וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת אבא: יאיר נתניהו תוקף (שוב) את שר הביטחון גלנט

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 19:19

לאחר מסיבת העיתונאים בה גלנט ביקר את נתניהו וטען כי "מאז אוקטובר אני שב ומעלה את הנושא המדיני בקבינט ללא תשובה", שיתף בנו של רה"מ ציוץ של ינון מגל. בפרסום, קרא יהושע שני, אב ללוחם גולני שנפל ב-7 באוקטובר לפיטוריו של שר הביטחון: "דם בני זועק מהר הרצל"

גלנט נגד נתניהו: "קורא לו להכריז שישראל לא תשלוט אזרחית ברצועת עזה"/לשכת העיתונות הממשלתית

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו שיתף היום (רביעי) ציוץ של ינון מגל, בו נראה טקסט שכתב יהושע שני, אב ללוחם גולני שנפל במלחמת חרבות ברזל, לפיטוריו של שר הביטחון. השיתוף מגיע לאחר מסיבת עיתונאים שקיים השר מוקדם יותר, בה ביקר בחריפות את התנהלות הממשלה והעומד בראשה.

בציוץ ששיתף הביע שני כעס ואכזבה מהתנהלות השר ואמר כי "איני יכול לכנות אותך שר ביטחון. הערב הגעת לשפל חסר תקדים. בעיצומם של קרבות אתה יוצא בהצהרה הזויה שמשמעה שלטון טרור בעזה". בהמשך הפרסום, קרא שני לפיטוריו של השר: "הבנים שלנו הם מגש הכסף של המדינה הפלסטינית? דם בני זועק מהר הרצל. תתפטר עוד הערב!"

יאיר נתניהו שיתף ציוץ של ינון מגל ששיתף את יהושע שני אב שכול מה7 באוקטובר נגד גלנט. מתוך טלגרם, אתר רשמי
"עבור זה נפלו הבנים שלנו?" ציוצו של ינון מגל/אתר רשמי, מתוך טלגרם

בהצהרה לתקשורת, גלנט התייחס לאפשרות כי צה"ל ישלוט ברצועה. הוא התנגד לכך בתוקף ואמר כי "לצבא יש המון אתגרים ומשאבים מוגבלים, עלינו להתאמן ולשמר מוכנות -שלטון צבאי בעזה יהפוך למאמץ העיקרי של צה"ל ויעלה בדם ללא תכלית ויהיה כבד כלכלית. לא אסכים לשלטון צבאי בעזה, ולשלוט על אזרחים בעזה".

לאחר מכן פנה השר ישירות לנתניהו ומסר: "ראש הממשלה - אני קורא לך להכריז שישראל לא תשלוט בעזה, ושתקום אלטרנטיבה שלטונית לחמאס ברצועת עזה. עלינו לקבל החלטות קשות תוך העדפת השיקול הלאומי על פני כל שיקול אחר, זהו רגע מבחן, עם ישראל נושא אלינו עיניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר הביטחון יואב גלנט, מעניק סקירה ביטחונית לציבור 15 במאי 2024. לע"מ, צילום מסך
"קורא לרה"מ להכריז שישראל לא תשלוט בעזה". יואב גלנט/צילום מסך, לע"מ

עוד החריף גלנט את ביקורתו וטען כי על אף שהוא מעלה בפני הקבינט את הנושא המדיני, הוא נותר ללא מענה. "מאז אוקטובר אני שב ומעלה את הנושא המדיני בקבינט ללא תשובה. סופה של המערכה רק במעשה מדיני, סופו של חמאס בהרמת גורמים מדיניים שיהוו לו תחליף. התוכנית לא הובאה לדיון, וגם לא תכנית אחרת. אי החלטה פירושה החלטה. יש שרוצים שלטון צבאי ישראלי בעזה - החלטה חסרת אחריות".

זוהי לא הפעם הראשונה שבנו של ראש הממשלה תוקף את שר הביטחון. רק לפני כמה ימים פרסם בחשבון האינסטגרם שלו סקר מטעם ערוץ 14, בו נראה כי 79% ממצביעי הקואליציה מעדיפים את תא"ל עופר וינטר לתפקיד שר הביטחון, על פני גלנט.

בתוך כך, בחודש ינואר האחרון פרסם נתניהו הבן פוסט בטלגרם שתוקף את שר הביטחון, על רקע הצהרתו בה טען כי צה"ל סיים באופן רשמי את התמרון הקרקעי בצפון רצועת עזה. בפרסום ששיתף, נכתבו הדברים של גלנט שפורסמו בערוץ אל ג'זירה, ולטענת הפוסט נכתב "כמה נזק" השר עושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully