וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו: עם ישראל דורש למנות את עופר וינטר לתפקיד שר הביטחון

עודכן לאחרונה: 11.5.2024 / 16:43

בנו של רה"מ פרסם בחשבון האינסטגרם שלו סקר שבוצע בערוץ 14, בו נראה שהמועמד המוביל לתפקיד שר הביטחון בקרב מצביעי הקואליציה הוא תא"ל עופר וינטר. הקצין, ששימש כמזכיר הצבאי של שר הביטחון ופיקד על חטיבת גבעתי בצוק איתן, קיבל שלשום הודעה מהרמטכ"ל על שחרורו מצה"ל

תא"ל עופר וינטר לדובר צה"ל/מעריב

יאיר נתניהו פרסם היום (שבת) בחשבון האינסטגרם שלו סקר שבוצע בערוץ 14, בוא נראה כי מתוך מצביעי הקואליציה שענו עליו, 79% סוברים כי תא"ל עופר וינטר צריך להיות שר הביטחון, לעומת 21% לטובת השר המכהן גלנט. בנו של רה"מ פרסם את הסקר וכתב "עם ישראל דורש: וינטר לביטחון!".

וינטר, ששימש כמזכירו הצבאי של שר הביטחון ופיקד על חטיבת גבעתי במבצע צוק איתן, קיבל הודעה מהרמטכ"ל לפני כמה ימים בו הוא הודיע לו על שחרורו מצה"ל. במהלך תפקידו כמח"ט גבעתי עורר וינטר סערה ציבורית כשפרסם דף מפקד שנועד לחזק את רוח החיילים לפני יציאה לקרב. בדף זה שולבו מוטיביים דתיים, דבר שגרם לביקורת בקרב הדרגים הצבאיים ובציבור ככלל.

בין היתר נכתב בדף המפקד כי "ההיסטוריה בחרה בנו להיות בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי העזתי, אשר מחרף מנאץ ומגדף, אלוקי מערכות ישראל. אני נושא עיני לשמיים וקורא עמכם "שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד". ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך".

אלוף משנה עופר וינטר, מח"ט גבעתי. שלומי גבאי
"עורר סערה ציבורית כרשם דף מפקד לחייליו בצוק איתן". תא"ל עופר וינטר/שלומי גבאי

בתוך כך, נרשמה לוינטר הערה פיקודית בגין שורה של אירועים שהתרחשו בגדוד "צבר" של החטיבה, בהם פרשת ההטרדה המינית של המג"ד לשעבר של הגדוד, סגן אלוף לירן חג'בי. עם זאת, הדגיש בזמונ הרמטכ"ל בני גנץ, כי מעורבות וינטר באירוע הייתה מקצועית, ואינו ניסה לטייח את קיומה של הפרשה.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, הגיב בחשבון X שלו על ההחלטה לשחרר את תת-אלוף וינטר: "הדרך בה ראשי הצבא תדרכו במשך ימים שלמים כנגד תא"ל עופר וינטר, תדרוכים שהובילו לבסוף לשחרורו מצה"ל, נוגדת את כל הנורמות המקובלות בצה"ל מאז היווסדו.

מדובר בשערורייה ובהדחה של קצין בכיר שבניגוד לחלק ניכר מהקצינים במטה הכללי, לא נושא באחריות למחדל ב-7 באוקטובר. אני מכיר היטב את עופר וינטר, עוד מהתקופה בה שימש כמזכיר הצבאי שלי במהלך כהונתי כשר הביטחון. מדובר בקצין אמיץ, ערכי ועתיר זכויות. דבר אחד בטוח - לו היה אלוף פיקוד הדרום ב-7 באוקטובר, במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש".

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שפיר נגד נתניהו: משפט הדיבה ההדדי של הח"כית לשעבר מול בנו של רה"מ, 29 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"העם דורש - וינטר לביטחון". יאיר נתניהו/ראובן קסטרו

יאיר נתניהו שוהה בחודשים האחרונים במיאמי, עם כמה גיחות קצרות ארצה. כפי שנחשף בעיתון הדיילי מייל האנגלי שבועיים מפרוץ מלחמת חרבות ברזל: "יאיר נתניהו, 32, נמצא בפלורידה מאז חודש אפריל, אחרי שאביו הורה עליו להרגיע את הפוסטים שלו ברשתות החברתיות, שהובילו לתביעות משפטיות רבות נגדו". בהמשך, העיתון חשף תמונות בלעדיות שלו מדירת פאר בפלורידה, שעלות השכירות בה היא 5,000 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully