את הרש"פ לעזה על דמם של לוחמינו, במסגרת הסכם פיוס בין הרש"פ לחמאס, שמו"מ לגביו מתקיים ביניהם בשבועות האחרונים, ובכך לסלול את הדרך להקמת מדינת טרור ערבית ולהשתלטות חמאס גם על יהודה ושומרון. כל זאת בניגוד מוחלט לעמדת רוב שרי הממשלה והקבינט ובניגוד מוחלט לעמדת ראש הממשלה".

סמוטריץ' הוסיף: "אני דורש מראש הממשלה להביא לממשלה באופן מידי החלטה על שלילת כל מעורבות של הרש"פ ברצועת עזה ולאחר מכן לדרוש מגלנט לבחור בין מימוש מדיניות הממשלה להחזרת המפתחות. ממשלה שאנחנו חברים בה לא תמשיך את הקונספציה, לא תקים מדינה פלשתינית ולא תסכן את קיומה של מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איתמר בן גביר, יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ'. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"שר הביטחון הודיע היום למעשה על תמיכתו בהקמת מדינת טרור פלשתינית"/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין הוסיף: "עם ישראל אינו מוכן להיות מושפל. עם ישראל אינו מוכן להיות מובל לתהליך אוסלו 2, שיוביל את ישראל לאסון נוסף. עם ישראל לא יסכים למסור את עזה לשליטת רשות הטרור הפלסטינית. עם ישראל יודע שביטחון ישראל יושג רק בנחישות לנצח, ולא בהסתמכות על הבטחות לשקט מצד המחבלים השפלים וארגוניהם השונים".

גם השרה אורית סטרוק, ביקרה את דבריו של שר הביטחון: "אם שר הבטחון מתכנן לתת את עזה לשלטון הרש"פ, זו שמעודדת ומתקצבת טרור, שאף אחד מראשיה לא גינה את טבח ה-7 באוקטובר, שמנהלת בימים אלה שיחות תיאום עם חמאס בסין וברוסיה, שיוזמת מהלכים בזירה הבינלאומית נגד חיילינו - שיתייצב באומץ מול משפחות חללי צה"ל ויגיד להן שבשביל זה נפלו היקירים שלהם".

יו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער, כתב בחשבון ה-X שלו: "ישראל לא הצטיינה מעולם בלקבוע לשכניה מי ישלוט עליהם. למען האמת - ברור למדי שגם אם היה גורם פלסטיני כזה (ספוילר: אין, לעת עתה) - לא היה לו שום סיכוי אם היה מקבל שלטון כחלק ממהלך ישראלי. בנוסף לכך - הרשות הפלסטינית מתנה את כניסתה לעזה במהלך רחב יותר של הקמת מדינה פלסטינית ביו"ש ובעזה - דבר שהוא סכנה אסטרטגית לישראל".

שר המשפטים יריב לוין. יונתן זינדל, פלאש 90
"עם ישראל אינו מוכן להיות מושפל". לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

"אין חלופה לחיסול החמאס כגורם שלטוני וצבאי בעזה", הדגיש סער, "משם אנחנו עדיין רחוקים. בנושא הזה לא שמענו הערב משר הבטחון איך אנחנו מתקדמים לכיוון השגת היעדים. גם לא שמענו ממנו מתי מחזירים את תושבי הצפון לבתיהם. תפקיד מערכת הביטחון להוביל להחזרת הבטחון בדרום ובצפון ולא לחפש תירוצים לאי השגת יעדי המלחמה".

ח"כ טלי גוטליב קראה לנתניהו לפטר את גלנט: "אדוני רה"מ קח שליטה על תיק הבטחון! עכשיו! גלה מנהיגות ועשה זאת. מייד. רק כך תדאג שלא מסתירים ממך מידע, שלא מממשים מדיניות שמאל מעליך, שלא חותרים תחתיך ושלא ממנים מינויים לא ראויים בזמן המלחמה. קח את תיק הבטחון לידך. זה יהיה הצעד הראשון בדרך לניצחון במלחמה וצעד קטן במיטוט הדיפ סטייט שחדר מזמן לצמרת צה"ל".

יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז: "קורא לראש הממשלה למנות את עופר וינטר לשר הביטחון במקומו של גלנט, ולהוציא את גנץ ואייזנקוט בעלי הקונספציה מקבינט המלחמה, ולהכניס במקומם את אביגדור ליברמן וגדעון סער".

במטה המאבק "חופשי בארצנו" תמכו בדברי גלנט: "גם שר הביטחון מבין היטב ויודע: נתניהו מסכן את ההישגים הצבאיים של המלחמה. נתניהו ממשיך כל העת להעדיף את הישרדותו הפוליטית על פני כל דבר אחר. נתניהו מנסה לסגור דילים מושחתים על חשבון ביטחון המדינה. אנחנו במציאות אחרת: חייבים גיוס לכולם ולקבוע מועד לבחירות בהקדם. מדובר בעתיד מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully