וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני: ממשל ביידן עיכב משלוח נשק לישראל כדי לאותת על התנגדות למבצע ברפיח

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 6:56

משלוח הנשק כלל 1,800 פצצות במשקל טון למטוסי קרב ועוד 1,700 פצצות במשקל 250 ק"ג. בכיר אמריקני ציין כי ממשל ביידן ממוקד במיוחד בשימוש שישראל מתכוונת לעשות בפצצות במשקל של טון ובנזק הרב שהן עלולות לגרום באזורים עירוניים מאוכלסים בצפיפות

בווידאו: נתניהו על מבצע ברפיח, אחרי שיחתו עם ביידן ייקח קצת זמן להיערך לזה/אתר רשמי

משלוח הנשק לישראל שאותו החליט ממשל ביידן להשהות בשבוע שעבר כלל - 1,800 פצצות במשקל טון למטוסי קרב ו-1,700 פצצות במשקל 250 ק"ג למטוסי קרב, כך אמר בכיר אמריקני לוואלה.

למה זה חשוב

בכיר אמריקני אמר שהמהלך חסר התקדים של ממשל ביידן, שנחשף ביום ראשון בוואלה, נועד לאותת לישראל על הדאגה הרבה בבית הלבן לגבי כוונתה לצאת למבצע קרקעי רחב ברפיח.

תזכורת

ביום ראשון פורסם בוואלה שממשל ביידן החליט לעכב משלוח תחמושת מתוצרת ארה"ב שהיה אמור לצאת לישראל. האירוע עורר דאגה רבה בירושלים וגרם לבכירים ישראלים רבים לפנות לממשל האמריקני כדי להבין מה הסיבה לעיכוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. רויטרס
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון/רויטרס

מאחורי הקלעים

בשבועות האחרונים, הממשל האמריקני קיים שיחות עם ישראל לגבי מבצע קרקעי אפשרי ברפיח, שם מוצאים מחסה למעלה ממליון פלסטינים. הממשל הביע דאגה עמוקה מכך שמבצע כזה יביא לכמות מאסיבית של אזרחים הרוגים ויחריף את המשבר ההומניטרי ברצועה.

בכיר אמריקני אמר שבמהלך כמה סבבים של שיחות שהתקיימו בין ישראל לארה"ב בנושא המבצע ברפיח, רצתה ארה"ב להבין מה התוכנית של ישראל לטיפול בצרכים ההומניטריים של האזרחים הפלסטינים ברפיח, וכיצד צה"ל יבטיח שאופן הפעולה ברפיח יהיה שונה מזה שבו נקט בשאר חלקי רצועת עזה ושגרמו להרס ונפגעים רבים.

הבכיר האמריקני ציין שכשממשל ביידן העריך שההנהגה הישראלית מתקרבת לנקודת הכרעה בכל הנוגע למבצע ברפיח, הבית הלבן החל במהלך חודש אפריל לבצע בחינה מדוקדקת של כל משלוחי הנשק לישראל - במיוחד אלה בהם יש סיכוי שייעשה שימוש במהלך מבצע ברפיח. התוצאה של הבחינה הזו הייתה ההחלטה של הבית הלבן להשהות משלוח נשק אחד בשבוע שעבר, אמר הבכיר האמריקני.

דגל ישראל במעבר רפיח, 7 במאי 2024. רשתות חברתיות, צילום מסך
הסיבה לעיכוב במשלוח הנשק. כוחות צה"ל ברפיח/צילום מסך, רשתות חברתיות

בין השורות

הבכיר האמריקני ציין שממשל ביידן ממוקד במיוחד בשימוש שישראל מתכוונת לעשות בפצצות במשקל של טון, ובנשק הרב שהן עלולות לגרום באזורים עירוניים מאוכלסים בצפיפות, כפי שקרה בכמה מקומות אחרים ברצועת עזה מתחילת המלחמה. "לא קיבלנו החלטה סופית כיצד להתקדם עם משלוח הנשק הזה. בינתיים הוא מושהה", אמר הבכיר האמריקני.

למה לשים לב

הבכיר האמריקני ציין שיש כמה עסקאות נשק נוספות עם ישראל שמשרד החוץ האמריקני בוחן בימים אלה כדי להחליט מה לעשות איתן. אחת העסקאות האלה כוללת ערכות דיוק שהופכות "פצצות טיפשות" לנשק מונחה מדויק. הבכיר האמריקני ציין שאף אחד מהעסקאות שנבחנות אינן נוגעת למשלוחי נשק שאמורים לצאת לישראל בטווח הזמן המיידי אלא רק משלוחים עתידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully