וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מחדש מרכזי פיקוד ושליטה בעזה, צה"ל חוזר לתמרן - באזורים שכבר נלחם בהם

עודכן לאחרונה: 11.5.2024 / 11:49

דובר צה"ל בערבית פרסם הודעה שבה קרא לתושבים בשכונות בצפון עזה ובמזרח רפיח להתפנות. "אתם נמצאים באזור לחימה מסוכן", נכתב, כשבהמשך עדכן צה"ל כי כ-300 אלף עזתים עזבו את רפיח. בצה"ל רומזים: כל עוד אין חלופה לחמאס נמשיך לראות לחימה במוקדים "מתאוששים" של חמאס

אוגדה 162 בהובלת צוות הקרב החטיבתי של 401 ממשיכים לפעול במזרח רפיח/דובר צה"ל

צה"ל חוזר לתמרן באזורים בהם כבר נלחם. זאת, במקביל ועקב ההתאוששות שמבצע חמאס במרכזי פיקוד ושליטה בעזה, העולה ממידע מודיעיני ובהמשך לזיהוי של התארגנות ופיקוד מחודש ובלתי סדיר של ארגון הטרור.

בצה"ל רומזים שכל עוד אין חלופה לחמאס ברצועת עזה, נמשיך לראות לחימה במוקדים מתאוששים של הזרוע הצבאית ברחבי הרצועה - מאחר ובה 2.2 מיליון פלסטינים. עוד ציינו שכדי לייצר סדר חדש נדרש לדבר על היום שאחרי ועל מי ישלוט ברצועה במקום חמאס.

עוד נמסר כי את ההישגים המבצעיים של צה"ל ברצועת עזה יש לתרגם גם למהלכים מדיניים. בצה"ל הבהירו כי גם בעת הצגת תכנית המלחמה לדרג המדיני שולבו משכי זמן מהם צה"ל לא חורג בשלב זה.

בין היתר, מתבצע פינוי מג'באליה, שם פעל צה"ל בעבר ולפי ההערכה נותרו בו 150 אלף פלסטינים. זאת, כאמור, עקב זיהו של פעילות נרחבת של חמאס לשם - ולקראת תמרון רחב היקף של צה"ל באזור. החלה תנועת אזרחים דרומה. כמו כן, עדכן צה"ל כי כ-300 אלף עזתים עזבו את רפיח למרחב ההומניטרי המורחב במוואסי.

הכרזות שפרסם דובר צה"ל בערבית לתושבי רפיח. דובר צה"ל
הכרזות שפרסם דובר צה"ל בערבית לתושבי רפיח/דובר צה"ל

היום, פרסם דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הודעה הקוראת לתושבי שכונות נוספות במזרח רפיח ובצפון הרצועה להתפנות לאזורי המחסות המערב העיר עזה. "אתם נמצאים באזור לחימה מסוכן", נכתב בכרוזים שפרסם, "חמאס מנסה לבנות את יכולותיו באזור ולכן צה"ל יפעל בעוצמה רבה נגד ארגוני הטרור באזור שבו אתם נמצאים ולכן כל מי שנמצא באזורים האלו חושף את עצמו ואת משפחתו לסכנה".

עוד קרא דובר צה"ל בהודעתו לפינוי כמה שכונות נוספות במזרח רפיח "שבהן יש פעילות טרור של חמאס בימים ובשבועות האחרונים". לשון ההודעה: "עליכם לנוע מייד לאזור ההומניטרי המורחב במוואסי".

כמו כן, ממשיכה הפעילות בשכונת זיתון, כשמוקדם יותר היום פטריות עשן גדולות נראו באזור מהגבול הישראלי. אוגדה 99 איתרה בשכונה ביממה האחרונה היקף גדול מאוד של אמצעי לחימה, בדגש על מחסנים בבתי ספר.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
פעילות כוחות צה"ל במזרח רפיח. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברפיח/דובר צה"ל

אתמול כיתרו טנקים של צה"ל את חלקה המזרחי של רפיח עם השתלטותם על הכביש הראשי המחלק את העיר - כך לפי תושבים בעיר שבדרום רצועת עזה, שתיארו פיצוצים וקולות ירי בלתי-פוסקים במהלך קרבות עזים בין צה"ל לחמאס וארגוני טרור אחרים. לוואלה נודע כי במרחב הלחימה אותרו מנהרות התקפיות שנבנו לכיוון גדר הגבול והחומה התת קרקעית, ונחשפה מערכת מנהרות שמחברת את המערכת התת קרקעית.

אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן חשפה מערכת תת קרקעית התקפית של חמאס שכוונה להתקפה על העורף הישראלי. לפי הערכות מדובר במערכת תת"ק ששימשה את לוחמי הנוח'בה לפשיטה על ישראל ב-7 באוקטובר.

פעילות כוחות צה"ל במזרח רפיח. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברפיח/דובר צה"ל

"רפיח כולה לא בטוחה"

צה"ל הורה על פינוי החלק המזרחי של רפיח עם תחילת הפעולה ביום ראשון, חרף התנגדותן של ארצות הברית, מצרים ומדינות אחרות. המתקפה על העיר, שאותה מגדירה ישראל כמעוז האחרון של חמאס, הגיעה במקביל למבוי הסתום בשיחות על הפסקת אש ושחרור חטופים. ישראל דוחה את ההצעה שהגיש ארגון הטרור למדינות המתווכות, הכוללת הקשחה של חלק מהדרישות שלו.

"רפיח כולה לא בטוחה משום שפגזים של טנקים נוחתים בכל מקום מאז אתמול", אמר אבו חסן, בן 50, המתגורר בשכונת תל א-סולטאן שבמערב העיר. "אני מנסה לעזוב אבל אני לא יכול להרשות לעצמי 2,000 שקל כדי לרכוש אוהל למשפחה שלי".

"יש תנועה מוגברת של אנשים מחוץ לרפיח אפילו מהאזורים המערביים, אפילו שהם לא מוגדרים אזורים אדומים על ידי הכיבוש", כתב לרויטרס. לדבריו, צה"ל תוקף בכל רחבי העיר, בירי ארטילרי ומהאוויר, ולא רק בחלקה המזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully