וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בארה"ב מעריכים שצה"ל צבר מספיק חיילים מול רפיח כדי לבצע מתקפה רחבה

עודכן לאחרונה: 14.5.2024 / 8:42

לפי דיווח ב-CNN, ממשל ביידן מעריך כי ישראל הציבה מספיק חיילים בקצה העיר בדרום הרצועה כדי להתקדם לפלישה "בקנה מידה רחב" בימים הקרובים. בכירים אמריקנים לא בטוחים כעת אם בירושלים החליטו לנקוט בצעד כזה, בניגוד לדעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן

בווידאו: כוחות צה"ל פועלים בשלוש גזרות במקביל ברצועת עזה: חיל האוויר תקף יותר מ-120 מטרות טרור ביממה האחרונה/צילום: דו"צ

ארצות הברית מעריכה שישראל צברה מספיק חיילים בקצה העיר רפיח, העיר הדרומית ביותר ברצועת עזה, כדי לפתוח "בפלישה בקנה מידה מלא" בימים הקרובים, כך דווח הבוקר (שלישי) ברשת CNN, שציטטה גורמים בכירים בממשל ביידן.

לפי הדיווח, הבכירים אינם בטוחים אם התקבלה החלטה לבצע את המתקפה, בניגוד לדעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ואחד מהגורמים גם הזהיר כי ישראל לא התקרבה לביצוע הכנות נאותות - כולל בניית תשתיות הקשורות למזון, היגיינה ומקלט - לקראת פינוי פוטנציאלי של יותר ממיליון עזתים ברפיח.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 

9 במאי 2024. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 9 במאי 2024/רויטרס
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

בשבוע שעבר איים ביידן כי אם ישראל תפלוש לעיר רפיח ארה"ב תפסיק לספק לה פגזי ארטילריה, פצצות למטוסים ואמצעי לחימה התקפיים נוספים. ביידן אמר בראיון כי הוא אמר לראש הממשלה נתניהו ולחברי קבינט המלחמה כי הם לא יזכו לתמיכת ארה"ב אם הם ייכנסו למרכזי האוכלוסיה ברפיח. הוא ציין כי אזרחים בעזה נהרגו כתוצאה משימוש שישראל עשתה בפצצות מתוצרת ארה"ב באזורים מאוכלסים. "אני הבהרתי כי אם הם ייכנסו לתוך רפיח אני לא מספק להם את הנשק בו הם עשו שימוש בערים אחרות ברצועת עזה…לא נספק להם נשק ופגזי ארטילריה", אמר ביידן.

הנשיא האמריקני הדגיש עם זאת כי ארה"ב תמשיך לספק לישראל נשק הגנתי כמו מימון למיירטי כיפת ברזל ולמערכות אחרות להגנה מטילים באמצעותן נבלמה המתקפה האיראנית על ישראל. "אנחנו לא נסוגים מהמחוייבות שלנו לביטחון ישראל, אנחנו נסוגים מהיכולת של ישראל לנהל מלחמה באזורים האלה (בתוך מרכזי אוכלוסיה בעזה)", אמר ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully