וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מגיב לאיום של ביידן: תוצאה של הניהול הכושל של ממשלת ישראל

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 10:26

ראש הממשלה לשעבר הגיב ב-103FM להצהרת ביידן לפיה אם ישראל תפלוש לרפיח - ארה"ב לא תספק לה נשק. "הממשלה העבירה את הוויכוחים למישור הפומבי", טען. "נתניהו הוא שפן בחדרים הסגורים - הגענו למצב חריג ומסוכן". גם ח"כ דנון התייחס לאיום: "משבר עם השלכות משמעותיות"

סמוטריץ' במסר לממשל ביידן: "ניכנס לרפיח ונפרק את חמאס, אין דרך אחרת"/מערכת וואלה!

ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד הגיב הבוקר (חמישי) לאיום של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לפיו אם ישראל תפעל ברפיח - ארצות הברית לא תספק לה נשק. "מדובר בתוצאה של הניהול הכושל של ממשלת ישראל" אמר בראיון ל-103FM. "הממשלה העבירה את הוויכוחים למישור הפומבי. נתניהו הוא שפן בחדרים הסגורים, תמיד היה ותמיד יהיה. הכישלון של זה שזה הפך בזמן מלחמה לוויכוח פומבי מונח כולו על הממשלה".

גם ח"כ דני דנון (הליכוד) הגיב לאיום הדרמטי של נשיא ארצות הברית. "אני זוכר משברים אבל אני חושב שמשבר כזה, שיש לו השלכות משמעותיות ביטחוניות, זה דבר שלא ראינו מאז שנות השמונים", אמר. "זה בעייתי מאוד אבל אנחנו צריכים בנושא הזה להאשים רק את עצמנו, כי אנחנו השתהינו בקבלת החלטות, הקשבנו לאמריקנים. בתחילת 2024 כשהם לחצו עליהם להאט את הקצב המלחמתי, וזו הייתה הטעות, היינו צריכים להמשיך בכל הכוח, לגמור את האירוע של חמאס ברצועת עזה".

בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
עלינו לעמוד מול האויבים שלנו יחד. סמוטריץ'/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

חבר הקבינט המדיני בטחוני בצלאל סמוטריץ' הגיב אף הוא לאיום ואמר כי על מדינת ישראל להמשיך את המלחמה בעזה עד להשמדת חמאס והחזרת החטופים. "זה כרוך בכיבוש רפיח באופן מלא כאן ועכשיו", הצהיר. "עלינו לשמור על האחדות שלנו מכל משמר. רק יחד נוכל לעמוד מול האויבים שלנו וכנגד הלחצים הבינלאומיים הכבירים שמופעלים עלינו להיכנע".

עוד בוואלה!

ביידן: אם ישראל תפלוש לרפיח לא נספק לה פצצות למטוסים ופגזי ארטילריה

לכתבה המלאה

בד בבד, יו"ר בית הנבחרים האמריקני מהמפלגה הרפובליקנית מייק ג'ונסון ומנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט הסנאטור מיטש מקונל שיגרו מכתב לנשיא ביידן שבו הביעו דאגה רבה מההחלטה לעכב משלוח נשק לישראל וביקשו לקבל הבהרות בנושא עד סוף השבוע.

"הדיווחים על כך שהחלטת לעכב משלוח נשק לישראל סותרים התחייבות שקיבלנו ולפיה תימשך אספקה סדירה של סיוע ביטחוני לישראל", הם כתבו. השניים טענו כי ההחלטה מעלה שאלות לגבי דבריו של הנשיא ביידן כי מחוייבותו לביטחון ישראל "יצוקה בברזל".

האיום האמריקני

אתמול ביידן אמר בראיון לרשת CNN כי אם ישראל תפלוש לעיר רפיח, ארצות הברית תפסיק לספק לה פגזי ארטילריה, פצצות למטוסים ואמצעי לחימה התקפיים נוספים. מדובר בפעם הראשונה בה הנשיא ביידן או כל גורם אחר בממשל האמריקני אמר בפומבי כי מבצע קרקעי של צה"ל ברפיח יביא לעצירת אספקת הנשק ההתקפי לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully