וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד מבקר המדינה: נבדוק גם את הקבינטים הקודמים, לפני ממשלת בנט

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 15:49

במשרד מבקר המדינה דחו את הדיווח לפיו מבקר המדינה החליט לבדוק את החלטות הקבינט בשנתיים האחרונות בלבד - שהיה אמור להיטיב עם השר לשעבר יובל שטייניץ, בעלה של השופטת גילה כנפי־שטייניץ שדנה בעתירה. "הבדיקות על הדרג המדיני אינן מוגבלות בזמן", מסרו

המבקר אנגלמן: "לתקן מייד את הליקויים ביישום רפורמת 'נפש אחת' עבור פצועי המלחמה וכל נכי צה"ל"/משרד מבקר המדינה

משרד מבקר המדינה התייחס היום לדיווח של אתר "הארץ" לפיו השופטת גילה כנפי־שטייניץ פעלה בניגוד עניינים כשדחתה עתירה להשהיית בדיקתו של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן על מחדלי 7 באוקטובר, וכינתה אותו: "פרסום מטעה".

על פי הדיווח, מבקר המדינה החליט לתחום את הביקורת שיבצע על החלטות הקבינט לשנתיים האחרונות בלבד. החלטה זו הייתה עשויה להיטיב עם השר לשעבר יובל שטייניץ, בעלה של השופטת, שכיהן כחבר וכמשקיף בקבינט רק עד שנת 2021 - כך שלא יבדק בביקורת של אנגלמן. אולם, במשרד המבקר הדגישו: "מתניהו אנגלמן הבהיר באופן חד ונוקב, לרבות במכתב שנשלח לראש הממשלה, כי הבדיקות על הדרג המדיני, כולל על התנהלות הקבינט המדיני-ביטחוני, אינן מוגבלות בזמן".

מהדיווח עלה שהשופטת כנפי־שטייניץ הייתה אמורה לפסול את עצמה מלדון בעתירה זו, נוכח העובדה שבעלה של השופטת, השר וחבר הקבינט לשעבר יובל שטייניץ, עשוי להרוויח מהחלטת המבקר.

גילה כנפי שטייניץ. דוברות הרשות השופטת, אתר רשמי
ניגוד עניינים? השופטת כנפי־שטייניץ/אתר רשמי, דוברות הרשות השופטת

בג"ץ דחה שלשום את בקשת צה"ל, המיוצג על ידי היועמ"שית, להוציא צו ארעי שמונע ממבקר המדינה לפתוח בבדיקה בצבא לאירועי 7 באוקטובר. נוכח ההחלטה, מסר המבקר מתניהו אנגלמן כי הוא מצפה מהרמטכ"ל ומכלל הגורמים "לשתף פעולה באופן מלא".

לפני ההחלטה שהתקבלה, עדכנו צה"ל ושב"כ את בג"ץ בהתנגדותם לעמדת מבקר המדינה, לפיה יש להתחיל בבדיקתם בעת הזו. לדברי הגופים, התחלת הביקורת בעיתוי הנוכחי, ובמתווה המוצע, תיפגע ביכולות הלחימה ותסיט את תשומת הלב וקשב הפיקוד של המפקדים הבכירים ביותר המנהלים את הלחימה בפועל.

בתחילת החודש נזף המבקר בראש הממשלה בנימין נתניהו וברמטכ"ל הרצי הלוי על כך שאינם משתפים פעולה עם הביקורת שהוא עורך על אירועי 7 באוקטובר. במכתבים ששיגר לשנים חזר על דרישתתו "למלא אחר חובתם החוקית" לשתף פעולה עם ביקורת המדינה, ולמסור כל מסמך הנדרש לצורך הביקורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully