וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בציון יום העצמאות: עצרת לשחרור החטופים נערכת בת"א בסימן "עוד לא אבדה תקוותנו"

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 22:09

העצרת התקיימה במקביל לשידור הטקס הממלכתי בהר הרצל, והשתתפו בה בין היתר בני משפחות חטופים ושורדי 7 באוקטובר. ראש האופוזציה הגיע למקום ולאחר מכן הוציא הודעה: "ביחד זה לא משואות ולא נאום מוקלט - הטקס האמיתי הוא כאן בכיכר החטופים, עד שישובו"

בווידאו: מתוך עצרת העצמאות בכיכר החטופים/צילום: סאט ויו

עצרת למען שחרור החטופים התקיימה הערב (שני) בכיכר החטופים בתל אביב בהובלת המטה לשחרור החטופים, במקביל לטקס המשואות הממלכתי שהוקרן במוצאי יום הזיכרון.

בעצרת השתתפו בין היתר בני משפחות חטופים, בהם שרון שרעבי, אחיהם של החטוף אלי שרעבי ויוסי שרעבי שנרצח בשבי חמאס; אלה בן עמי, בתו של החטוף אוהד בן עמי ושורדת השבי רז בן עמי. כמו כן השתתפה ג'ני סבידיה, שורדת מסיבת הנובה שאחיה שלומי סבידיה נרצח במסיבה. בנוסף השתתפו מנכ"ל זק"א צבי חסיד והזמרת מירי מסיקה.

הפגנה ברחוב עזה בירושלים בערב יום העצמאות, 13 במאי 2024. אורי קורן, אתר רשמי
הפגנה ברחוב עזה בירושלים בערב יום העצמאות, 13 במאי 2024/אתר רשמי, אורי קורן

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיע לכיכר החטופים, אליו מגיע כל שבוע ולאחר מכן הוציא הודעה: "זו לא היתה הכיכר של הייאוש, אלא הכיכר שמתעקשת על שביב התקווה. מתעקשת על ישראל שבה השמחה תחכה עד שהחטופים יחזרו, מתעקשת ש'ביחד' זה אומר שאנחנו אחראים לגורלם. ביחד זה לא משואות ולא נאום מוקלט, אלא שרון שרעבי שאומר על הבמה 'ארבעה מתים היו למשפחת שרעבי. ארבעה כסאות ריקים היו לנו בחג, שלושה נרצחו בקיבוץ בארי, ואחי יוסי היה חטוף ונהרג מאש כוחותינו ואחי אלי עוד שם, חטוף, ואני לא רוצה כסא חמישי, לא רוצה' ואמילי הנד, שהיא רק בת 9 וכבר לא חטופה, באה גם היא למרות שהיא ממש ממש לא חייבת ומתביישת כשמזהים אותה".

עוד הוסיף לפיד: "וליד השעון הגדול שסופר את הימים והשעות אני פוגש את אייל ולדמן, שאיבד את בתו ועוד כמה שעות יהפוך להיות חתן פרס ישראל, ושנינו מגלים שלראשונה בחיינו לא ראינו את טקס המשואות, אבל אולי כן ראינו, כי פה, בכיכר החטופים, פה הטקס האמיתי ופה האמת היחידה ואין בלתה. עד שישובו. רק שישובו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יאיר לפיד עם אמילי הנד בת ה-10 ששוחררה משבי חמאס בכיכר החטופים. יש עתיד, אתר רשמי
"לראשונה לא ראיתי את טקס המשואות, פה הטקס האמיתי". יאיר לפיד ואמילי הנד/אתר רשמי, יש עתיד

טקס אלטרנטיבי נוסף נערך באמפי שוני בקיסריה תחת השם "כיבוי משואות והדלקת תקווה". הטקס נערך במחאה לטקס הממלכתי בהר הרצל. במקביל, הפגנות נערכו גם מול בית ראש הממשלה ברחוב עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully