וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי חגיגות גדולות ומופעים בעיקר לילדים: כך יצוין יום העצמאות בעיר שלכם

מופעי הזיקוקים כמו בשנים הקודמות לא יתקיימו למען רווחתם של פוסט טראומטתיים. הופעות המוזיקה הגדולות בוטלו ברובן, אך כמה מהאמנים הגדולים עדיין יופיעו כמו סטטיק ודודו אהרון בחולון. בדרום ובצפון יתקיימו אירועים צנועים מאוד בשל המצב הביטחוני. הרשימה המלאה

דגלנים בטקס יום העצמאות 2024/דובר צה"ל

חגיגות יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל לא ייראו כבעבר. המלחמה בעזה ואירועי 7 באוקטובר הובילו לתחושה של היעדר חגיגיויות והובילו ערים שונות בישראל להכין אירועים סולידיים יותר ולהתמקד יותר בפעילויות לילדים. בערים ברחבי הארץ לא יהיו זיקוקים כמו גם בשנים קודמות כחלק מהרצון להתייחס לקשיים של פוסט טראומטיים. וואלה עושה סדר איך ייראו החגיגות ברחבי ישראל:

אזור הדרום

בשדרות הוחלט על ביטול אירועי הזיקוקים וההופעות הגדולות ולהתמקד באירועים לילדים. כך גם זה יהיה בנתיבות. באשדוד הוחלט לקיים ערב עצמאות צנוע עם אומנים מקומיים.

באשדוד יצוינו אירועי יום העצמאות השנה באופן שונה ולא יהיו זיקוקים מכל סוג כלשהו וגם במות ההופעות הגדולות יבוטלו. בעיר יתקיים ערב עצמאות צנוע עם אומנים מקרב הקהילה המקומית.

שדרות. חיים גולדברג, פלאש 90
שדרות/פלאש 90, חיים גולדברג

אזור הצפון

בקריית שמונה לא יתקיימו אירועים בשל המלחמה למעט במספר מוקדים מרכזיים של מפונים מהעיר. גם בצפת יתקיימו אירועים בהשתתפות אמנים מקומיים ללא זיקוקים. בטבריה בוטלה הבמה המרכזית והופעות שתוכננו עם הזמרים עומר אדם וליאור נרקיס. במקום יתקיימו מופיעים עבור ילדים.

בבית שאן יתקיימו אירועים במתכונת מצומצמת לכל המשפחה עם אמנים מקומיים ואומנית לילדים בערב יום העצמאות. למחרת תתקיים פעילות לכל המשפחה ברחבת מוזיאון בית שאן עם סיורים מודרכים והפעלות לילדים וכן מרתון ריקודי עם במוצאי יום העצמאות. בעפולה יתקיימו גם כן אירועים צנועים עבור ילדים בפארקים שכונתיים בעיר.

זירת נפילת רקטה, קריית שמונה, 11 בינואר 2024. דוברות קרית שמונה, אתר רשמי
אין אירועים בקריית שמונה/אתר רשמי, דוברות קרית שמונה

אירועי יום העצמאות בחיפה יצויינו השנה, על רקע אירועי מלחמת "חרבות ברזל", במתכונת מאופקת ושקולה, ויכללו מגוון סדנאות הפעלה ומופעים לילדים בגנים הציבוריים ובמרכזים הקהילתיים ברחבי שכונות העיר. לא יתקיימו מופעי זיקוקים והאירועים יתקיימו בשני מוקדים מרכזיים - ב"גן האם" שבמרכז הכרמל וב"גן בית העם" בקרית חיים וכן בגנים ציבוריים ובמרכזים קהילתיים ברחבי העיר. בכל אחד מהמוקדים יוכלו באי האירועים ליהנות ממגוון הפעלות למשפחות, ממופעים לילדים וממתקני מתנפחים, וכן מדוכני מכירת מזון, שתייה קלה ואביזרי יום עצמאות.

בטירת כרמל, חגיגות יום העצמאות ה-76 יתקיימו במתכונת מצומצמת "בדגש על קהל הילדים, אחדות וקהילתיות". בנוסף, יתקיים מופע רחפנים ולא זיקוקים ויופיע הזמר ישי ריבו. יום העצמאות בטירת כרמל יצוין השנה, תוך רגישות והתחשבות ברוח התקופה ובמצב הביטחוני, בעקבות סקר תושבים שנערך בחודש שעבר ביזמת ראש העיר, דודו כהן. בסקר השתתפו 2,014 תושבות ותושבים מכל הגילים: 51.2 אחוז סברו שיש לחגוג באופן מצומצם, 35.3 אחוז סברו כי יש לבטל את האירועים לחלוטין, ו-13.5 אחוז בלבד סברו כי יש לקיים את אירועי החג במתכונת רגילה כמדי שנה.

סקר נערך גם בקריית ביאליק. בהליך שיתוף הציבור שבו לקחו חלק כ-4,500 תושבים שהשיבו לקול קורא שפרסמה העירייה. הוחלט ברוב קולות לקיים חגיגות מצומצמות שיתמקדו בילדי הקריה כדי לשמור עבורם את צביון יום העצמאות. החגיגות יתקיימו ב-3 מוקדים בעיר, ללא אומנים מבחוץ וללא מופעי זיקוקין. כמו כן תתקיים הרקדה למבוגרים במרכז דני זק.

בקריית מוצקין, יהיה צנוע להוציא אירועים לגיל הרך, יסודי ומשפחות לילדים תקשורתיים וחינוך מיוחד. בערב יום העצמאות יהיו 3 מתחמים סגורים נפרדים ברחבי העיר: שירה בציבור, ריקודי עם, וסטנדאפ לצעירים. ביום העצמאות עצמו החי פארק ייפתח לתושבי מוצקין בחינם עם הפעלות. בשבוע הבא ייערך יום עצמאות לגני ילדים עם טל מוסרי שייארח את בוב ספוג. בעוד שבועיים ייערך הפנינג ייעודי למשפחות תקשורתיות וחינוך מיוחד.

בפרדס חנה-כרכור יציינו עצמאות "בצניעות ובסימן אחדות ישראל עם מגוון אירועים מקומיים, כחול לבן". ראש המועצה, יוני חכימי וסגנו עו"ד אייל כגן, מחזיק תיק קהילה תרבות ואירועים ציינו: "החלטנו השנה לצמצם את אירועי יום העצמאות מתוך הבנה ברורה, שהשנה היא שנה מורכבת, זו שנה שבה מדינת ישראל איבדה אלפים מבניה ומבנותיה, היישוב איבד בנים ובנות במלחמת "חרבות ברזל" ובאירועי 7 באוקטובר, עשרות אלפי אזרחים עדיין מפונים מבתיהם. בחרנו לקרוא לאירועים שיתקיימו עצמאות עברית, כדי לסמן את החזרה לשורשים המקוריים ועל טהרת האמנות המקומית".

גם בזכרון יעקב חגיגות שונות מבעבר: אין זיקוקים, אין דוכנים, אין מסיבת צעירים עד אור הבוקר. רוב האירוע יהיה עם צעירים ואמנים מקומיים וזמר אחד - אברהם טל עם שירים שקטים המאפיינים את התקופה הזו. כך גם בבנימינה-גבעת עדה, שם לא יהיו זיקוקים ואומנים. במקום יתקיים מופע קהילתי שבו בין היתר יעשו הוקרה למתנדבים. המועצה האזורית חוף הכרמל המליאה החליטה על חגיגות צנועות עם אמנים מקומיים וללא זיקוקים.

בקריית אתא השנה לא יתקיימו אירועי יום העצמאות בערב יום העצמאות, אך ביום העצמאות יתקיים הפנינג משפחות חגיגי שיכלול פעילות לילדים עם מתנפחים, מתקנים אתגריים, מתחמי פעילות, סדנאות והפעלות. החל מהשעה 11:00 בפארק הספורט. הכניסה תהיה חופשית. בעכו הוחלט שלא לקיים אירועים.

טנק בגבול הצפון לצד דגל ישראל. מיכאל גלעדי, פלאש 90
טנק בגבול הצפון לצד דגל ישראל/פלאש 90, מיכאל גלעדי

אזור המרכז

בעיריית הרצליה החליטו כי יתקיימו אירועים קהילתיים. לא יהיו זיקוקי דינור ואירוע לנוער יתקיים במועדון הנוער דידה. ברמת גן יתקיים האירוע המרכזי ברחוב ביאליק עם הפנינג רחוב בהשתתפות אמנים מקומיים וללא זיקוקים. גם בחולון לא יהיו זיקוקים ויהיו בעיקר מופיעים מבוססים על אמנים מקומיים אבל גם מבחוץ כמו עיליי בוטנר וילדי החוץ, אושר כהן, סטטיק ודודו אהרון וגם מופעים לילדים.

ברמת השרון יתקיימו אירועי עצמאות במתכונת קהילתית ומצומצמת. יתקיים ערב זמר עם יענקלה מנדל בהשתתפות אמנים, בין היתר אושיק לוי, חיים משה ושלומית אהרון. "דווקא בשנה הזו מגיע לציבור לחגוג, אבל הלב לא נותן לקיים חגיגות כש-132 חטופים וחטופות עדיין בעזה", אמרה ראש העיר איציק רוכברגר.

בגבעתיים צומצמו האירועים משמעותית ולא יתקיימו זיקוקים. האירוע המרכזי הגדול עבר מכיכר ווהלין לפארק גבעתיים והאמנים שהיו אמורים להופיע בוטלו. עם זאת, תתקיים הופעה של קובי אפללו ומופע לילדים של משה דץ והכבשה שושנה. תל אביב, העיר ללא הפסקה, תציין את יום העצמאות גם היא בשורה של אירועים קהילתיים ברחבי העיר וללא מופעי זיקוקים. בין היתר יתקיים אירוע מחווה לחטופים והופעות לילדים עם רינת גבאי ו"יניב המגניב". "לא נוכל לחגוג כמדי שנה כל עוד איננו מחזירים את החטופות והחטופים. זה הזמן להתרכז בהשבת ולהביא שקט וביטחון לדרום ולצפון", אמר ראש העיר רון חולדאי.

סטטיק בראיון לוועדת תרבות, 13 במרץ 2023. ראובן קסטרו
יופיע בחולון. סטטיק/ראובן קסטרו

בראשון לציון הוחלט לאחר סקר שנערך בעיר כי לא יתקיימו אירועים ביום העצמאות מלבד במות לילדים. לא יתקיימו אירועי זיקוקים וייערך אירוע בסימן הצדעה למשפחות שכולות ומשפחות החטופים בהשתתפות יהורם גאון וכוכבת הילדים מיקי מוכתר. בנוסף יתקיימו מופע של הדוד חיים.

בפתח תקווה יהיו במות קטנות במתנ"סים עם אמנים לילדים. במודיעין-מכבים-רעות יצוין יום העצמאות גם כן במתכונת צנועה ומצומצמת עם אמנים בנות ובני נוער מהעיר. ברחובות יתקיימו מופיעים לילדים עם דמויות מסדרת הילדים קוקומלון וכן ילדי בית העץ. בערב יתקיים מופע זמר למבוגרים עם שירי ארץ ישראל בהיכל התרבות העירוני. ביום העצמאות עצמו יתקיים טס משואות עירוני בסימן הצדעה לגיבורות וגיבורי העורף, שבו ישיאו 12 תושבים ותושבות שהובילו עשיית משמעותית בתחומים שונים. בתום הטקס תופיע הזמרת שירי מימון. ברמלה יהיו מופעים לילדים וכן הופעות של הזמר בן אל תבורי ומופע של רינת גבאי.

בנוסף, ביום העצמאות ביום שלישי יתקיים אירוע עצמאות בלטרון בשיתוף משפחות שכולות, משפחות חטופים, מילואמינקים וארגונים חברתיים. האירוע, ביוזמת תנועת נפגשים ותנועת השומר החדש, יחל בשעה 18:00 בעלות של 18 שקלים בהרשמה מראש עם הופעה של הזמר רביד פלוטניק, אירוע שירה בציבור והפנינג והפעלות לילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully