וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לארה"ב: עצירת משלוח הנשק עלולה לחבל במאמצים להשיג עסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 0:34

עצירת משלוחי הנשק, עליה פורסם לראשונה בוואלה, הגבירה עוד יותר את המתיחות בין ממשלת נתניהו לממשל ביידן. ישראל הבהירה כי היא מאוכזבת לא רק מההקפאה, אלא גם מהעובדה מהדלפת הדברים לתקשורת. המסר הישראלי לארה"ב: צריך להפעיל לחץ על חמאס, ולא על ישראל

"תצילו את מי שעוד אפשר": מפגינים חסמו את איילון צפון בדרישה לשחרור החטופים/יותם רונן

במהלך שיחות עם בכירים אמריקנים בימים האחרונים, הביעו בכירים ישראלים תסכול עמוק לגבי החלטת ממשל ביידן להשהות משלוח נשק שהיה אמור לצאת לישראל, והביעו דאגה מכך שהמהלך יחבל במאמצים להשיג עסקה לשחרור החטופים, כך אמרו שני מקורות שמעורים בנושא.

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. 16 ביוני 2023. אלעד מלכה, אתר רשמי
לויד אוסטין אישר היום שארה"ב עצרה משלוח נשק לישראל/אתר רשמי, אלעד מלכה

למה זה חשוב

  • המהלך חסר התקדים של ממשל ביידן עליו דווח לראשונה בוואלה ביום ראשון, היה אמצעי עבור ארה"ב לאותת לישראל על הדאגה הרבה שלה לגבי מבצע קרקעי אפשרי ברפיח, כך אמרו בכירים אמריקנים.
  • המהלך הגביר עוד יותר את המתיחות בין ממשלת נתניהו לממשל ביידן שממילא הייתה במגמת עליה בחודשים האחרונים על רקע מחלוקות רבות סביב המלחמה בעזה.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
רה"מ בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: Gage Skidmore/flickr, Alexandros Michailidis/Gettyimages, עיבוד תמונה
העיכוב של משלוח הנשק הוביל למתיחות בין ממשלת נתניהו לממשל ביידן/עיבוד תמונה, צילום: Gage Skidmore/flickr, Alexandros Michailidis/Gettyimages

במוקד החדשות

  • יותר ממיליון פלסטינים מוצאים מקלט ברפיח בחודשים האחרונים. ממשל ביידן מתנגד לפעולה קרקעית רחבה של צה"ל ברפיח שלא תכלול תכנית אמינה להגנה על אזרחים. ביום שני בלילה צה"ל השתלט על מעבר רפיח בשיפולי המזרחיים של העיר רפיח.
  • בכירים אמריקנים אמרו שהבית הלבן אינו רואה בשלב הזה במבצע הישראלי כחצייה של הקו האדום שהציב הנשיא ביידן ושעלולה להביא לשינוי מדיניות מצד ארה"ב כלפי המלחמה בעזה. עם זאת, הבכירים האמריקנים הדגישו שאם המבצע יתרחב או יצא משליטה הדבר עלול להביא את היחסים בין ארה"ב לישראל ל"נקודת שבר".
דגל ישראל במעבר רפיח, 7 במאי 2024. רשתות חברתיות, צילום מסך
דגל ישראל במעבר רפיח, 7 במאי 2024/צילום מסך, רשתות חברתיות

מאחורי הקלעים

  • כשבכירים בירושלים שמעו לראשונה בשבוע שעבר על ההחלטה של הממשל לעכב את משלוח הנשק שכלל - 1,800 פצצות במשקל טון ועוד 1,700 פצצות במשקל 250 ק"ג, הם החלו לברר מה הרקע למהלך. בימים האחרונים אחרי שממשלת ישראל הבינה שמדובר באיתות אמריקני לגבי מבצע ברפיח, בכירים ישראלים הביעו תסכול עמוק בפני מקביליהם האמריקנים לגבי ההחלטה.
  • מקורות שמעורים בנושא אמרו שישראל הבהירה לממשל ביידן כי היא מאוכזבת לא רק מההחלטה להקפיא את משלוח הנשק, אלא גם מהעובדה שהממשל הדליף את הדברים לתקשורת ותידרך כתבים בנושא. ישראל הדגישה בפני ארה"ב שהיא מודאגת מאוד מכך שהמהלך האמריקני בעיתוי הנוכחי, תוך כדי המשא ומתן בקהיר, יפגע במאמצים להשיג עסקה חטופים והפסקת אש, כך אמרו המקורות שמעורים בנושא.
  • ישראל מודאגת מכך שבחמאס ישאבו עידוד מהלחץ האמריקני על ישראל ויסרבו לכל התגמשות במו"מ וכך לא ניתן יהיה להגיע להסכם. המקורות ציינו שהמסר הישראלי לארה"ב היה שממשל ביידן צריך להפעיל לחץ על חמאס ולא על ישראל, וכי ישראל מצפה שארה"ב תמשיך לעמוד לצידה כשהיא נלחמת בחמאס.

מה הם אומרים

שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין אישר בשימוע בקונגרס היום כי ארה"ב בוחנת מחדש משלוחי נשק שהיו מיועדים לצאת לישראל בתקופה הקרובה וזאת בהקשר של האירועים ברפיח. "לא קיבלנו החלטות סופיות. השהנו את המשלוחים. הבהרנו שאנחנו מתנגדים לפעולה ישראלית ברפיח שלא תיקח בחשבון את שלומם של האזרחים הפלסטינים בעיר", אמר אוסטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully