וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: המועמד המוביל לראש אמ"ן - תת אלוף שלומי בינדר

עודכן לאחרונה: 22.4.2024 / 10:43

בינדר מכהן כראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים של המטה הכללי, והיה בעברו מפקד סיירת מטכ"ל ומפקד חטיבת גולני. גורם במטה הכללי מתח ביקורת על מועמדותו: "הגיע זמנם של אלופי המטכ"ל שקשורים לכישלון 7 באוקטובר לקבל אחריות על חלקם; בינדר מועמד חרף הביקורת עליו"

ראש אגף המודיעין בהערכת מצב בשכונת רימאל בעיר עזה: "צריך להמשיך וללחוץ על האויב, המערכה רב זירתית ויש לה עוד חודשים קדימה"/דובר צה"ל

פרסום ראשון: אחרי שראש אמ"ן אהרון חליוה הודיע היום (שני) לרמטכ"ל הרצי הלוי על כוונתו להתפטר מהתפקיד, לוואלה נודע כי המועמד המוביל להחליפו הוא תת אלוף שלומי בינדר, ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים של המטה הכללי. בינדר היה בעברו מפקד סיירת מטכ"ל ומפקד חטיבת גולני.

גורם במטה הכללי של צה"ל העביר ביקורת על המועמדות של בינדר. "הגיע זמנם של אלופי המטכ"ל שקשורים לכישלון ב-7 באוקטובר לקבל אחריות על חלקם, ביניהם: ראש אגף אסטרטגיה האלוף אליעזר טולדנו, ראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן, מפקד 8200 תא"ל י' וראש חטיבת המבצעים תא"ל שלומי בינדר, שמועמד לתפקיד ראש אמ"ן חרף הביקורת עליו, ואחר כך הרמטכ"ל", אמר בשיחה סגורה.

חליוה הודיע מוקדם יותר היום לרמטכ"ל הרצי הלוי על כוונתו להתפטר. במכתב שהניח בלשכתו, פירט חליוה את הסיבות להתפטרותו, קיבל אחריות על מחדל אירועי 7 באוקטובר, והודיע שיסיים את תפקידו כראש אגף מודיעין בשבועות הקרובים. "אמ"ן לא עמד במשימה ביום השחור - לעד אשא את הכאב האיום", כתב חליוה במכתבו.

שלומי בינדר. דובר צה"ל
תת אלוף שלומי בינדר/דובר צה"ל
ראש אמ"ן אהרון חליוה. אבשלום ששוני, פלאש 90
ראש אמ"ן אהרון חליוה/פלאש 90, אבשלום ששוני

"לפני למעלה מ-38 שנים, נכנסתי בשערי הבקו"ם והתגייסתי לצה"ל. עברתי תחנות ותפקידים רבים בחזית הלחימה ועשיתי תמיד, ככל יכולתי, על מנת לשרת את עם ישראל ומדינת ישראל", פתח חליוה את מכתב ההתפטרות. "לאורך כל תפקידיי ידעתי כי לצד הסמכות מונחת גם אחריות כבדה: למשימה, לאנשים, להצלחה ולכישלון", כתב אלוף חליוה.

על המחדל כתב: "ב-7 באוקטובר, 2023, ביצע חמאס מתקפת פתע רצחנית נגד מדינת ישראל, שתוצאותיה קשות וכואבות. אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז, יום יום, לילה לילה, לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully