וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע מותו של לוחם ימ"מ שנפצע בפעילות מבצעית ליד טול כרם

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 0:00

פקד ייטב לב הלוי, מפקד ולוחם ביחידה בן 28, הובהל לבית החולים ביום שבת לאחר שנפצע אנושות וסבל מחבלה בראשו. במשך 4 ימים נלחמו הצוותים על חייו, כשהיום נקבע מותו. הלוי, בנו של יו"ר הרלב"ד ניצב בדימוס יורם הלוי, הוא הנופל העשירי ביחידה מפרוץ המלחמה

חילוץ ילדים בשדרות תחת אש/דוברות משטרת ישראל

משטרת ישראל ומשמר הגבול הודיעו היום (רביעי) על מותו של פקד ייטב לב הלוי, מפקד ולוחם בימ"מ בן 28 מהר גילה שנפצע אנושות בפעילות מבצעית בטול כרם ביום שבת. הלוי, בנו של יו"ר הרלב"ד ניצב בדימוס יורם הלוי, הוא הנופל העשירי בימ"מ מפרוץ המלחמה.

ביום שבת פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נלחמו על חייו הצוותים הרפואיים, שנאלצו בהמשך לקבוע את מותו. "לאחר ארבעה ימים בהם הצוותים הרפואיים נלחמו על חייו של לוחם הימ"מ שהגיע לבית החולים עם פציעת ראש אנושה, הבוקר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו", נמסר מבית החולים.

מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר כי "הרשות מרכינה ראש עם היוודע דבר נפילתו של לוחם הימ"מ פקד ייטב לב הלוי, בנו של יו"ר הרלב"ד ניצב (בדימ') יורם הלוי".

ייטב לב הלוי. דוברות משטרת ישראל
הנופל העשירי בימ"מ מפרוץ המלחמה. פקד ייטב לב הלוי/דוברות משטרת ישראל

במהלך הפעילות שבה נפצע הלוי פשטו והרסו כוחותינו מבנה בעיירה דיר א רסון באזור טול כרם שביהודה ושומרון בו הסתתרו מחבלים שהוגדרו כ"פצצות מתקתקות". זאת, במשך 12 שעות בהן כיתרו מבנה שבו הסתתרו מחבלים שלפי מידע מודיעיני התכוונו לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. הכוחות בשטח כרזו למחבלים להיכנע, אולם אלו המשיכו לירות לעבר הכוחות, כשבשלב מסוים עם התפתחות חילופי האש בין הצדדים הוחלט על שיגור כמה טילי מטאדור לעבר המבנה. בהמשך כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף פעמיים את המבנה, בליוו כוחות הנדסה שפעלו להריסת המבנה, ובתום חילופי האש חוסלו חמשת המחבלים. כמו כן, הוחרמו ציוד צבאי וחלקי נשק.

אין זו הטרגדיה היחידה שפקדה את משפחתו של שוטר בכיר מאז 7 באוקטובר. גם בנו של מפקד הימ"מ המכהן, תת ניצב ח', נפל בשבת השחורה במסיבת הנובה.

עוד בוואלה!

הפשיטה בטול כרם: לוחם ימ"מ נפצע אנוש, 5 מחבלים חוסלו

לכתבה המלאה

צוות לוחמי הימ"מ של פקד ייטב לב הלוי מספרים עליו:

ייטב שירת ביחידה כ-4 שנים, הוא התחיל את דרכו כלוחם בצוות חוד, המשיך לקורס כלבנים, ולאחר מכן שירת תחת פיקודו של אברהם הנקין. לאחר אירועי 7 באוקטובר ייטב החליף את משהאל שלמה כמפקד צוות לוחמים.

אחד מחברי הצוות מספר שייטב היה רגיש מאוד לצרכי הלוחמים בצוות, הוא המשיך את דרכו של משהאל ושם את האדם תמיד בראש. מאוד מתחשב וקשוב, איש שיח. הוא מוסיף שהיו לייטב הרבה תכניות לעתיד, הוא היה אמור להתחיל בקרוב תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בנדל"ן.

ייטב התנדב לקחת את הפיקוד על הצוות אחרי אירועי 7 באוקטובר, הוא הבין שצריך מישהו שייקח אחריות על הצוות וידחף אותו קדימה. הקשר האישי שהיה לו עם המשפחות השכולות והרצון לעזור להן ולתרום להן תמיד היה על זמנו האישי, והוא תמיד היה שם בשבילן.

מאוד חריג ונדיר שאדם עם ותק כמו שלו מקבל צוות בימ"מ - מה שמראה על היכולות המקצועיות והאישיות שלו, בגרות והבנה של כובד המשימה. חבר צוות אחר אמר שהוא "השלים את הצוות כמו כפפה ליד". לדבריו חבר צוות נוסף אמר עליו "חשוב שידעו על ייטב שהייתה לו רוח התנדבות ולב זהב. בן אדם מאוד כן וישר. היה לו ממש קסם בעיניים וחיוך תמידי". לדבריו, הוא היה מנגן על גיטרה ופסנתר, מוכשר מאוד.

ייטב פעל במאות פעילויות מבצעיות משמעותיות להגנה על אזרחי ישראל ולסיכול טרור בתקופתו כלוחם וכמפקד בימ"מ. הוא הציל פצועים תחת אש, פעל רבות בנקודות האסטרטגיות בפעילויות המבצעיות השונות. ב-7 באוקטובר ייטב נלחם בשער הנגב ובבארי והשתתף בחילוץ בני הערובה באופקים. הוא חיסל מחבלים רבים והציל אזרחים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully