וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר צייץ אחרי האיום האמריקני: חמאס ❤️ ביידן

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 11:53

השר צייץ לאחר שביידן הודיע כי אם ישראל תפלוש לרפיח, ארה"ב לא תספק לה פצצות וחימושים. מדובר בפעם הראשונה בה הנשיא ביידן או כל גורם אחר בממשל האמריקני אמר בפומבי שמבצע קרקעי של צה"ל ברפיח יביא לעצירת אספקת הנשק ההתקפי לישראל. הרצוג: "ציוץ חסר אחריות ומעליב"

תיעוד : כוחות הביטחון מחסלים את מפקד כוח הימי של חמאס בעיר עזה/דובר צה"ל ודוברות שב"כ

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צייץ היום (חמישי) חמאס ❤️ ביידן. זאת, בהמשך לאיום חסר התקדים של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לפיו אם ישראל תפלוש לרפיח - ארצות הברית לא תספק לה נשק. מדובר בפעם הראשונה בה הנשיא ביידן או כל גורם אחר בממשל האמריקני אמר בפומבי כי מבצע קרקעי של צה"ל ברפיח יביא לעצירת אספקת הנשק ההתקפי לישראל.

אתמול ביידן אמר בראיון לרשת CNN כי אם ישראל תפלוש לעיר רפיח, ארצות הברית תפסיק לספק לה פגזי ארטילריה, פצצות למטוסים ואמצעי לחימה התקפיים נוספים.

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה, אנדרטת עירון, 18 במרץ 2024. שלומי גבאי
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, בפיצוח פרשת משפחת הפשע קראג'ה, אנדרטת עירון, 18 במרץ 2024/שלומי גבאי

נשיא המדינה הגיב לציוץ במרומז ואמר כי "בהקשר של חדשות הבוקר, חשוב לי לומר שגם כשיש ויכוחים ורגעים מאכזבים בין ידידים ובני ברית, יש דרך איך לברר את המחלוקות וחובה להמנע מאמירות וציוצים חסרי בסיס, חסרי אחריות ומעליבים הפוגעים באינטרס הבטחוני הלאומי של מדינת ישראל".

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד אמר כי "מותר לא להסכים ואפשר שיהיו חילוקי דעות בין מדינות. יחד עם זאת, הביקורת המשתלחת וחסרת הרסן על ידי שרים בממשלה, חלקה בשפת הרחוב ממש היא פשוט חסרת אחריות ופוגעת קשות במדינת ישראל ובעם היהודי כולו בזירות רבות של חיינו".

הרצוג: "קורא לנבחרי הציבור להתחשב ברגשות של משפחות החטופים"
21.02.24. צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר, עיבוד תמונה
"חובה להמנע מאמירות וציוצים חסרי בסיס, חסרי אחריות ומעליבים". הרצוג/עיבוד תמונה, צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר

גיל דיקמן, קרוב משפחה של ירדן גת ששוחררה מהשבי וכרמל גת שעדין מוחזקת על ידי חמאס, הגיב לציוץ של בן גביר בציוץ שלו בפורמט דומה. "חמאס ❤️ בן גביר", כתב. "שלחו אותו הביתה עכשיו, והחזירו אותם הביתה עכשיו".


ח"כ אפרת רייטן הגיבה גם היא לציוץ של בן גביר וכתבה, "הנזק הפוטנציאלי של הציוץ האינפנטילי הזה לישראל הוא בלתי ישוער. זה לא בן גביר הפרובוקטור, אלא השר לבטחון לאומי של מדינת ישראל שכותב באנגלית כדי שכל העולם ידע מה ממשלת נתניהו חושבת. אם נתניהו לא מגנה את הציוץ הזה נחרצות ופומבית הרי שחתום עליו בעצמו".

השר בן גביר יוצא מבית החולים הדסה לאחר שנפצע בתאונת דרכים, 28 באפריל 2024. ללא, אתר רשמי
השר בן גביר/אתר רשמי, ללא

ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד הגיב לאיום של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לפיו אם ישראל תפעל ברפיח - ארצות הברית לא תספק לה נשק. "מדובר בתוצאה של הניהול הכושל של ממשלת ישראל" אמר בראיון ל-103FM. "הממשלה העבירה את הוויכוחים למישור הפומבי. נתניהו הוא שפן בחדרים הסגורים, תמיד היה ותמיד יהיה. הכישלון של זה שזה הפך בזמן מלחמה לוויכוח פומבי מונח כולו על הממשלה".

גם ח"כ דני דנון (הליכוד) הגיב לאיום הדרמטי של נשיא ארצות הברית. "אני זוכר משברים אבל אני חושב שמשבר כזה, שיש לו השלכות משמעותיות ביטחוניות, זה דבר שלא ראינו מאז שנות השמונים", אמר. "זה בעייתי מאוד אבל אנחנו צריכים בנושא הזה להאשים רק את עצמנו, כי אנחנו השתהינו בקבלת החלטות, הקשבנו לאמריקנים. בתחילת 2024 כשהם לחצו עליהם להאט את הקצב המלחמתי, וזו הייתה הטעות, היינו צריכים להמשיך בכל הכוח, לגמור את האירוע של חמאס ברצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully