וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט גבעתי היוצא הודף את הביקורת נגדו: "על אחים לא יורים"

22.6.2015 / 0:13

אל"מ עופר וינטר, שהיה מעורב בשורת פרשות, בהן העברת דף מסרים דתיים ללוחמיו וטיוח ההטרדה המינית של סא"ל חג'בי, אמר בטקס לסיום תפקידו: "זהו עולם שבו השקר והאמת משמשים בערבוביה"

צילום: אנצ'ו ג'וש, עריכה: טל רזניק

מפקד חטיבת גבעתי אלוף משנה עופר וינטר סיים אמש (ראשון) את תפקידו בטקס בקצרין. וינטר, שאותו החליף אלוף משנה ירון פינקלמן, היה מעורב בשנה האחרונה בשורת פרשות, בהן העברת דף מסרים דתיים ללוחמיו במהלך מבצע "צוק איתן" ובטיוח פרשות שנחשפו בגדוד "צבר" שבחטיבה, בהן ההטרדה המינית שמיוחסת למפקד הגדוד סגן-אלוף לירן חג'בי. לווינטר נרשמה הערה פיקודית בשל האירועים ב"צבר", שצפויה להקשות על התקדמותו בצה"ל.

"אינני יודע מה היה קשה יותר - הלחימה בעזה מול אויב מוגדר, שבו החוקים לפתיחה באש ברורים או ההתמודדות החדשה הזו שלאחר המלחמה", אמר אל"מ וינטר בטקס, שבו השתתף גם מפקד פיקוד הדרום אלוף סמי תורג'מן. "זה עולם שלא הכרנו. עולם שבו השקר והאמת משמשים בערבוביה. עולם שבו לא הבנו מי נגד מי - מי האויב? יש אויב? אבל האמנו שהטוב ינצח, ושלא נלחמים באחים שלנו גם כאשר זה פוגע וגם כאשר זה כואב. אויב זה אויב ועל אחים לא יורים".

על גדוד צבר אמר: "זה גדוד איכותי מאוד, שגם בפיקודו של חג'בי, עוד לפני המלחמה, ב'שובו אחים', הוכיח עצמו וקיבל תעודת הערכה ממפקד אוגדת יהודה ושומרון". הוא הוסיף כי הגדוד "קיבל תעודת הצטיינות בלחימה ב'צוק איתן'. הוא עשה הכול כדי להילחם ולהגן עליכם". לדבריו, "חג'בי אמר בעצמו והודה שטעה. אני אגדי את אותם הדברים, ואת השאר תשאירו לבית המשפט".

עוד בנושא צבא וביטחון
תיעוד: המחבל מפיגוע הדקירה בשער שכם נורה - ונופל ארצה
הפצוע מפיגוע הירי בבנימין: "המחבל חייך אלינו - והחל לירות"

עופר וינטר, מח"ט גבעתי היוצא, מימין, סמי תורג'מן מפקד פיקוד דרום, באמצע, ירון פינקלשטיין, מח"ט גבעתי הנכנס, משמאל, יוני 2015. דובר צה"ל
אל"מ וינטר, מפקד פיקוד דרום אלוף תורג'מן ומח"ט גבעתי הנכנס, אתמול/דובר צה"ל

מח"ט גבעתי הנכנס, אל"מ פינקלמן אמר: "במעמד זה אציין כי המשימה להשבתו של סגן הדר גולדין ז"ל עדיין לא הושלמה". סגן גולדין, שהיה סגן מפקד פלוגה בחטיבה, נהרג במהלך היתקלות עם מחבלים ברפיח, בזמן "צוק איתן", וגופתו נותרה בידי הארגון.

לדבריו, "מסורת החטיבה מחייבת ואנו נצעד לאורה. יחד נמשיך ונפעל בשליחות ומקצועיות, נאמנים לערכי צה"ל. אתגרים רבים לפנינו, ואנו נתכונן ברצינות, נתאמן, נחשל כוחנו ובאם יידרש נדע להפעילו בנחישות למול אויב באשר הוא ולנצחו".

מפקד פיקוד הדרום אלוף תורג'מן שיבח את תפקוד החטיבה בלחימה האחרונה בעזה. "מערכת 'צוק איתן' הייתה עבור החטיבה מבחן אמת לאומץ, לתושייה, לדוגמה אישית ולרעות לוחמים. במבחן זה עמדתם בגבורה. עופר וירון - פיקוד הדרום וצה"ל מודים לכם על שנתיים משמעותיות שבהן תרמתם תרומה משמעותית לביטחון המדינה ולהגנה על אזרחיה. אנו נמשיך כל העת בנחישות, בתבונה ובתקיפות המתבקשת כדי לשמור על השקט ועל הביטחון במחוזותינו".

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully