וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל האיום האמריקני, צה"ל מתקדם ברפיח: "לא רוצים לחזור ל-7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 8:45

למרות האיום החסר תקדים של ביידן, לוחמי צה"ל מרחיבים את התמרון הקרקעי לעבר השכונות המזרחיות של רפיח. במקביל, הדרג המדיני צפוי להכריע היום אם להעמיק את התמרון במזרח העיר - וזאת במטרה למנוע ירי לעבר מעבר כרם שלום והעוטף

אוגדה 162 בהובלת צוות הקרב החטיבתי של 401 ממשיכים לפעול במזרח רפיח/דובר צה"ל

חרף הלחץ המדיני הבינלאומי, אוגדה 162 בפיקוד תא"ל איציק כהן הרחיבה את התמרון הקרקעי הלילה לעבר השכונות המזרחיות של העיר רפיח. המטרות ההתחלתיות של התמרון הן השגת שליטה במעבר רפיח, ושלילת יכולות מחמאס - סריקת השטח לאיתור תשתיות ואמצעי לחימה של שאפשרו לו לשלוט באזור מעבר רפיח ולבצע מתוכו התקפות על העורף הישראלי.

אוגדה 162 בהובלת צוות הקרב החטיבתי של 401 ממשיכים לפעול במזרח רפיח.. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 162 ברפיח/דובר צה"ל

הלילה, אוגדה 162 רשמה הלילה התקדמות בתמרון הקרקעי כשהחלה לבצע התקפות ישירות בשכונות מזרחיות ברפיח. כוחות משוריינים בחיפוי ארטילרי וכלי טיס התקדמו לתוך השטחים הבנויים כדי להעלות את רמת השליטה במרחב. הלוחמים איתרו פירים ששימשו פעילי חמאס. בנוסף, גורמי צבא סיפרו כי צה"ל חשף באזור מזרח רפיח בורות שיגור ומנהרות תת קרקעיות מתוכן פעלו מחבלי חמאס וג'יהאד אסלאמי. במקביל, אוגדה 99 בפיקודו של תא"ל ברק חירם, הרחיבה את השליטה במרכז רצועת עזה ויצאה להתקפה עם צוותי קרב גדודיים בשכונות זיתון ובית לאהיא נגד ניסיונות של חמאס לשקם את תשתיות הטרור באזור.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
אוגדה 162 בהובלת צוות הקרב החטיבתי של 401 ממשיכים לפעול במזרח רפיח.. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 162 ברפיח/דובר צה"ל

בצה"ל מעריכים שהדרג המדיני יחליט היום אם להעמיק את התמרון של 162 לשכונות המזרחיות של העיר רפיח. מטרת התמרון, אם יוחלט להרחיבו, תהיה השגת שליטה נוספת בשטח, ומניעת שיגורי פצצות מרגמה לעבר מעבר כרם שלום, ולעבר הישובים סמוכי הגדר. עוד עומדת על הפרק שאלת הפעלת מעבר רפיח. גורמים ביטחוניים סוברים כי לא יהיה מנוס מהלפעיל את המעבר, ומי שתעשה זאת תהיה הרשות הפלסטינית בפיקוח אמריקני, "אם לא יהיה פיקוח מלא של מי נכנס ויוצא מהמעבר כולל בידוק ביטחוני של הסחורות והציוד שנכנס ויוצא, נחזור במהירות למצב שקדם ל-7 באוקטובר", אמר גורם בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully