וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש חטיבת המחקר במודיעין אובחן עם גידול ממאיר ויסיים את תפקידו

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 13:45

במכתב פנימי לחטיבה שלו, סיפר הרח"ט כי עליו להתמודד עם מצבו הבריאותי, וכן הזכיר את האחריות שהוא מקבל על עצמו לאירועי 7 באוקטובר. ראש חטיבת המחקר לשעבר תא"ל במיל' איתי ברון נענה לבקשת הרמטכ"ל וימלא את תפקיד מפקד היחידה בחודשים הקרובים עד למינוי קבוע

ריאיון בלעדי לוואלה!NEWS: ראש ענף איראן בחטיבת המחקר של אמ"ן, סא"ל ש', מספר על ההתרחשויות מאחורי הקלעים של משטרת האייתולות/צילום: רויטרס, דו"צ וארכיון צה"ל, עריכה: אביחי ברוך, עמית שמחה ותומר לוי

ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין, תא"ל עמית סער אובחן עם גידול ממאיר ויסיים את תפקידו, כך נמסר הבוקר (חמישי) בהודעת דובר צה"ל. בהמשך להודעתו של תא"ל סער, הרמטכ"ל מינה את אל"ם א' לתפקיד רח"ט מחקר. הקצין יועלה לתרגת תת אלוף ויכנס לתקפידו עוד כמה חודשים. ראש חטיבת המחקר לשעבר, תא"ל במיל' איתי ברון נענה לבקשת הרמטכ"ל וימלא את תפקיד מפקד היחידה בחודשים הקרובים עד לכניסתו של א' לתפקיד.

במכתבו לחטיבה כתב, "בימים האחרונים, לתוך הטלטלה הלאומית השתרבבה טלטלה אישית עבורי. קיבלתי חדשות שלפיהן אאלץ להתמודד עם מצב בריאותי שיחייב אותי לסיים את תפקידי באופן מידי ולרכז את כל כוחותיי כדי להילחם".

במכתב התייחס גם למחדל 7 באוקטובר, עליו קיבל אחריות. "בחודשים האחרונים חווינו כולנו, ואני בראשכם, זעזוע עמוק. לא עמדנו במה שמצופה מאיתנו, במה שאנחנו מצפים מעצמנו", כתב. "מהשיחה הראשונה שלי עם החטיבה אחרי שבעה באוקטובר, עוד לפני שביררנו את הפרט הראשון, הבהרתי שבעולם הערכי שבו אני חי אני מתכוון לקחת אחריות. אנחנו נברר ונתחקר כל פרט, כל הערכה שפרסמנו, כל דגל שהרמנו, אבל קודם כל נתייצב באמירה ערכית פיקודית".

רח"ט בצה"ל תא"ל עמית סער. דובר צה"ל
ראש חטיבת המחקר תא"ל עמית סער/דובר צה"ל
תא"ל איתי ברון בכנס הרצליה. יוני 2014. דובר צה"ל
ראש חטיבת המחקר לשעבר, תא"ל במיל' איתי ברון/דובר צה"ל

"תא"ל סער הוא קצין עתיר זכויות, אשר תרם רבות לביטחונה של מדינת ישראל, גם בימים אלו של מלחמה", נכתב בהודעת דובר צה"ל בנושא. "הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מוקיר את פועלו רב השנים בצה"ל, ואת עשייתו לאורך כל חייו לביטחון אזרחי מדינת ישראל". ממלא מקומו, תא"ל ברון, שימש כמפקד יחידת המחקר בין השנים 2011-2015. הוא בקיא בתמונת המודיעין ומשרת במילואים בחטיבת המחקר מפרוץ המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully