וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה אחרי מחדל 7 באוקטובר: ראש אמ"ן האלוף חליוה הודיע על התפטרותו

עודכן לאחרונה: 22.4.2024 / 10:27

במכתב התפטרות שהניח חליוה בלשכת הרמטכ"ל, קיבל אחריות למחדל והודיע שיסיים את תפקידו בשבועות הקרובים. המועמד המוביל שיחליף אותו הוא תת אלוף שלומי בינדר. גורמים ביטחוניים: "אסור למנות אלופים שהיו קשורים לכישלון, בינדר מועמד לתפקיד חרף הביקורת עליו"

הרמטכ״ל: אנחנו חדורי מטרה להביא את הביטחון שמגיע לאזרחי ישראל/דובר צה"ל

ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, הודיע הבוקר (שני) לרמטכ"ל הרצי הלוי על כוונתו להתפטר. במכתב שהניח בלשכתו, פירט חליוה את הסיבות להתפטרותו, קיבל אחריות על מחדל אירועי 7 באוקטובר, והודיע שיסיים את תפקידו כראש אגף מודיעין בשבועות הקרובים. המועמד המוביל שיחליף אותו הוא תת אלוף שלומי בינדר.

ראש אמ"ן התלבט במשך תקופה ארוכה האם להתפטר מידית או להמתין. לדברי גורמים ביטחוניים הרמטכ"ל ביקש ממנו להמתין. בתקופה האחרונה עסק חליוה בסוגיות רבות, והחליט לסיים את תפקידו אחרי שראש חטיבת המחקר תת אלוף עמית סער הודיע על סיום תפקידו בשל מחלה.

המועמד המוביל להחלף את חליוה, תת אלוף בינדר, היה בעבר מפקד סיירת מטכ"ל, מפקד חטיבת גולני, וכיום הוא ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים של המטה הכללי.

ראש אמ"ן אהרון חליוה. אבשלום ששוני, פלאש 90
ראש אמ"ן אהרון חליוה/פלאש 90, אבשלום ששוני

גורמים במטה הכללי מסרו כי אסור "לאף אחד לחשוב שניתן למנות אלופים שהיו מעורבים בצורה ישירה בכישלון 7 באוקטובר, גם אם הם חשובים שאין להם אחריות".

בשיחה סגורה עם גורם במטה הכללי בצה"ל, הוא אמר כי "הגיע זמנם של אלופי המטכ"ל שקשורים לכישלון 7 באוקטובר לקבל אחריות על חלקם. ביניהם: ראש אגף אסטרטגיה האלוף אליעזר טולדנו, ראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן, מפקד 8200 תא"ל י', וראש חטיבת המבצעים תא"ל שלומי בינדר, שמועמד לתפקיד ראש אמ"ן חרף הביקורת עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully