וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בצה"ל נגד הממשלה: לא ממצה את ההישגים בעזה להתקדמות מדינית

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 8:44

לפי הערכות בצה"ל, ההישגים של הצבא במהלך התמרון ברצועה עלולים להישחק בזמן שהמגעים לעסקת חטופים מקרטעים. בנוסף גורמים בצבא העבירו ביקורת על כך שלדרג המדיני אין כוונות לקדם שליטה מחודשת במעבר רפיח על ידי גורם שהוא איננו חמאס

אינפוגרפיקה של הנעת אוכולוסיה ממרחב ג'באליא למחסות במערב העיר עזה/דובר צה"ל

בימים האחרונים החלו להישמע קולות ביקורתיים בתוך צה"ל כלפי הדרג המדיני, שלא ממצה לדבריהם את ההישגים המבצעים של כוחות צה"ל ברצועת עזה כדי להשיג התקדמות מדינית. לפי הערכות בצה"ל, ההישגים עלולים להישחק בזמן שהמשא ומתן עם חמאס לשחרור החטופים מקרטע ולא מצביע על כל התקדמות, ואין כוונות לקדם שליטה מחודשת במעבר רפיח על ידי גורם שהוא איננו חמאס.

מקורות בצה"ל אומרים כי אוגדה 162 מצליחה ביומיים האחרונים לרשום הישגים משמעותיים, ביניהם איתור של מערכות מנהור שסייעו בהעברת פעילים בזרוע הצבאית של חמאס מאזור לאזור בזמן שצה"ל תקף מעל פני הקרקע. בשלב הזה האוגדה לא מתמרנת מערבית לציר טאנצ'ר (ציר סלאח א דין) בשל הנחיות הדרג המדיני והלחץ שמפעילים האמריקאים להימנע מתמרון לרפיח, אך גם מבוצעות פעולות אוויריות וארטילריות נגד אתרי טרור ברחבי רפיח.

תיעוד מלחימת צוות הקרב של חטיבת הנח״ל במרחב זיתון 11 במאי 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

לפי הערכות בישראל, הפעולה בג'בליה תתרחב ותמשוך את מרבית תשומת הלב הבינלאומית, כשברקע הכריז מתאם פעולות הממשלה בשטחים על הקמת בית חולים שדה שמיני, בזמן שעוד ציבור פלסטיני עובר דרומה לאזור המחסות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תיעוד מלחימת צוות הקרב של חטיבת הנח״ל במרחב זיתון 11 במאי 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בעזה/דובר צה"ל

כבר אתמול נמסר מצה"ל כי את ההישגים המבצעיים של צה"ל ברצועת עזה יש לתרגם גם למהלכים מדיניים. בצה"ל הבהירו כי גם בעת הצגת תכנית המלחמה לדרג המדיני שולבו משכי זמן מהם צה"ל לא חורג בשלב זה. הפעילות הצבאית באזור באה לאחר שאתמול משעות הבוקר קרא צה"ל לתושבי ג'בליה להתפנות לעיר עזה ולאחר שבמהלך השבת הנחיתו חיל האוויר ותותחי צה"ל עשרות טונות של פצצות לעבר מבנים שלגביהם היה מידע על התבוססות מחודשת של מחבלי חמאס בהם.

צה"ל כבר פעל בג'בליה בעבר ולפי ההערכה נותרו בו 150 אלף פלסטינים. זאת, כאמור, עקב זיהו של פעילות נרחבת של חמאס לשם - ולקראת תמרון רחב היקף של צה"ל באזור. החלה תנועת אזרחים דרומה. בצה"ל רמזו כי כל עוד אין חלופה לחמאס ברצועת עזה, נמשיך לראות לחימה במוקדים מתאוששים של הזרוע הצבאית ברחבי הרצועה - מאחר ובה 2.2 מיליון פלסטינים. עוד ציינו שכדי לייצר סדר חדש נדרש לדבר על היום שאחרי ועל מי ישלוט ברצועה במקום חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully