וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תשובת חמאס: צה"ל השתלט על מעבר רפיח

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 11:08

מדובר באתר אסטרטגי עבור ארגון הטרור, בין היתר בשל היותו ציר כניסת משאיות לרצועה ממצרים. השתלטות עליו צפויה לפגוע משמעותית במשילות הארגון בעזה. במקביל, פלש צה"ל לרפיח. אמש הודיע חמאס כי קיבל את הצעת המתווכים להפסקת אש, משלחת תצא לקהיר בהמשך היום

תושבים פלסטינים מתפנים מאיזור רפיח/רויטרס

אחרי תשובת חמאס: צה"ל השתלט על מעבר רפיח. המעבר עומד בבחינת אתר אסטרטגי עבור חמאס, בין היתר בשל היותו ציר כניסת משאיות לרצועה ממצרים. ההשתלטות עליו צפויה לפגוע משמעותית במשילות ארגון הטרור בעזה.

המעבר עומד בבחינת ציר כניסת סחורות אך לכאורה נכנסו דרכו בעבר אמצעי לחימה, תחמושת וכן חומרי גלם לייצור אמל"ח. כמו כן, גבה חמאס מס מכל משאית שנכנסה ממצרים ובכך גלגל סכומי עתק למימון, הן ממשלתי והן של הזרוע הצבאית.

רפיח 6במאי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רפיח 6במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יש להניח כי ההשתלטות על המעבר נועדה לחסל את אחת מיכולות המשילות המרכזיות של חמאס ברצועה ואת שליטת הארגון בכניסת הסיוע לרצועה ממצרים. סביר שתכנית צה"ל היא לשלוט באזור המעבר כדי לאפשר בידוק ומעקב טובים יותר על הסיוע שנכנס לרצועה.

במקביל, פלש צה"ל הלילה לרפיח. כמה מוקדים הותקפו, בהם מחנה הפליטים תל א סולטאן. הפלסטינים מדווחים על 9 הרוגים.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
פצצות תאורה מרפיח 6 במאי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פצצות תאורה מרפיח 6 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הניה, הודיע אמש כי הארגון קיבל את הצעת המתווכים להפסקת אש בעזה. בעקבות זאת קיימו ראש הממשלה וקבינט המלחמה התייעצות טלפונית, לאחר שצוות המו"מ סיים לבחון את תגובת חמאס. לאחר מכן נמסר כי משלחת המו"מ תצא לקהיר בהמשך היום.

לדברי בכיר ישראלי, "חמאס הסכים להצעה שונה ממה שאנחנו הסכמנו עליה. השאלה היא האם הם רואים בהצעה עליה הם הסכימו, כנוסחה סופית או כבסיס למו"מ". עוד אמר, "יש פערים גדולים ומשמעותיים בין תגובת חמאס לבין המתווים הקודמים. למרות זאת, תצא משלחת עם רצון ונכונות לראות אם ניתן לצמצם את הפערים. בכל מקרה לא ניתן לחמאס למשוך זמן".

את האישור להצעה מסר חמאס לראש ממשלת קטאר ולראש המודיעין המצרי. בהמשך לאישור אמר דובר משרד החוץ האמריקני כי "חמאס שלח תגובה להצעה. אנחנו בוחנים את התגובה ודנים עליה עם השותפים שלנו. הפסקת אש שתביא לשחרור חטופים היא בראש סדר העדיפויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully