וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל הודיע לתא"ל וינטר ולשני קצינים בכירים על שחרורם מצה"ל

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 19:01

רא"ל הרצי הלוי הודיע לוינטר ששימש כמזכירו הצבאי של שר והביטחון ופיקד על חטיבת גבעתי על שחרורו. כעת, על פי הערכות של גורמי ביטחון, השר איתמר בן גביר יציע לו תפקיד במשטרה. בנוסף, הלוי החליט במפתיע להודיע גם למפקד אוגדת איו"ש לשעבר, תא"ל אלאלוף על שחרורו

בווידאו: הרמטכ"ל ברצועת עזה/צילום: דו"צ

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי הודיע הערב (רביעי) לתת-אלוף עופר וינטר, לתת-אלוף יניב אלאלוף, ותת-אלוף יורם כנפו על שחרורם מצה"ל. וינטר, שימש בעברו כמזכיר הצבאי של שר הביטחון ופיקד על חטיבת גבעתי בצוק איתן. אלאלוף, פיקד על אוגדת איו"ש, וכנפו הוא ראש מטה אגף כוח אדם.

בהתאם להחלטה הזו, הרמטכ"ל למעשה מכשיר את סבב דיוני השיבוצים הבא בצמרת צה"ל. על פי ההערכות של גורמי ביטחון, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יציע לוינטר תפקיד במשטרה.

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ בביקור במטה חטיבת גבעתי, לצד מפקד החטיבה אל"מ עופר וינטר, אוגוסט 2014. דובר צה"ל
הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ בביקור במטה חטיבת גבעתי, לצד מפקד החטיבה אל"מ עופר וינטר, אוגוסט 2014/דובר צה"ל

בחודש יולי 2023 פורסם שנעשים מאמצים למנות את וינטר למזכיר הצבאי לראש הממשלה, אך הוא נמצא בלימודים והנושא טרם הוכרע. עם זאת, לפי מקורות ביטחוניים הרמטכ"ל לא הסכים על המינוי - אך האפשרות התאורטית קיימת.

עוד כשהיה מג"ד קידומו של תא"ל עופר וינטר היה מובטח ובצה"ל הניחו שיגיע רחוק. לאחר מכן, וינטר מונה למפקד חטיבת גבעתי ובמהלך מבצע צוק איתן עורר סערה ציבורית עם פרסום דף מפקד ובו סממנים דתיים רגע לפני הכניסה ללחימה.

בקיץ 2016 מונה וינטר לראש מטה פיקוד המרכז, מינו שהתקבל בביקורת לאחר שהעריכו שיתמנה למפקד אוגדה. שנתיים לאחר מכן, מונה למזכיר הצבאי של כמה שרי ביטחון, וב-2020 מונה למפקד אוגדה 98, כששיא התפקיד היה תרגיל רחב היקף ופורץ דרך בקפריסין. שנה לאחר מכן, ננזף על ידי הרמטכ"ל, בעקבות שיחה שקיים עם נפתלי בנט ללא אישור כמקובל - אותו הכיר כשהיה חבר כנסת. מאז קצינים צעירים מוינטר התקדמו לדרגת אלוף, והוא כאמור יצא לחופשת לימודים.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, הגיב בחשבון X שלו על ההחלטה לשחרר את תת-אלוף וינטר: "הדרך בה ראשי הצבא תדרכו במשך ימים שלמים כנגד תא"ל עופר וינטר, תדרוכים שהובילו לבסוף לשחרורו מצה"ל, נוגדת את כל הנורמות המקובלות בצה"ל מאז היווסדו.

מדובר בשערורייה ובהדחה של קצין בכיר שבניגוד לחלק ניכר מהקצינים במטה הכללי, לא נושא באחריות למחדל ב-7 באוקטובר. אני מכיר היטב את עופר וינטר, עוד מהתקופה בה שימש כמזכיר הצבאי שלי במהלך כהונתי כשר הביטחון. מדובר בקצין אמיץ, ערכי ועתיר זכויות. דבר אחד בטוח - לו היה אלוף פיקוד הדרום ב-7 באוקטובר, במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully