וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להאמין שהטוב אפשרי": חתן פרס ישראל יעביר את כספי הזכייה לפורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 14:28

פרופ' יעקב ריטוב, חתן פרס ישראל לכלכלה וסטטיסטיקה מהאוניברסיטה העברית, ביקש בהחלטתו להדגיש את הצורך הדחוף במיוחד בזמן המלחמה, להחזרת השיח למען פתרון הסכסוך בדרכי שלום: "בחרתי לתרום לאלו הפועלים לייצר מציאות אחרת. חברי הפורום מאמינים ששלום איננה מילה גסה"

איל ולדמן משתף בתחושותיו על פסילת פרס ישראל בכנסת/ערוץ הכנסת

חתן פרס ישראל לכלכלה וסטטיסטיקה, פרופסור יעקב ריטוב, הודיע היום (חמישי) כי בכוונתו להעביר את כספי הזכייה בפרס ישראל תשפ"ד לפורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני.

ריטוב, פרופסור מהאוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת מישיגן, אן ארבור, ביקש להדגיש את הצורך הדחוף, במיוחד בזמן המלחמה, להחזרת השיח למען פתרון הסכסוך בדרכי שלום. טקס הענקת פרס ישראל יתקיים ביום העצמאות השנה בשדרות, לאחר ששר החינוך החליט לבטלו, ולאחר מכן חזר בו.

פרופ' יעקב ריטוב. UM Photography, אתר רשמי
"תקווה ושלום אינן מילים גסות" פרופסור יעקב ריטוב/אתר רשמי, UM Photography

ריטוב מסר כי "אני מודה לוועדה על הכבוד הגדול שניתן לי בהענקת פרס ישראל. בימים קודרים אלו קשה להאמין שעתיד טוב יותר הוא אפשרי. לכן בחרתי לתרום את סכום הפרס לאלו הפועלים לייצר מציאות אחרת. חברי פורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני מאמינים שתקווה ושלום אינן מילים גסות - ושהדרך היחידה להביא ביטחון לכולנו היא שכנות טובה בין העם היהודי לעם הפלסטיני. כי אין לנו ארץ אחרת".

יובל רחמים, מנכ"ל פורום המשפחות השכולות הישראלי לפסטיני בירך על החלטת ריטוב ואמר כי "במחווה האצילית שלו, חתן פרס ישראל פרופסור יעקב ריטוב יצק לפרס תוכן ומשמעות מהדרגה הגבוהה ביותר, תוכן ומשמעות שגם וועדת הפרס ככל הנראה לא לקחה בחשבון.

"פרופסור ריטוב הוכיח שהישגים גבוהים בעולמות המחקר, באים עם מחויבות ערכית ומוסרית גם לעולם בו אנו חיים. ללא העוצמה המוסרית של חוקר והאחריות הגדולה המוטלת עליו, עלולים פירות עמלו להיות לשווא", הוסיף רחמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, תל אביב, 30 באפריל 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei, דנה ירקצי
"במחוותו האצילית - יצק תוכן ומשמעות לפרס". טקס יום הזיכרון הישראלי - פלסטיני/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

"בהחלטתו להעביר לפורום המשפחות השכולות את כספי זכייתו, הוא מפנה באומץ רב זרקור לסוגיה החשובה ביותר בחייה של מדינת ישראל ברגע זה - סיום הסכסוך בדרכי שלום ופיוס בין העם הישראלי לעם הפלסטיני. המתנה הזו תאפשר לנו להמחיש לעוד ישראלים ופלסטינים שהפיוס הכרחי וגם אפשרי", אמר המנכ"ל.

פורום המשפחות השכולות למען פיוס ושלום הוא ארגון משותף המונה יותר מ- 750 משפחות ישראליות ופלסטיניות, שאיבדו בן משפחה כתוצאה מהסכסוך הממושך. בפעילותם המשותפת הגיעו להבנה כי הפיוס בין האנשים ובין העמים הוא אפשרי ואף הכרחי להשגת שלום בר קיימא. את התובנות הללו מבקשים חברי הפורום להנחיל לשתי החברות, הישראלית והפלסטינית.

יואב קיש בטקס פרס ישראל 2023. אוליבייה פיטוסי, הארץ
"הפורום מונה יותר מ-750 משפחות ישראליות ופלסטיניות". טקס פרס ישראל 2023/הארץ, אוליבייה פיטוסי

גם השנה בערב יום הזיכרון מקיים הפורום יחד עם ארגון לוחמים לשלום, טקס זיכרון שמביע את כאב משפחות כל הצדדים הנפגעים מהסכסוך, וקורא לחתור לסיום מעגל הדמים, לפיוס ולשלום. השנה יועבר הטקס בשידור חי בערב יום הזיכרון, וניתן יהיה לצפות בו באינטרנט ובמאות מוקדים בארץ ובעולם.

בין שאר פעולותיו, מקיים הפורום מפגשי דיאלוג בבתי ספר. נזכיר כי באפריל השנה קבע בית המשפט כי אין הצדקה להחלטת השר קיש למנוע את פעילות חינוכית זו, וכי בתי הספר רשאים באופן מידי להמשיך בפעילותו החינוכית של הפורום בבתי ספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully