וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקני: עצרנו משלוח נשק לישראל בצל האירועים ברפיח

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 18:23

לויד אוסטין אישר בדבריו את חשיפת וואלה, לפיה ארה"ב עצרה משלוחים שהיו בדרכם לישראל, ובכללם אלפי פצצות למטוסי קרב. מדובר במהלך חסר תקדים של ממשל ביידן, שנועד לאותת לישראל על הדאגה הרבה בבית הלבן לגבי כוונתה לצאת למבצע בעיר הדרומית ברצועה

בווידאו: ראש הממשלה נפגש עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין/לע"מ

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר היום (רביעי) בשימוע בקונגרס כי ארה"ב עצרה משלוחי נשק לישראל בצל הפעילות האחרונה של צה"ל ברפיח. "אנו בוחנים מחדש משלוחי נשק שהיו מיועדים לצאת לישראל בתקופה הקרובה, וזאת בהקשר של האירועים ברפיח. לא קיבלנו החלטות סופיות - השהנו את המשלוחים".

עוד הוסיף אוסטין כי "הבהרנו שאנחנו מתנגדים לפעולה ישראלית ברפיח שלא תיקח בחשבון את שלומם של האזרחים הפלסטינים בעיר. עצרנו משלוח אחד של חימושים, והבהרנו לישראל מה אנחנו מצפים מהם לעשות לפני מבצע ברפיח. לא קיבלנו החלטה סופית מה לעשות עם משלוח הנשק הזה".

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. 16 ביוני 2023. אלעד מלכה, אתר רשמי
"ארה"ב עצרה משלוחי נשק בצל הפעילות האחרונה של צה"ל ברפיח". גלנט ואוסטין/אתר רשמי, אלעד מלכה

כפי שפורסם ביום ראשון בוואלה, ממשל ביידן עיכב בשבוע שעבר משלוח נשק, שכלל תחמושת עבור צה"ל. זו הפעם הראשונה שארה"ב מעכבת משלוח נשק לישראל, דבר העורר דאגה רבה בירושלים.

על פי שני מקורות שמעורים בפרטים, במהלך ביקורו של שר החוץ האמריקני בלינקן בישראל בשבוע שעבר, התנהלה שיחה קשה בינו לבין נתניהו בנושא רפיח. המקורות ציינו כי בלינקן אמר לנתניהו כי "מבצע צבאי קרקעי משמעותי" ברפיח יוביל להתנגדות פומבית אמריקנית, וישפיע בצורה שלילית על היחסים בין ארה"ב לבין ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully