וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל ממשיך בחלוקת התפקידים: המינוי שסולל את דרכו של תא"ל בינדר לראש אמ"ן

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 14:47

רא"ל הרצי הלוי צפוי למנות בקרוב את תא"ל ישראל שומר לרח"ט מבצעים במטכ"ל, ובכך יסלול את דרכו של תא"ל בינדר לתפקיד ראש אמ"ן. גורמים בכירים בצה"ל מעריכים כי תא"ל איציק כהן, שבימים אלו מתמרן בעזה עם אוגדה 162, יסוכם לתפקיד אלוף במטכ"ל

בווידאו: הרמטכ"ל ברצועת עזה/צילום: דו"צ

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קרוב להכריע בשאלה על זהות ראש חטיבת המבצעים הבא באגף המבצעים (אמ"ץ) במטכ"ל. המועמדים המובילים לתפקיד הם תא"ל ישראל שומר, מפקד עוצבת המפץ שבימים אלו מגן על גבול לבנון. בעברו היה שומר מפקד חטיבת הנח"ל, מח"ט בנימין, וראש מחלקת מבצעים באמ"ץ. המועמד השני הוא מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן, שבימים אלו מתמרן במרחב רפיח ובעבר היה מפקד חטיבת גבעתי, מח"ט חברון ומפקד עוצבת אדום.

שמו של תא"ל כהן הועלה כמועמד לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה בדרגת אלוף, אך בצמרת צה"ל התנגדו שכן יועד לו תפקיד מרכזי במטכ"ל. כעת, עשוי להתפרש תפקיד תא"ל שלישי עבורו כהן כעיכוב.

מפקד חטיבת הנח"ל אלוף משנה ישראל שומר. דובר צה"ל
תת אלוף ישראל שומר/דובר צה"ל
תת אלוף איציק כהן, מפקד אוגדה 162. דובר צה"ל
תת אלוף איציק כהן ברצועת עזה/דובר צה"ל

לוואלה! נודע כי לפני כשבועיים הועלה במטכ"ל שמו של תא"ל שומר כמועמד למפקד אוגדת עזה במקומו של תא"ל ברק חירם שנבחר עוד לפני המלחמה להחליף את תא"ל אבי רוזנפלד, מפקד אוגדת עזה המכהן.

שלומי בינדר. דובר צה"ל
תת אלוף שלומי בינדר/דובר צה"ל

כאמור, דובר רבות במטכ"ל על כך שמפקדי האוגדות המתמרנות יקודמו לדרגת אלוף בשל ניסיונם הרב בלחימה והרצון להצעיר את המטכ"ל. לכן, מעריכים גורמים בכירים, כי בסוף התהליך יבחר תא"ל שומר לתפקיד ואילו תא"ל כהן יסוכם לתפקיד אלוף במטכ"ל.

יצוין כי חרף הביקורת החריפה נגד תא"ל שלומי בינדר, רח"ט מבצעים הנוכחי ומי שצפוי להיות ראש אמ"ן הבא, ותפקודו בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר, כולל בשעות הראשונות למתקפה, הרמטכ"ל לא שינה את דעתו, אך מצד שני הוא לא קבע מועד להחלפת ראש אמ"ן.

גם בסוגיה זו נמשכת הביקורת נגד הרמטכ"ל שמשאיר לא מעט סימני שאלה סביב תהליכי המינויים. אחד הגורמים אמר כי נכון היה לקבוע לוחות זמנים ולאפשר לראש אמ"ן הבא חפיפה מסודרת וכניסה חלקה לתפקיד. ההערכה בצה"ל היא שהרמטכ"ל חושש מעתירה לבג"ץ נגד מינוי ראש אמ"ן באופן שיביך אותו ואת המועמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully