וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לוקח אחריות ומסיים את תפקידי": מכתב ההתפטרות של ראש אמ"ן

עודכן לאחרונה: 22.4.2024 / 10:43

"אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים", כתב אלוף אהרן חליוה במכתב שהניח בלשכת הרמטכ"ל, "את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז - יום יום, לילה לילה". כמו כן ציין, "משוכנע שלמען מדינת ישראל והדורות הבאים - שנכון שתוקם ועדת חקירה ממלכתית"

ראש אגף המודיעין בהערכת מצב בשכונת רימאל בעיר עזה: "צריך להמשיך וללחוץ על האויב, המערכה רב זירתית ויש לה עוד חודשים קדימה"/דובר צה"ל

ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, הניח הבוקר (שני) מכתב התפטרות בלשכתו הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי. במכתב, פירט חליוה את הסיבות להתפטרותו, קיבל אחריות על מחדל אירועי 7 באוקטובר, והודיע שיסיים את תפקידו כראש אגף מודיעין בשבועות הקרובים. "אמ"ן לא עמד במשימה ביום השחור - לעד אשא את הכאב האיום".

"לפני למעלה מ-38 שני, נכנסתי בשערי הבקו"ם והתגייסתי לצה"ל. עברתי תחנות ותפקידים רבים בחזית הלחימה ועשיתי תמיד, ככל יכולתי, על מנת לשרת את עם ישראל ומדינת ישראל", פתח חליוה את המכתב. "לאורך כל תפקידיי ידעתי כי לצד הסמכות מונחת גם אחריות כבדה: למשימה, לאנשים, להצלחה ולכישלון, כתב אלוף חליוה.

וכבר עבר לעסוק במחדל המודיעיני בשבת השחורה: "ב-7 באוקטובר, 2023, ביצע חמאס מתקפת פתע רצחנית נגד מדינת ישראל, שתוצאותיה קשות וכואבות. אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז, יום יום, לילה לילה, לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה".

חצי שנה אחרי מחדל 7 באוקטובר: ראש אמ"ן האלוף חליוה הודיע על התפטרותו. ללא, אתר רשמי
ראש אמ״ן הניח מכתב התפטרות בלשכתו של הרמטכ״ל/אתר רשמי, ללא

לדבריו, "מאז פרצה המלחמה פועלים נשות ואנשי אמ"ן, בסדיר ובמילואים, יחד עם צה"ל כולו, להשגת מטרות המלחמה. האנשים המצוינים, בכלל הדרגות והתפקידים, עשו ועושים ככל שניתן, ופעמים רבות אף מעבר לכך, למען ביטחון מדינת ישראל ועתידה".

חליוה סיפר שכבר בתחילת המלחמה הודיע לרמטכ"ל על רצונו לסיים את תפקידו כראש אמ"ן: "כעת בחלוף למעלה מחצי שנה, ובמקביל לתחילת התחקירים, אני מבקש לסיים את תפקידי ולפרוש מצה"ל", כתב חליוה, "בתום השלמת שלב התחקירים ולאחר שימונה ראש אמ"ן אשר יוביל את האנשים המצוינים באגף בשנים הקרובות, תוך קיום תהליך למידה וחפיפה סדור".

חליוה הדגיש: "עד סיום המשמרת שלי, אעשה הכל למען הכרעת חמאס ומבקשי רעתנו והחזרת כלל החטופים, השבויים והנעדרים לביתם ולאדמתם", והוסיף: "הייתה לי הזכות והכבוד לשרת במשך כמעט ארבעה עשורים את מדינת ישראל ואזרחיה כלוחם ומפקד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש אמ"ן אהרון חליוה. אבשלום ששוני, פלאש 90
״לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה", אהרן חליוה/פלאש 90, אבשלום ששוני

לסיום כתב חליוה, "לאורך שירותי איבדתי מפקדים, פקודים וחברים רבים. אובדם צרוב לי. לנצח אזכור את מי ששילמו את המחיר הכבד ביותר עבור תקומת ישראל", והמליץ הקצין: "אני משוכנע, למען מדינת ישראל, למען עם ישראל ולמען הדורות הבאים, שנכון שתוקם ועדת חקירה ממלכתית, אשר תוכל לחקור ולברר באופן יסודי, מעמיק, מקיף ונוקב את כלל הגורמים והנסיבות שהובילו לאירועים הקשים".

בנוסף, הודה לרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי: "אנצל הזדמנות זו כדי להוקיר תודה לך, הרמטכ"ל, על הדרך שבה אתה מפקד על צה"ל בתקופה מורכבת זו". וחתם את מכתבו: "כל שעשיתי במשך שירותי בצה"ל היה למען עם ישראל ומדינת ישראל. אני אסיר תודה על הזכות שניתנה לי לשרת את העם והמדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully