וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים במכתב לנתניהו: "עצור את סבב המינויים בצה"ל"

עודכן לאחרונה: 4.5.2024 / 21:03

על המכתב, שהוביל שר התקשורת שלמה קרעי, חתמו גם השרים בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, אורית סטרוק, עמיחי אליהו, מאי גולן ועידית סילמן. "מינויים כאלו בעת הזו הם מחטף", נכתב. יצוין כי לפי החוק מינוי אלופים הוא בסמכות שר הביטחון והרמטכ"ל וללא התערבות הממשלה

בווידאו: הרמטכ"ל ברצועת עזה/צילום: דו"צ

שבעה שרים בממשלה, בהם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ושרים בליכוד, שיגרו הערב (שבת) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לעצור את סבב המינויים בצמרת צה"ל. על המכתב, שהוביל שר התקשורת שלמה קרעי, חתמו גם השרים אורית סטרוק, עמיחי אליהו, מאי גולן ועידית סילמן.

כל התפקידים, כל התארים: אלה חברי המטכ"ל הנכנסים

"השרים החתומים מטה מביעים בזה את התנגדותם לשורת המינויים שתואמה בין הרמטכ"ל לבין שר הביטחון", צוין במכתב שנשלח לרה"מ. "משמעותה של התנגדות זו, ושל התנגדות שרים נוספים שהתבטאו בנושא, היא כי ישנו יסוד סביר להניח שהמינויים נעשים שלא על דעת הממשלה, ומשכך דינם להתבטל. נבקשך להבהיר זאת מיידית לשר הביטחון, להורות לו לבטל את המינויים ולהביא בדחיפות את העניין לדיון במליאת הממשלה. מינויים כאלו בעת הזו הם מחטף ויש להורות על ביטולם לאלתר". יצויין כי לפי החוק מינוי אלופים הוא בסמכות שר הביטחון והרמטכ"ל וללא התערבות של הממשלה.

המכתב ששלחו השרים לנתניהו בדרישה לעצור את סבב המינויים בצה"ל. ללא קרדיט, אתר רשמי
המכתב ששלחו השרים לנתניהו בדרישה לעצור את סבב המינויים בצה"ל/אתר רשמי, ללא קרדיט
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', הכנסת, ירושלים. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
גם הם חתמו על המכתב. השרים סמוטריץ' ובן גביר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מכתבם של השרים מגיע כאמור בעקבות סבב המינויים עליו הכריז השר גלנט ביום חמישי האחרון. לפי הודעת דובר צה"ל, ההחלטות נלקחו על פי הערכות על מפקדים שבלטו בלחימה בשטח ובמטה במהלך מלחמת "חרבות ברזל". כפי שפורסם בוואלה, לתפקיד ראש אגף המודיעין ימונה תת-אלוף שלומי בינדר, ולתפקיד ראש אגף כוח האדם ימונה תת-אלוף דוד (דדו) בר כליפא.

המינויים:

  • לתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה תת-אלוף אבי בלוט. הקצין יועלה לדרגת אלוף.
  • לתפקיד ראש אגף המודיעין ימונה תת-אלוף שלומי בינדר. הקצין יועלה לדרגת אלוף.
  • לתפקיד מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה ימונה תת-אלוף דן גולדפוס. הקצין יועלה לדרגת אלוף.
  • לתפקיד ראש אגף כוח האדם ימונה תת-אלוף דוד (דדו) בר כליפא. הקצין יועלה לדרגת אלוף.
  • לתפקיד ראש אגף התקשוב ימונה תת-אלוף אביעד דגן. הקצין יועלה לדרגת אלוף.
אבי בלוט, שלומי בינדר, דן גולדפוס, דדו בר כליפא, אביעד דגן. דובר צה"ל,אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון, עיבוד תמונה
הקצינים שבמרכז הסערה/עיבוד תמונה, דובר צה"ל,אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס לאיום צווי המעצר של בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג.. : לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו/אתר רשמי, : לע"מ

כבר ביום חמישי תקפו השרים בן גביר וסמוטריץ' את גלנט בעקבות ההודעה על סבב המינויים. בן גביר אף קרא לרה"מ נתניהו להדיח את גלנט מתפקידו: ""לגלנט, ממובילי הקונספציה ואחד מהאחראים הבולטים למחדל השבעה באוקטובר, אין מנדט לאשר מינויי אלופים ולעצב את המטה הכללי הבא של צה"ל", מסר בהודעה. "המינויים עליהם החליט היום גלנט יחד עם הרמטכ"ל מלמדים כי הוא מצפצף על הציבור באופן מוחלט".

סמוטריץ' עמד לצידו של בן גביר, וקרא לנתניהו "להעמיד את שר הביטחון והרמטכ"ל במקום". לדבריו, "אני שב ואומר, ללא קשר לזהות הקצינים, מינויי אלופי צה"ל שיובילו את התיקון של הצבא לאחר המחדל לא יכול לתבצע על ידי הרמטכ"ל שחתום על המחדל הצבאי. זה לא לגיטימי. לא כך מתקנים. לא כך מחזירים את האמון. לא כך ממנים צמרת חדשה לצבא שתפיסותיו צריכות תיקון ותחלופה. הגיע העת שראש הממשלה, הנושא באחריות העליונה, יקח לידיו את המושכות, יעמיד את שר הביטחון והרמטכ"ל במקום ויעצור את השערורייה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully