וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: השופטת כנפי-שטייניץ דחתה עתירה על בדיקת צה"ל כשהיא בניגוד עניינים

עודכן לאחרונה: 14.5.2024 / 22:17

מבקר המדינה החליט לבדוק את החלטות הקבינט בשנתיים האחרונות בלבד. בעלה של השופטת, השר וחבר הקבינט לשעבר שטייניץ, כיהן בתפקידו עד שנת 2021 - כך שלא יבדק ע"י אנגלמן. נוכח העובדה כי שטייניץ עשוי להרוויח מהחלטה זו, השופטת הייתה אמורה לפסול את עצמה מלדון בעתירה

המבקר אנגלמן: "לתקן מייד את הליקויים ביישום רפורמת 'נפש אחת' עבור פצועי המלחמה וכל נכי צה"ל"/משרד מבקר המדינה

השופטת גילה כנפי־שטייניץ פעלה בניגוד עניינים כשדחתה עתירה להשהיית בדיקתו של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן על מחדלי 7 באוקטובר - כך דווח היום (שלישי) באתר "הארץ".

על פי הדיווח, השופטת כנפי־שטייניץ הייתה אמורה לפסול את עצמה מלדון בעתירה זו, נוכח העובדה שבעלה של השופטת, השר וחבר הקבינט לשעבר יובל שטייניץ, עשוי להרוויח מהחלטה זו. מבקר המדינה החליט לתחום את הביקורת שיבצע על החלטות הקבינט לשנתיים האחרונות בלבד. החלטה זו עשויה להיטיב עם השר לשעבר יובל שטייניץ שכיהן כחבר וכמשקיף בקבינט רק עד שנת 2021 - כך שלא יבדק בביקורת של אנגלמן.

אמש בג"ץ דחה את בקשת צה"ל, המיוצג על ידי היועמ"שית, להוציא צו ארעי שמונע ממבקר המדינה לפתוח בבדיקה בצבא לאירועי 7 באוקטובר. נוכח ההחלטה, מסר המבקר מתניהו אנגלמן כי הוא מצפה מהרמטכ"ל ומכלל הגורמים "לשתף פעולה באופן מלא".

גילה כנפי שטייניץ. דוברות הרשות השופטת, אתר רשמי
דחתה העתירה עשויה להטיב עם בעלה. השופטת גילה כנפי שטייניץ/אתר רשמי, דוברות הרשות השופטת

לפני ההחלטה שהתקבלה, עדכנו צה"ל ושב"כ את בג"ץ בהתנגדותם לעמדת מבקר המדינה, לפיה יש להתחיל בבדיקתם בעת הזו. לדברי הגופים, התחלת הביקורת בעיתוי הנוכחי, ובמתווה המוצע, תיפגע ביכולות הלחימה ותסיט את תשומת הלב וקשב הפיקוד של המפקדים הבכירים ביותר המנהלים את הלחימה בפועל.

בתחילת החודש נזף המבקר בראש הממשלה בנימין נתניהו וברמטכ"ל הרצי הלוי על כך שאינם משתפים פעולה עם הביקורת שהוא עורך על אירועי 7 באוקטובר. במכתבים ששיגר לשנים חזר על דרישתתו "למלא אחר חובתם החוקית" לשתף פעולה עם ביקורת המדינה, ולמסור כל מסמך הנדרש לצורך הביקורת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. מורג ביטן, אתר רשמי
החלטתו עשויה להטיב עם בעלה של השופטת כנפי שטייניץ. מבקר המדינה מתניהו אנגלמן/אתר רשמי, מורג ביטן

"מבקר המדינה מצפה מהרמטכ"ל ומכלל הגורמים המבוקרים להורות לאנשיהם לקיים את החובה המוטלת עליהם מכוח חוק-יסוד מבקר המדינה, ולשתף פעולה באופן מלא עם נציגי משרד מבקר המדינה, בדומה לגופי הביטחון האחרים", נכתב בהודעת המבקר.

"כפי שהודיע המבקר אנגלמן, ביקורת המדינה מתבצעת על כלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי. מתכונת הביקורות בצה"ל נקבעה באופן מדורג לאחר שיח של חודשים רבים עם הרמטכ"ל ונקבע מנגנון המתאים עצמו להתפתחויות מלחמתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully